De ce nu vorbesc consultantii financiari pe limba noastra?

Marti, 03 Februarie 2009, ora 10:10
1131 citiri
De ce nu vorbesc consultantii financiari pe limba noastra?

Consilierii financiari profesionisti sunt cu un picior in groapa. La fel ca si indienii, rusii sau locuitorii din Sri Lanka, romanii prefera sa sune un prieten sau sa faca "fifti-fifti" cu o ruda cand este vorba despre achizitia unui produs financiar.

Motivul - cei mai multi dintre romani nu pricep o iota din limba vorbita de majoritatea consultantilor profesionisti.

Potrivit unui studiu realizat de Henley Centre Headlight Vision pentru compania Aviva, in 2008, in tarile din Europa Centrala si de Est clientii sunt predispusi sa utilizeze ca surse principale de informare prietenii, familia, rudele sau cunostintele, in timp ce pe pietele mature din Europa de Vest si cele anglofone clientii apeleaza cu precadere la sfaturile profesionistilor in domeniu.

"Produsele financiare au tendinta de a deveni mai complexe si lipsa specialistilor ii determina pe oameni sa prefere recomandarile informale mai degraba decat sa apeleze la un profesionist si sa nu inteleaga sfaturile oferite", arata studiul Aviva.

In 2008, doar trei din zece romani care intentionau sa achizitioneze un produs sau serviciu financiar, au declarat ca apeleaza la sfatul consilierilor financiari profesionisti.

Astfel, in tari precum India sau China, 75% si respectiv, 74% din respondenti, au declarat ca se bazeaza pe sfaturi informale cand decid sa achizitioneze produse financiare, in timp ce la polul opus se afla Canada si Marea Britanie cu 21% si respectiv 23%.

Retelele informale au jucat un rol destul de important in deciziile de achizitie luate de clientii din majoritatea tarilor din Europa Centrala si de Est, insa pe masura ce pietele ajung la maturitate se remarca o crestere a rolului institutiilor financiare si al industriei insasi. Astfel, cresc sansele clientilor de a primi sfaturi impartiale, pe intelesul si in conformitate cu nevoile lor.

Rezultatele studiului Aviva arata ca, la nivel global, mai putin de jumatate din clientii care achizitioneza un serviciu financiar considera, in momentul achizitiei, ca detin toate informatiile de care au nevoie, astfel incat sa aleaga serviciul sau produsul financiar potrivit nevoilor sale.

In 2008, doar 36% din romani au declarat ca in momentul in care achizitioneaza un produs sau serviciu financiar au toate informatiile de care au nevoie.

In contextul crizei economice internationale, atitudinea populatiei cu privire la serviciile financiare este sceptica si este normal sa fie asa.

Rolul companiilor de profil este de a oferi consiliere financiara profesionista, astfel incat clientii sa inteleaga care sunt nevoile lor si sa le prioritizeze, pentru ca numai asa evenimentele mai putin placute - cum este cazul crizei financiare actuale- sa ii gaseasca pregatiti. Si totusi, de ce nu reusesc consultantii sa vorbeasca pe limba noastra?

 

 

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#consultanti financiari, # informatii, # nevoi , #Canada