Topul companiilor care vor sa profite de "imbatranirea" Chinei

Miercuri, 19 Octombrie 2011, ora 16:15
1583 citiri
Topul companiilor care vor sa profite de "imbatranirea" Chinei

Efectele pe care le are regimul comunist din China asupra populatiei incep sa se vada in rata demografica a tarii: chinezii incep sa imbatraneasca rapid. Mai multe companii, in frunte cu gigantii farmaceutici, sunt gata sa profite de acest aspect.

Pana in 2050, tara va avea, pentru fiecare persoana trecuta de 65 de ani, cate 2 angajati care sa ii sustina pensia. In acelasi timp, China se va confrunta cu o crestere a numarului de bolnavi din cauza diabetului si a bolilor de inima, scrie Business Insider.

Din aceasta cauza, publicatia amintita subliniaza ca statul chinez nu doar ca imbatraneste mai repede, dar se si imbolnaveste mai repede.

Intr-un raport recent, Citigroup a subliniat ca guvernul chinez a observat acest lucru si a stabilit ca masurile pentru a frana aceste tendinte trebuie amplificate.

In 2009, China a lansat un program pentru imbunatatirea starii de sanatate a locuitorilor din mediile rurale. Programul avea o valoare totala de peste 133 de miliarde de dolari si se presupune ca va ajunge al doilea program de asistenta medicala, din lume, pana in 2015, cu o valoare de peste 170 de miliarde de dolari.

Citigroup mentioneaza ca vanzarile proiectelor farmaceutice americane vor creste cu mai mult de 20%, in urmatorii 5 ani.

Cu toate acestea, exista si cateva bariere pe care trebuie sa le depaseasca toate firmele care vor sa intre pe piata chineza. Rambursarile de taxe pentru medicamente pot dura intre 2 si 4 ani, pentru ca este necesar avizul ministerului de Sanatate.

Reprezentantii acestui minister trebuie sa actualizeze periodic lista medicamentelor esentiale. Teoretic, ar trebui sa intocmeasca tabelele o data la 2,3 ani, dar nu au un program fix. De asemenea, firmele care au obtinut o crestere a productiei sunt puternic favorizate de catre guvern.

Business Insider a realizat topul principalelor companii care vor profita de pe urma "imbatranirii Chinei".

Novo Nordisk

Compania castiga profituri considerabile de pe urma bolnavilor de diabet. In 2010, New England Journal of Medicine a estimat ca 92 de milioane de adulti chinezi au avut diabet si alti 150 de milioane prezinta simptomele.

Medtronic

Medtronic este un gigant medical, la nivel mondial, prezent in China inca din 1989.

Firma a reusit sa obtina afaceri de 500 milioane de dolari. Compania produce stimulatoare cardiace, grefe endovasculare si mai multe echipamente folosite in tehnica medicala. Vanzarile Medtronic se bazeaza pe China si se asteapta la o crestere a afacerilor de pana la 25%.

Eli Lily

Tot o crestere de 25% estimeaza si firma Eli Lilly, care si-a dublat vanzarile si are o expunere in 200 de orase chineze.

Santen

Santen s-a concentrat de la inceput pe pietele europene si asiatice. Compania a incercat sa intre in SUA, in anii '90, dar nu a reusit. In prezent, are o cota de piata de 36% din piata produselor oftalmologice, in Japonia si o cota de 25% in piata similara din China. Pe aceasta din urma, Santen isi propune sa ajunga la o cota de 35%.

Microport Scientific Corporation

Microport este producatorul de top al Chinei in materie de produse folosite in interventiile cardiovasculare. In prezent, are o cota de 75% din piata de profil chineza.

Merck

De cand a achizitionat Schering-Plough, Merck si-a propus sa creasca vanzarile pe pietele emergente, de la 18% la 25% pana in 2013. In 2010, a inregistrat vanzari de 610 milioane de dolari, iar Citigroup estimeaza ca vanzarile vor ajunge pana la 1,05 miliarde de dolari, pana in 2015.

Pfizer

Dintre toate multinationalele, Pfizer are cea mai mare cota din piata farmaceutica a Chinei, respectiv de 2,1% si estimeaza ca va ajunge pana la 2,5% pana in 2020. Anul acesta a anuntat ca face un joint venture cu producatorul local Hisun Pharmaceuticals.

Bristol Meyers Squibb

Bristol Meyers Squibb nu s-a aliat, pana acum, cu niciun producator local, dar nici nu are astfel de planuri pentru viitor. Obiectivele sale vizeaza cresterea substantiala a vanzarilor pana la sfarsitul anului.

Bayer

China este o piata de desfacere foarte importanta pentru Bayer, fiind a treia din punct de vedere al marimii, unde gigantul farmaceutic este prezent. Anul trecut, vanzarile au crescut pana la 30%. Pana in 2015, compania vrea sa ajunga la vanzari de 8,2 miliarde de dolari.

#Top companii farmaceutice, #top companii China, #piata medicamentelor generice , #China