Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Carlos Ghosn: "Dacia este un veritabil atu pentru Renault"

Carlos Ghosn: "Dacia este un veritabil atu pentru Renault"

Dacia este un veritabil atu pentru Renault, al doilea constructor auto francez, drept urmare ne intereseaza sa optimizam si sa maximizam prezenta noastra in Romania, a declarat presedintele grupului, Carlos Ghosn, informeaza un comunicat al companiei. "Asta nu inseamna ca avem alte proiecte noi ci ca trebuie sa reusim sa ducem la bun sfarsit ceea ce am anuntat in legatura cu Dacia".

Global, Renault nu a anuntat inca nimic in legatura cu China, a explicat Ghosn, evocand ca grupul va ramane concentrat in Rusia si India, cu anumite proiecte. Ca perspectiva, Renault prevede o usoara crestere globala a vanzarilor, in acest an, datorita revigorarii acestui sector, mai ales in a doua jumatate a anului.

Presedintele Renault vizeaza o marja operationala de trei la suta, pentru anul curent, performanta considerata drept medie, pentru un an care va contrasta probabil cu inceputul anului, estimat a fi mai slab.

Grupul Renault SA, a anuntat joi ca in 2006 venitul net al grupului s-a situat la 2,943 miliarde euro, in scadere comparativ cu 3,453 miliarde euro in 2005, pe fondul unei diminuari a vanzarilor globale si a marjei operationale.

Anul trecut, grupul Renault (Renault, Dacia, Samsung) a raportat o cifra de afaceri de 41,528 miliarde euro, in scadere cu 0,8 procente comparativ cu 41,8 miliarde euro in 2005, marja operationala reducandu-se si ea de la 3,20 pana la 2,56 procente.

In 2006, Renault a vandut 2,43 milioane autoturisme la nivel mondial, in scadere cu patru procente comparativ cu 2005, insa in a doua jumatate a anului vanzarile de pe piata europeana au scazut cu 10 procente pana la 740.246 unitati. Vanzarile in afara Europei acopera in prezent 30 la suta din totalul vanzarilor, comparativ cu 27 la suta in 2005.

Conducerea grupului auto francez a apreciat ca 2006 a fost un an de tranzitie in urma lansarii strategiei 'Renault Contract 2009'. Acest plan prevede, printre altele, majorarea cu 800.000 de unitati a numarului de autovehicule vandute in 2009, comparativ cu 2005.

Carlos Ghosn a declarat joi ca grupul pe care il conduce va putea sa-si atinga tinta de profit pe 2009, chiar daca nu va reusi sa vanda cele 800.000 de autovehicule suplimentare. Modelul Logan va fi principalul responsabil pentru aceasta crestere a vanzarilor, avand in vedere anunturile referitoare la majorarea capacitatilor de productie din Romania, India si Rusia si lansarea Logan pe pietele din Brazilia, Iran si India, incepand cu primavara lui 2007.

Recent, Renault a anuntat ca va investi 150 milioane dolari pentru a dubla capacitatea de productie a uzinei Avtoframos, din apropiere de Moscova, urmand sa produca 160.000 de autoturisme Logan pe an.

La sfarsitul anului trecut Renault si constructorul auto indian Mahindra & Mahindra Ltd. au convenit constructia unei uzine de asamblare in India, care ar urma sa produca 300.000 de autoturisme Logan pe an pana in 2009, pentru a ajunge la 500.000 de unitati pana in 2012.


Bloombiz
(Sursa: Rompres)

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1031 ori