Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Economia globala, salvata de femei?

Economia globala, salvata de femei?

Cea mai mare forta de crestere a economiei din lume nu o detine China sau India, ci o reprezinta...femeile.

Castigurile inregistrate de femei la nivel global se asteapta sa ajunga la 18 trilioane de dolari pana in 2014, cu 5 trilioane mai mult decat cifra inregistrata in prezent, potrivit unei estimari a Bancii Mondiale, informeaza CNN.

Pentru companii, puterea de crestere economica ce o detin femeile ar reprezenta, evident, un lucru ce trebuie atras. Insa, potrivit unui studiu realizat la nivel global de Boston Consulting Group, femeile simt ca serviciile oferite de companii sunt proaste, iar in cel mai rau caz se considera ignorate de acestea.

"Modul in care companiile incearca momentan sa ajunga la femei este de a lua un produs masculin si de a-l vopsi in roz", spune Michael Silverstein, partener al BCG si co-autor al cartii intitulate "Femeile vor mai mult", carte bazata pe studiul respectiv.

El da drept exemplu incercarea Dell Computers de a atrage femeile prin site-ul "Della", lansat in luna mai a acestui an. Insa Dell a renuntat repede la "Della" dupa mai multe acuzatii conform carora continutului site-ului ar fi fost dezonorant la adresa femeilor.

Acuzatiile se bazau pe articole cu titluri de genul "Vei vedea ca notebook-urile pot face mult mai multe decat verficarea e-mail-ului", lucru pe care femeile l-au gasit extrem de insultator.

Ce urasc cel mai mult femeile? Seviciile financiare!

Industria serviciilor financiare este considerata cea mai insultatoare pentru femei. Studiul BCG, realizat pe 12.000 de femei din 40 de regiuni diferite din intreaga lume, a aratat ca aceste servicii stabilesc cea mai slaba conexiune cu reprezentantele sexului frumos.

Astfel, daca va continua in acelasi fel, aceasta industrie risca sa piarda cel mai important segment de clienti. Fie ca sunt sau nu angajate, femeile sunt cei mai puternici consumatori. La nivel global, femeile cheltuiesc anual 20 de trilioane de dolari, iar cifra se asteapta sa creasca la 28 de trilioane de dolari in 2014.

In ciuda crizei economice, cheltuielile domestice in primele noua luni ale anului au crescut cu 15%, principalii actori fiind femeile sub 35 de ani, a spus Shaun Rein, director in cadrul China Market Research Group.

Insa toate aceste cumparaturi nu pot fi facute fara sa se apeleze si la banci si aici intervine marea problema a femeilor. Cand vine vorba de un serviciu financiar, femeile vor sa aiba o anumita legatura cu banca. Ele vor sfaturi si informatii si multe, multe explicatii. Insa bancile nu functionau asa.

Insa, in tarile dezvoltate, bancile au inceput sa faca orice pentru a atrage acest puternic segment. Astfel, serviciile financiare sunt orientate catre familie si, mai ales, catre femei. Si asta pentru ca toti inteleg ca trebuie sa atraga femeile si abilitatile lor extraordinare de a fi clientii mult-ravniti.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1208 ori
Citeste mai multe despreeconomie china criza