De ce nu se gaseste Loganul in Franta

Luni, 21 Noiembrie 2005, ora 04:05
1142 citiri

O analiza a vanzarilor modelui Logan in Franta, publicata in paginile economice ale cotidianului francez A"Le FigaroA" trage o concluzie socanta: Renault si distribuitorii sau nu au nici un interes sa vanda prea multe Loganuri in aceasta tara. Cotidianul porneste de la zvonurile si legendele lansate pe piata in privinta Loganului.Astfel, A"Le FigaroA" considera o legenda faptul ca Logan nu poate fi achizitionat cu usurinta in Hexagon. Jurnalistii francezi spun ca legenda ar fi putut porni de la faptul ca un colaborator al firmei vinde pe internet un Logan cu 11.000 de euro, fata de pretul ei de comercializare de 8.500 de euro. Sau poate, se scrie in cotidianul francez, zvonul s-a raspandit de la un concesionar din arondismentul al XV-lea din Paris, care explica clientelor: A"Vai doamna, un Logan merita. Trebuie sa asteptati cel putin 4 luniA". Teoria penuriei este intretinuta si de firma Renault. Cand a fost lansat modelul in Franta, in iunie, Renault a anuntat ca nu vor fi vandute decat 1.500 de autoturisme. Rezultatul, poate contrar asteptarilor celor de la Renault, nu s-a lasat asteptat: clientii au luat cu asalt magazinele. Pana la sfarsitul lunii octombrie, 5.000 de masini Logan au fost vandute in Franta si 18.000 in Europa Occidentala. Pentru acest an, comenzile totale in Franta depasesc 10.000. O cifra incredibila pentru un model care nu trebuia sa fie vandut pe teritoriul francez. Si o buna surpriza comerciala pentru Renault, care, in afara de modelul Clio 3, are in prezent dificultati cu comercilizarea restul gamei sale.

Realitatea arata ca jumatate dintre concesionarii din Franta, care au raspuns in ancheta ziarului A"Le FigaroA", sunt capabili sa furnizeze imediat o masina Logan cumparatorilor. Toate tipurile de Logan oferite pe piata franceza nu pot fi obtinute in 24 de ore, iar unele regiuni sunt mai bine deservite decat altele, dar nu exista nici pe departe o penurie. Modelele disponibile imediat nu sunt dintre cele mai ieftine. Modelul cel mai frecvent propus de concesionari costa cel putin 8.500 de euro. Clientii care viseaza modelul la 7.500 de euro trebuie sa se inscrie imediat, pentru a spera sa aiba autoturismul la mijlocul lunii ianuarie.

Nici Renault nici concesionarii sai nu sunt interesati ca vanzarile de Logan in Franta sa cunoasca un succes de proportii. Celelalte modele produse de Renault sunt mai rentabile. Vanzatorul nu obtine decat 45 de euro pentru vanzarea unei masini Logan, pe cand pentru celelalte modele poate primi intre 60 si 200 de euro. Asa ca nu e de mirare sa propuna spre vanzare, in loc de Logan, un Twingo de 8.000 de euro, conchide A"Le FigaroA".

Adrian Nuta

Averea