Inca o companie japoneza bate la poarta Hollywoodului: Soft Bank vrea Dreamworks Animation

Marti, 30 Septembrie 2014, ora 08:40
1534 citiri
Inca o companie japoneza bate la poarta Hollywoodului: Soft Bank vrea Dreamworks Animation

Hollywoodul se confrunta in aceasta periopada cu o a treia incercare din partea unei companii japoneze de a intra pe piata occidentala a productiilor cinematografice. Pana acum doar Sony si Panasonic (fosta Matsushita) au facut pasul decisiv in a cumpara case de productie din "Cetatea Filmului".

Spre deosebire de predecesorii sai, Masayoshi Son, presedintele companiei de telecomunicatii si internet Soft Bank incearca o intrare pe piata caselor de productie din Hollywood mizand pe nisa productiilor de animatie si tintind direct catre Dreamworks Animation al carei ultim succes de casa este "Cum sa iti antrenezi dragonul 2".

Intre timp, Panasonic a vandut MCA, firma care detinea studiourile Universal catre Seagram, in timp ce Sony se agata in continuare de Columbia Pictures, desi nici Columbia si nici Tri-Star nu au scos pe piata titluri notabile in ultima perioada. Pentru Masayoshi Son, mogulul comunicatiilor din Japonia, Dreamworks se potriveste ca o manusa, recent Soft Bank preluand controlul asupra companiilor producatoare de jocuri video Supercell si GungHo, dupa cum noteaza Wall Street Journal.

Mostenirea Alibaba

Planurile expansioniste ale japonezului din fruntea Soft Bank nu sunt un secret, numai ca acum visul lui Masayoshi Son prinde contur pe masura ce investitia in compania chineza Alibaba este pe cale sa il imbogateasca peste noapte. Soft Bank este cel mai mare actionar in cadrul companiei conduse si fondate de Jack Ma, dupa listarea pe bursa new yorkeza, procentul de 32% detinut de Soft Bank atingand valoarea de 71 de miliarde de dolari, castigul net fiind de 5 miliarde de dolari. Indeajuns pentru a da greutatea necesara visului lui Son de a transforma Soft Bank intr-una dintre cele mai mari companii din lume.

O prima incercare a acestuia de a aborda piata americana de telecomunicatii a avut loc in acest an, perioada in care Soft Bank a negociat din greu preluarea T-Mobile US, al patrulea operator in domeniul telefoniei mobile din Statele Unite. Soft Bank avea deja in portofoliu Sprint Corporation, o alta firma de profil, iar o fuziune intre cele doua l-ar fi ajutat pe Masayoshi Son sa ocupe o pozitie de top in domeniul telecomunicatiilor din Statele Unite. Preluarea T-Mobile a cazut insa din cauza riscului de monopolizare a pietei, calculele mogulului japonez vizand acum Hollywoodul.

Cale cu dublu sens

Dreamworks Animation s-ar putea dovedi o adevarat perla a coroanei Soft Bank, in conditiile in care cele doua companii de jocuri video controlate de firma japoneza au deja cateva titluri de succes care pot fi transformate in francize ale studiorilor de animatie.

Printre acestea se numara "Clash of Clans" si "Hay Day", produse de finlandezii de la Supercell si "Puzzle and Dragons", al japonezilor de la GungHo. De partea cealalta, producatorii de Dreamworks Animation au incercat inca de acum doi ani deschiderea unei porti in Asia, stabilind cateva asocieri cu parteneri din China in vederea deschiderii unui studio de productie pe taram asiatic.

Cum atractia lui Masayoshi Son fata de piata americana ramane in continuare la fel de puternica, iar Dreamworks inca isi mai cauta un drum de intrare prin jungla financiara a Asiei, nu este de mirare daca cele doua companii sa vor intalni la jumatatea drumului. Mai ales ca, recentul succes financiar inregistrat de investitia in Alibaba.com a sporit increderea bancherilor in viziunea presedintelui din fruntea Soft Bank.

#investitie japoneza la hollywood, #dreamworks, #soft bank, #investitie alibaba, #francize studio animatie, #masayoshi son , #Japonia