Cine a facut cei mai multi bani din Euro 2016

Marti, 12 Iulie 2016, ora 18:00
5268 citiri
Cine a facut cei mai multi bani din Euro 2016
Foto: Wtop

Portughezii au dus acasa trofeul campionatului continental de fotbal, dar sportul rege nu mai este de mult o simpla competitie sportiva, ci un business pus in scena pe bani grei, care se impart in mai multe directii.

Dupa Euro 2016, tarile participante in fazele finale ale campionatului isi fac bilantul incasarilor, iar francezii nu sunt deloc multumiti, remarca Euronews.

Comparativ cu turneul final al Cupei Mondiale din 1998, campionatul european de fotbal nu a adus veniturile asteptate, ba, colac peste pupaza, UEFA a beneficiat si de o scutire de taxe din partea guvernului de la Paris pentru suma de 2 miliarde de euro, incasata in urma organizarii evenimentului.

In schimb, economia portugheza a tresarit puternic la evolutia neasteptata a echipei nationale, bautura si mancarea consumata in timpul meciurilor Euro 2016, achizitionarea unor noi televizoare sau a biletelor de calatorie catre Franta generand vanzari de aproximativ 609 milioane de euro, dupa calculele Institutului de Management si Marketing din Lisabona.

Fiecare federatie care a avut o reprezentativa in turneul final a incasat prima de calificare de 8 milioane de euro, acestor bani adaugandu-li-se sume suplimentare in functie de performantele inregistrate in cadrul competitiei.

Federatia Portugheza de Fotbal si-a adjudecat potul cel mare de 25,5 milioane euro, din care fiecare jucator a fost recompensat cu cate un cec in valoare de 250.000 euro.

Gazdele, clasate pe locul secund, au fost nevoite sa se multumeasca cu 23,5 milioane de euro virati in contul federatiei de la Paris, in vreme ce Germania a plecat acasa cu 18,5 milioane.

Cele doua aparitii surpriza in Top 5 al fotbalului european, Tara Galilor si Islanda, au in conturi 18, respectiv 14 milioane de euro, o adevarata ploaie de bani pentru federatiile respective.

In Portugalia insa, beneficiile s-au rasfrant si asupra sponsorilor echipei nationale, o analiza a companiei de marketing Cision demonstrand ca brandurile respective au avut castiguri rezultate din expunerea lor in valoare de 117 milioane euro.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#incasari Euro 2016, #incasari UEFA, #scutiri taxe UEFA, #prime Euro 2016, #marketing Euro 2016, #vanzari Portugalia , #Portugalia