Producatorii de lactate si-au facut o obisnuinta din a lansa produse speciale in perioada Sarbatorilor. De Paste, Tnuva va pune pe rafturi iaurt cu gust de pasca, in timp ce iaurtul Zuzu va veni si cu gust de vanilie. Produsele sezoniere, provocatoare pentru papilele gustative ale consumatorilor, nu se vand in cantitati semnificative, dar aduc un plus de valoare imaginii marcilor.
In pofida acestor inovatii, consumul de
iaurturi in Romania s-a ponderat, in ultimul an. Dintre lactate, iaurturile au inregistrat
cea mai scazuta rata de crestere a vanzarilor, de 18,3%, fata de 46% pentru
deserturi lactate si aproape 50% pentru inghetata, potrivit datelor companiei
de cercetare MEMRB.
Specialistii pun diminuarea vanzarilor pe
seama scandalului dioxinei, declansat in vara anului trecut. Potrivit presedintelui
Patronatului Laptelui, Valeriu Steriu, aromele din alimente nu sunt toxice si
sunt verificate de Autoritatea Sanitar-Veterinara.
Surplus la imagine, nu in conturi
Potrivit lui Valeriu Steriu, sortimentele
care nu se inscriu in linia „clasica“ sunt produse de sezon si, in general, nu
duc la vanzari semnificative. „Este, mai degraba, un plus adus marcii“, este de
parere Steriu. „Aromele cel putin neobisnuite continute in alimentele pe care
le gasim in rafturile magazinelor sunt o provocare lansata de producatori, care
vor, cateodata, sa fie inovatori. Ideea este sa surprinzi consumatorul, sa-i
dai posibilitatea sa descopere“, explica el.
In timp ce iaurtul de la Tnuva este
sezonier si va fi scos de pe rafturi dupa Sarbatorile Pascale, vanilia din Zuzu
isi va incerca norocul in piata pentru o perioada mai lunga de timp. „Cum
iaurtul de baut este unul dintre produsele lactate cele mai cautate de romani
(vanzarile de iaurt de baut au crescut cu 60% anul trecut, fata de 2006,
potrivit MEMRB - n.r.), am vrut sa diversificam gama Zuzu iaurt de baut cu
sortimente care nu exista pe piata, asa cum este vanilia“, potrivit lui Traian
Simion, directorul general Albalact Alba-Iulia.