Alibaba are concurenta puternica si in SUA, dar si in China: Care sunt planurile JD.com

Joi, 19 Iunie 2014, ora 16:28
1956 citiri
Alibaba are concurenta puternica si in SUA, dar si in China: Care sunt planurile JD.com
Miliardarul Richard Liu, fondatorul JD.com

Cu o mana de fier, Richard Liu, fondatorul JD.com, a adus al doilea retailer online chinez din apele tulburi ale Beijingului, pe lista celor mai importante companii. Dincolo de avere, compania i-a adus lui Liu si un nou obiectiv, depasirea companiei lui Jack Ma, Alibaba.

"Concurenta a facut cele doua companii mai puternice", a spus Liu, miliardar la 41 de ani. "Chiar imi place concurenta", a spus acesta intr-un interviu acordat Reuters.

Cu o avere de opt miliarde de dolari, Liu controleaza 84% din drepturile de vot in conducerea JD.com, companie care valoreaza 37 de miliarde de dolari.

"Are ambitia de a castiga. El spune ca doar numarul unu exista, numarul doi, nu", a spus Kathy Xu, fondator si managing partner al Capital Group Today. Xu, unul dintre cei mai de succes manageri de capital de risc din China, a investit 10 milioane de dolari, in 2007, in JD.com si alte opt milioane de dolari, in 2008. In prezent, investitia sa de 18 milioane de dolari valoreaza de 110 ori mai mult.

JD livreaza comenzile prin propriile servicii. Alibaba apeleaza la posta

Ca si Amazon.com, logistica JD.com este foarte dezvoltata. Compania, care are mai multi angajati decat Alibaba, care are 22.000 de salariati, s-a angajat sa livreze comenzile in ziua comenzii in 43 de cele mai mari orase din China.

Aceasta diferentiaza compania de Alibaba, care inca depinde de infrastructura postala pentru a livra comenzile, chiar daca acopera 80% din comertul online din China.

"Se va impune cei care vor reusi sa ofere clientilor cea mai buna experienta", a spus Liu. Conform iResearch, piata comertului electronic din China va creste cu aproape doua treimi pana in 2017, fata de 2013, la 717 miliarde de dolari (4.450 miliarde de yuani).

Ca si Amazon in perioada de inceput, JD s-ar putea sa aiba nevoie de timp pentru a deveni profitabila. In 2013, compania a avut un profit net de 36 de milioane de dolari, obtinut cu ajutorul unor subventii primite de la stat, dupa pierderi de peste 430 de milioane de dolari inregistrate in 2011 si 2012.

Amprenta personala

Odata ce Alibaba s-a concentrat pe oferta sa publica de la bursa, investitorii s-au orientata catre compania JD.com, ale carei venituri s-au triplat in 2013 fata de anii anteriori, ajungand la 11,2 miliarde de dolari. Incurajati, de asemenea, si de relatiile stranse cu giganul furnizor de servicii de internet Tencent Holdings, investitorii au majorat de aproape trei ori pretul actiunilor JD.com in ultima luna.

Liu provine dintr-o familie din orasul Suqian, provincia Jiangsu, iar parintii sai aveau o mica afacere de transport maritim.

In fiecare an, in apropierea datei de 18 iunie, cand aniverseaza fondarea companiei, Liu imbraca o uniforma rosie si livreaza personala pachetele clientilor care nu se asteapta la o astfel de vizita.

Luni, Liu a inceput sa livreze comenzile, cu un scuter cu trei roti, pe strazile din jurul stadionului Olimpic din Beijing. El a fost atentionat de un paznic al parcului olimpic, la prima livrare, pentru ca parcase la intrarea gresita. Pana la urma, Liu a livrat clientului comanda, alimentele pentru caine.

Investitorii pot fi siguri ca in lipsa sa, nu s-a luat nicio decizie importanta, deoarece prezenta sa este necesara datorita drepturilor de vot pe care le controleaza.

"Pentru o afacere in crestere rapida, un astfel de control facut de fondator este foarte sanatos", a spus Liu. "Investitorii apreciaza ca dandu-mi controlul companiei, interesul lor va fi mai bine protejat - le pot aduce profituri mai bune".

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#jdcom, #companie online, #liu alibaba , #China