Kia Rio, un produs corect pe piata modelelor supermini

Marti, 08 Noiembrie 2005, ora 07:07
1018 citiri

Piata hatchback-urilor este din ce in ce mai densa si, din fericire, aglomerata cu masini din ce in ce mai bune. Printre ultimii sositi si cu siguranta printre castigatori se afla Kia Rio. Acest nou model, lansat de curand in Romania, are versiuni de caroserie atat berlina, cat si 5 usi. Noi am testat-o pe ultima si am ramas placut impresionati.

Asa cum a observat probabil toata lumea, Kia isi innoieste toate modelele rand pe rand si o face cu o dezinvoltura apreciata mai ales in Europa de Vest, acolo unde concurenta aspreste simtul critic, iar cei care gresesc platesc cateodata un pret mult prea mare. Rio este modelul care a urmat la rand dupa Sportage, Sorento si Picanto, iar ceea ce a iesit din uzinele coreene, detinute de grupul Hyundai, merita aplauze. Desenat in centrul Kia din Russelsheim, Rio nu mai are nimic in comun cu vechea generatie si se lupta, avand multe atuuri in mana, cu competitori ai clasei supermini mult mai titrati. In primul rand, este vorba despre dimensiuni, mai generoase decat ale multora din clasa (are o lungime de 4 metri), dar se impune si cu ajutorul motoarelor, la fel de competitive. Aspectul exterior (mai ales cel al hatchback-ului) aduce izbitor cu al noului Opel Astra, liniile si curbele fiind inscrise in curentul la moda. La interior, finisajul este unul cat se poate de corect, elegant si departe de ceea ce ne-au obisnuit sa ne arate automobilele ieftine, de sub 10.000 de euro. In functie de versiune, exista aer conditionat standard sau optional, CD player, instalatie audio cu patru boxe, geamuri electrice si inchidere centralizata.

Modelul testat a fost echipat cu un diesel 1,5 litri CRDi, capabil sa genereze 110 CP si nici mai mult nici mai putin de 235 Nm, valoare care face ca micuta masina (1,1 tone!) sa se simta uneori luata de valul cuplului motor. Daca puterea isi atinge valoarea maxima abia la 4.000 de rotatii pe minut, acolo unde un diesel nu se mai simte in largul sau, cuplul incepe sa dea semne de viata pe la 2.000 de rotatii si chiar isi ia in serios rolul pe la 2.500, facand rotile directoare sa-si caute agitate drumul. Suspensiile pe gaz asigura destul de onorabil stabilitatea unei caroserii destul de usoare, in timp ce franele pe disc reactioneaza prompt, asistate de ABS si EBD.

Pe ansamblu, am intalnit una dintre cele mai corecte oferte ale pietei, cu preturi CIP care pornesc de la 7.990 de euro, ajungand la o medie de 9.000, cu motorizare diesel si echipare decenta.

Gabriel Dogaru

Saptamana Financiara