Compania care detine cel mai vestit lant de cafenele din Statele Unite, Starbucks Corp., a anuntat ca urmeaza sa inchida 600 de magazine care nu mai au profit si sa disponibilizeze 12.000 de angajati pana la sfarsitul lui martie 2009. 70% din numarul magazinelor care vor fi inchise au fost inaugurate anul trecut.
Compania a deschis un numar mare de
cafenele in California si in Florida, zone afectate de criza creditelor
ipotecare. Acest lucru a determinat pierderea unui numar mare de consumatori.
Starbucks Corp. incearca sa le asigure angajatilor disponibilizati locuri de
munca in magazinele ramase deschise.
Stirea inchiderii celor 600 de cafenele a
venit la scurt timp dupa ce compania afirmase ca se va extinde si in Franta,
Marea Britanie si Germania in urmatorii trei ani, relateaza „Forbes“.
Conducerea este increzatoare ca inchiderea magazinelor va fi de bun augur
pentru companie, care va reusi sa indeplineasca planul de afaceri pentru
perioada 2009-2011.
Howard Shultz, fondatorul Starbucks, a
declarat pentru „New York Times“ ca, desi este o tactica riscanta, lantul de
cafenele va fi mai implicat in relatia cu clientii si va raspunde prompt
nevoilor si dorint elor acestora. Intre timp, conducerea companiei a anuntat ca
anuleaza toate proiectele de extindere.