Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Premiera europeana: Cotidianul La Derniere Heure, in versiune 3D

Premiera europeana: Cotidianul La Derniere Heure, in versiune 3D

Cotidianul belgian La Dernière Heure a aparut pe piata, marti, intr-o varianta experimentala 3D, fotografiile si reclamele din publicatie fiind vizualizate in relief gratie unor ochelari stereoscopici inserati in aceasta editie, care marcheaza o premiera in Belgia si, totodata, in Europa.

"Scopul acestui joc a fost ca ziarul sa apara integral in versiune 3D" , a explicat redactorul-sef al publicatiei, Hubert Leclercq, subliniind faptul ca a fost nevoie de trei luni pentru a ajunge la acest rezultat, transmite Mediafax.

Pentru a marca aceasta ocazie, tirajul ziarului a fost marit, de la 85.000 la 115.000 de exemplare.

"Pe fondul discutiilor despre filmele, televiziunea si jocurile 3D, am lansat o provocare", a spus Leclercq despre aparitia ziarului in versiune 3D, precizand ca nu cunoaste un precedent de acest fel in Europa, in afara experimentelor partiale 3D.

"Este doar o incercare, pentru moment nu va fi o continuare", a mai spus el.

Potrivit lui Leclercq, in afara de costurile mai ridicate, pregatirea unui astfel de ziar necesita mai mult timp, care, pe termen lung, ar ridica o problema privind organizarea muncii. Pregatirea fiecarei fotografii dureaza circa 20 de minute si nu doar unul, asa cum se intampla in cazul imaginilor obisnuite.

Leclercq este de parere ca "nu va fi usor de popularizat aceasta tehnica, din cauza constrangerilor impuse de ochelari".

Conceptul grafic al ziarului a fost schimbat, fiind incluse mai multe fotografii.

"Le-am cerut jurnalistilor sa accepte ca prioritatea sa fie acordata, de data aceasta, imaginilor", a mai spus redactorul-sef al publicatiei.

Pe de alta parte, pentru a realiza aceasta editie speciala a fost nevoie de contributia directorilor artistici din agentiile de publicitate.

"In acest numar sunt prezenti advertiseri care in mod obisnuit nu isi fac reclama in ziare", a mai spus Leclercq.

"Costa mai mult, deoarece ziarul a fost imprimat pe o hartie mai alba, de revista", a mai spus Leclercq despre costurile de productie ale editiei.

In pofida acestor costuri mai ridicate, ziarul a fost vandut la pretul sau obisnuit.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1289 ori
Citeste mai multe despre3d cotidian derniere heure la premiera