Magazinele britanice din vadurile comerciale duc lipsa acuta de clienti

Luni, 19 Noiembrie 2012, ora 16:48
1202 citiri
Magazinele britanice din vadurile comerciale duc lipsa acuta de clienti

Retailerii britanici au fost afectati in octombrie de stagnarea vanzarilor si cresterea costurilor, peste 10% din magazinele din centrele oraselor din Marea Britanie fiind goale.

Rata de golire a strazilor comerciale si a centrelor de shopping a fost de 11,35%, in crestere cu 0,4 puncte procentuale fata de luna precedenta, si cea mai mare din momentul in care Consortiul Retailerilor Britanici (BRC) si grupul de informatii Springboard au inceput sa colecteze date in iulie 2011.

In Irlanda de Nord, Þara Galilor si nordul tarii s-au inregistrat cele mai multe magazine goale, relateaza The Guardian, citat de Agerpres.

O serie de companii au fost nevoite sa reduca din cheltuieli, dupa ce au inregistrat probleme, printre care JJB Sports, Clinton Cards, Blacks Leisure, Game si Peacocks. Comet, ultimul mare retailer adaugat pe aceasta lista, a avertizat in acest weekend ca 41 dintre cele 236 de outleturi ale sale s-ar putea inchide pana la sfarsitul lui noiembrie, punand in pericol 800 de locuri de munca. Cifrele oficiale de saptamana trecuta au indicat o scadere peste asteptari a vanzarilor, de 0,08% in luna octombrie.

"Acest nou record in numarul de magazine goale suna clopotele de alarma. El confirma ca provocarile financiare pentru clienti si comerciantii cu amanuntul sunt departe de a se incheia, iar anuntata crestere de anul viitor a impozitelor pe afaceri (de 2,6% in aprilie) nu poate decat inrautati lucrurile", explica Stephen Robertson, director general al BRC.

"Daca guvernul vrea ca viata sa se reintoarca in centrele oraselor si sa se asigure ca industria de retail isi poate juca pe deplin rolul in crearea de locuri de munca, el trebuie sa inghete cota (de impozitare) in 2013", a adaugat el.

Pe termen mai scurt, in perioada pana la Craciun este posibil sa fie deschise mai multe magazine temporare, ceea ce ar putea avea un efect pozitiv asupra datelor privind magazinele goale. Proprietarii pot deveni, de asemenea, mult mai flexibili, in incercarea de a umple magazinele goale din centrele lor.

Retailerul John Lewis este unul care beneficiaza deja de viitorul sezon festiv. Magazinele sale universale au inregistrat o crestere a vanzarilor de 7,6% de la an la an, care au ajuns saptamana trecuta la cifra de 91,7 milioane de lire. Parintii au inceput deja sa cumpere jucarii, cum ar fi Furby - reiterand nebunia din anii "90 - in timp ce tabletele au crescut vanzarile la departamentele de electrice si tehnologie pentru acasa cu 22%. De asemenea, vanzarile on-line au continuat sa se extinda, in crestere cu 31%, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

In alt domeniu, un studiu realizat de Rightmove a indicat ca proprietarii au scazut preturile la case cu 2,6% in luna noiembrie. Cu toate acestea, este vorba de cea mai putin severa scadere in luna noiembrie in ultimii trei ani, intr-un context in care preturile au crescut cu 2% de la an la an. Excluzand Londra, preturile au crescut doar cu 0,2% de la an la an.

#retaileri Marea Britanie, #economie marea britanie, #criza economica Marea Britanie, #golire magazine comerciale Marea Britanie , #Anglia