Swatch arata ora exacta a profiturilor

Miercuri, 25 August 2004, ora 05:32
1138 citiri

Revenirea gustului public pentru articole de lux au contribuit la obtinerea unor cifre de vanzari impresionante pentru Swatch, compania declarandu-se optimista pentru graficul intregului an.Swatch, care este "parintele" marcilor de prestigiu Omega, Tissot si Rado, a anuntat cresterea profitului net cu 17 procente, pe masura ce industria de profil isi revine dupa criza virusului SARS si a razboiului din Irak, care a planat asupra turismului international, generator de vanzari.

Swatch a obtinut si contractul de "cronometru" oficial al JO de la Atena, pentru care a scos din buzunar 20 de milioane de franci elvetieni.

Dupa ce a resuscitat in anii 1980 industria ceasurilor elvetiene, prin produsele sale ieftine si multicolore, Swatch si-a repozitionat in ultimii ani marca pe un etaj superior de pret si imagine.

In prezent, compania are in portofoliu 18 marci care acopera toate segmentele de gust, pret si varsta.

Cel mai bine s-au descurcat brandurile Breguet si Omega (44% din vanzarile totale).

La inceputul lunii, actiunile Swatch au fost usor depreciate, in urma izbucnirii unui scandal legat de o plangere depusa de doi fosti angajati in Statele Unite care sustineau ca Swatch foloseste o metoda ingenioasa prin care "evita" plata taxelor in Statele Unite si Asia.

Compania a negat acuzatiile, iar cazul a fost respins de autoritati.

Sursa: Reuters