Romania ar fi putut construi o autostrada Bucuresti-Madrid cu banii pe care guvernele i-au cheltuit in ultimii cinci an. Situatia ar fi fost valabila pentru "un pret romanesc" de 6 milioane de euro pe kilometru.
La pretul practicat la nivel international, de aproximativ 4 milioane de euro, Romania ar fi putut sa construiasca 4.700 de kilometri, arata o analiza Money.ro.
Cheltuielile de capital din 2005 si pana in prezent depasesc 68,3 miliarde de lei. La un curs mediu al euro, in ultimii cinci ani, de 3,63 de lei, se aduna nu mai putin de 18,8 miliarde de euro.
Conform actelor, cea mai mare suma a ajuns in infrastructura, desi rezultatele sunt doar teoretice.
In ultimii patru ani, in Romania s-au construit doar 1.789 de kilometri noi, din care doar 200 de kilometri de drumuri europene si 53 de kilometri de autostrada. Daca investitiile guvernului ar fi ajuns in constructia de autostrazi ar fi ajuns pana la Madrid.
In Romania, un kilometru de autostrada variaza 3,5 milioane euro si 8,5 milioane euro, arata datele Ministerului Transporturilor.
Cu 18,8 miliarde de euro s-ar fi putut construi, la acest pret, o autostrada de 3.133 de kilometri, care s-ar fi oprit la 100 de kilometri de Madrid.