Alibaba se extinde la nivel international

Marti, 12 Septembrie 2006, ora 11:29
941 citiri

Alibaba, principalul portal chinez de comert electronic, se va extinde pe plan international in urmatorii cinci ani, potrivit ziarului 'South China Morning Post', citat de agentia EFE. Din octombrie 2005, Yahoo! detine 40% din actiunile Alibaba.Compania, al carei numar de clienti a crescut considerabil in ultimul an, planuieste sa se extinda in India, in sud-estul Asiei si chiar si in Europa, dupa cum a anuntat vicepresedintele de marketing si dezvoltare internationala, Porter Erisman.

A"Deja contam pe sprijinul companiilor indiene ca membreA", a adaugat Erisman, care a asigurat ca intreprinderile din sudul Asiei au descoperit enorma utilitate a serviciilor 'B2B'.

Alibaba a fost lansat in 1999 si are aproximativ 13 milioane de membri pe piata nationala. Volumul afacerilor desfasurate prin intermediul Alibaba a crescut in mod constant, iar versiunea sa in limba engleza, specializata in importuri si exporturi, are o baza de 2,3 milioane de membri, proveniti din 200 de tari.

Pentru a mari numarul clientilor din afara Chinei, portalul va apela la ajutorul editorilor revistelor comerciale. A"Acestea au un contact strans cu intreprinderile mici si mijlocii. In plus, cum comertul traditional se diminueaza, companiile vor fi foarte interesate sa se asocieze cu noi si sa creeze o afacere onlineA", a declarat Erisman.

Alibaba a inregistrat, anul trecut, un venit de 79 de milioane de euro si spera ca bilantul de anul acesta sa arate dublarea profitului.

O proportie covarsitoare de 70-80 de procente din venituri provine din sectiunea 'B2B', desi o sursa de venituri deloc de neglijat o reprezinta si casa de licitatii online Taobao, cea mai mare din China.

Bloombiz