Ernst&Young: Companiile vad oportunitati importante pe pietele emergente din Europa de Est

Joi, 19 Februarie 2009, ora 18:30
1450 citiri
Ernst&Young: Companiile vad oportunitati importante pe pietele emergente din Europa de Est

China, India, Asia de Sud-Est si Europa de Est sunt regiunile care, in opinia majoritatii companiilor internationale, au cele mai mari oportunitati de crestere, se arata intr-un raport al Ernst & Young prezentat, miercuri, la nivel global.

"In timp ce majoritatea pietelor dezvoltate erau percepute ca fiind stagnante sau in declin, companiile inca vad oportunitati importante pe pietele emergente. China (59%), India (45%), Asia de Sud-Est (26%) si Europa de Est (31%) au fost regiunile care in opinia majoritatii companiilor internationale ar avea cele mai mari oportunitati de crestere.

Companiile din Statele Unite au tins sa favorizeze Asia de Sud-Est fata de India, iar companiile europene, invers", se arata in studiul Ernst & Young.

8% din companii estimeaza o crestere semnificativa pe pietele emergente in viitorul apropriat, majoritatea (57%) prevad continuarea cresterii, dar intr-un ritm mai putin alert decat cel din ultimii doi ani in timp ce 25% estimeaza o scadere semnificativa a cresterii.

"Observand deplasarea puterii economice dinspre economiile dezvoltate catre cele emergente, de la vest la est si de la nord la sud, unele dintre tarile din Europa Centrala si de Sud-Est au demonstrat potential de crestere si si-au facut simtita prezenta in mediul de afaceri international. Indiferent de dimensiunile crizei, companiile se vor uita la oportunitatile oferite de o expunere mai mare la aceste piete", a spus managing partner al Ernst & Young in Europa Centrala si de Sud-Est, Christos Gravanis.

Referitor la felul in care vor incerca in continuare sa obtina lichiditati firmele au raspuns ca se asteapta la economii semnificative sau rezonabile din lantul de aprovizionare (58%), vanzari si marketing (42%), operational (56%) si IT (43%).

In termeni strategici, 40% din companiile globale si 53% din cele europene au afirmat ca se gandesc la vanzarea activitatilor care nu sunt de baza sau sunt neperformante, la folosirea intr-o masura mai mare de centre de servicii comune (27%), la cresterea nivelului de externalizare (31%), la realizarea unor aliante strategice (30%) si la relocarea operatiunilor in regiuni cu costuri mai reduse (31%).

Companiile au observat indeosebi rolul din ce in ce mai mare al externalizarii functiilor lor de IT, logistice si de resurse umane. Totusi, un numar relativ mare de firme vad in recesiune o oportunitate de extindere, 34% din ele la nivel global, respectiv 38% in Europa si intentioneaza efectuarea de achizitii strategice.

Studiul Ernst & Young s-a realizat asupra unui numar de 350 de companii internationale si arata felul in care acestea isi adapteaza strategiile la recesiunea globala si cum vor evolua prioritatile lor in urmatoarele 12 luni.

Ernst & Young Europa, Orientul Mijlociu, India si Africa numara mai mult de 65.000 de angajati in 87 de tari si o cifra de afaceri de 11,4 miliarde de dolari. Veniturile la nivel global ale firmei, inregistrate la data de 30 iunie 2008, au fost de 24,5 miliarde de dolari.

#companie, # emergenta, # investitii, # oportunitati , #Europa