Afacere cu mancare chinezeasca la Cluj

Luni, 17 Martie 2008, ora 22:57
3696 citiri
Afacere cu mancare chinezeasca la Cluj

Dornici sa incerce lucruri noi, romanii sunt deschisi bucatariilor traditionale din diverse zone ale lumii. Astfel se explica de ce afacerile restaurantelor cu specific italian, chinezesc sau libanez merg din ce in ce mai bine. Deseori, dupa depasirea anumitor reticente, cei care gusta pentru prima data mancarea chinezeasca devin clienti fideli sau cel putin ocazionali ai localurilor cu acest specific.

Sub sloganul „Mai bine sa gusti o data decat

sa auzi de o suta de ori!“, in Cluj-Napoca functioneaza astazi o afacere pusa

pe picioare cu zece ani in urma de doi romani si un chinez: Restaurant

Shanghai. In prezent, afacerea este condusa de asociatii romani si cuprinde, pe

langa restaurantul de 100 de locuri din orasul Cluj, care se ocupa si de

catering, cinci fast-fooduri. Toate acestea au contribuit la realizarea unei

cifre de afaceri de 3,37 milioane de lei (peste un milion de euro) anul trecut.

 

Fara semipreparate

 

Patru dintre fast-fooduri sunt situate in zona

ultracentrala a orasului, in timp ce al cincilea se afla in cadrul complexului

Iulius Mall din Cluj. Iar pentru luna mai, compania are programata inaugurarea

unui fast-food in Centrul „Armonia“ din Arad. „Servirea clientilor cu mancare

chinezeasca de calitate, mai sanatoasa decat alte produse fast-food, intr-un

spatiu cat mai placut“ - asa defineste afacerea pe care o promoveaza in sistem

de franciza Istvan Szilagyi, directorul de dezvoltare al companiei.

 

Felurile de mancare sunt pregatire pe loc,

bucatarii Restaurantului Shanghai nefolosind semipreparate, ne spun reprezentantii

firmei. Printre cele peste 180 de feluri de bucate specific chinezesti aflate in

meniu, se gasesc specialitatea casei „Pui Shanghai“, ciorbe, gustari reci,

vegetariene, preparate din carne de pui, peste, vita, porc, fructe de mare,

sosuri picante sau dulci-acrisoare. Elemente precum bambus, susan, soia, sos

Quizi sau Satay sunt deseori intalnite in meniu.

 

Clienti care prefera mancare sanatoasa

 

„Clientii nostri au intre 18 si 65 de ani,

sunt persoane cu venituri medii si mari si care doresc sa manance mai sanatos.

Sunt persoane care isi propun sa guste si altceva decat ce le ofera bucataria

traditionala sau europeana“, descrie Istvan Szilagyi oamenii casei.

 

Pentru extinderea in franciza, conducerea

restaurantului si fast-foodurilor Shanghai cauta intreprinzatori care doresc sa

se implice intr-o afacere in domeniul alimentatiei publice, „persoane oneste,

de incredere, cu care se poate comunica usor“. La aceste cerinte se adauga,

evident, banii pe care trebuie sa-i aiba ca sa investeasca in micul business.

Orasele cele mai potrivite pentru a demara o asemenea afacere sunt cele cu

peste 100.000 de locuitori, dar in special orasele mari, unde exista malluri.

 

Redeventa de 5% din vanzari

 

Potentialul francizat trebuie sa aleaga una

dintre cele trei variante propuse: catering, fast-food sau restaurant. Investitia

initiala pentru o afacere de catering cuprinde 3.000 de euro taxa de franciza,

7.000 de euro echiparea bucatariei in suprafata de 40-50 mp, plus pretul masinilor

cu care va fi livrata mancarea.

 

Pentru fast-food, intreprinzatorii trebuie

sa dispuna de 8.000 de euro plus taxa de franciza de 4.000 de euro, iar pentru

restaurant, la taxa de franciza de 5.000 de euro se adauga 10.000 de euro

pentru echiparea bucatariei si costurile legate de mobilier si loc de minimum

150 mp. Pentru a pastra modelul afacerii, bucatarii, ospatarii si persoanele de

la tejghea vor fi pregatite de francizor.

 

Acesta ofera retetele, alcatuieste meniul si

asigura aprovizionarea cu produse chinezesti. Pentru operarea unei francize din

familia „Shanghai“ din Cluj, francizatul va plati o redeventa lunara de 5% din

vanzari. In schimb, investitia initiala va fi amortizata intr-un an sau doi in

cazul fast-foodului si al cateringului, iar banii investiti in deschiderea

restaurantului vor fi recuperati in trei-patru ani, spun proprietarii afacerii.

 

INVESTITIE MINIMA

 

Catering Shanghai

 

> Taxa de franciza: 3.000 de euro

 

> Suma necesara pentru utilarea bucatariei:

cel putin 7.000 de euro

 

> Costuri suplimentare: loc, pretul masinilor

cu care va fi livrata mancarea

 

> Ce asigura francizorul: pregateste bucatarii

si personalul de vanzare, ofera retetele, alcatuieste meniul, ofera manualul de

franciza (manualul operational), asistenta pentru amenajarea si utilarea spatiului;

asigura aprovizionarea cu produse specific chinezesti, asistenta in

implementarea sistemului HACCP.

 

> Suprafata necesara: 40-50 m patrati

 

> Redeventa: 5% din vanzari

 

> Amortizarea investitiei: intre unu si

doi ani

 

INVESTITIE MEDIE

 

Fast-food Shanghai

 

> Taxa de franciza: 4.000 de euro

 

> Suma necesara pentru utilarea bucatariei:

cel putin 8.000 de euro

 

> Costuri suplimentare: loc si

amenajarea sa in stil chinezesc

 

> Ce asigura francizorul: pregateste bucatarii

si personalul de vanzare, ofera retetele, alcatuieste meniul, ofera manualul de

franciza, asistenta pentru amenajarea si utilarea spatiului; asigura, contra

cost, ornamentele si ustensilele specific chinezesti, asigura aprovizionarea cu

produse, acorda asistenta in implementarea HACCP.

 

> Suprafata necesara: 70 metri patrati

 

> Redeventa: 5% din vanzari

 

> Amortizarea investitiei: intre unu si

doi ani

 

INVESTITIE COSTISITOARE

 

Restaurant Shanghai

 

> Taxa de franciza: 5.000 de euro

 

> Suma necesara pentru utilarea bucatariei:

minim 10.000 de euro

 

> Costuri suplimentare: loc si

amenajarea sa in stil chinezesc

 

> Ce asigura francizorul: pregateste bucatarii

si personalul de vanzare, ofera retetele, alcatuieste meniul, ofera manualul de

franciza (manualul operational), asistenta pentru amenajarea si utilarea spatiului;

asigura contra cost ornamentele si ustensilele specific chinezesti, asigura

aprovizionarea cu produsele chinezesti, acorda asistenta in implementarea

sistemului HACCP.

 

> Suprafata necesara: 150 metri patrati

 

> Redeventa: 5% din vanzari

 

> Amortizarea investitiei: trei - patru

ani