Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Un faliment la 10 magazine online din 2009

Un faliment la 10 magazine online din 2009
Peste 10% dintre magazinele online romanesti vor iesi de pe piata anul viitor, din cauza lipsei de strategie a antreprenorilor online, se arata in editia de marti a cotidianului Business Standard.

Potrivit estimarilor principalilor jucatori din acest domeniu, intervalul de timp in care un magazin electronic obtine profit este mai lung decat in cazul magazinelor clasice. "Multi antreprenori subscriu unei conceptii conform careia businessul online are nevoie de investitii mici.



In acest context, cred ca anul viitor, peste 10% dintre magazinele online locale vor iesi de pe piata, iin conditiile in care, pana in prezent, au dat faliment 5-7% dintre acestea", a declarat pentru Business Standard Marius Ghenea, presedinte Fit Distribution, companie care administreaza magazinele PcFun si ElectroFun.



O estimare asemanatoare face si Mugur Frunzetti, managing partner la Grifon Group, companie care detine magazinul de comert electronic MarketOnline.ro. Acesta spune ca anul viitor vom asista la falimentul a aproximativ 10-15% dintre magazinele online existente in acest moment pe piata.



Codrut Pascu, managing partner al biroului din Bucuresti al companiei de consultanta Roland Berger Strategy Consultants, spune ca dupa frenezia de inceput, in acest domeniu va urma o perioada de consolidare care este normala.



"Ca sa rezisti pe o piata unde barierele de intrare sunt mici trebuie ori sa fii primul care inventeaza un concept, ori sa faci investitii masive in marketing si in publicitate pentru a deveni un brand-name, ori sa ai un avantaj competitiv sustenabil", declara Codrut Pascu.



Potrivit reprezentantilor din domeniu, in prezent, exista aproximativ 1.500 de magazine online, dintre care, segmentului IT ii revin circa 300 de magazine active. Acestea insa genereaza 75-80% din valoarea comertului electronic din Romania, care este estimata la 275 milioane de euro.



Investitia initiala pentru un magazin de talie medie poate ajunge usor la peste 100.000 de euro in conditiile in care investitiile lunare sunt de peste 10.000 de euro.



In afara de fenomenul falimentelor din acest domeniu, o alta tendinta care face parte din procesul de maturizare al pietei online se constituie in extinderea numarului de achizitii. "Interesati de piata din Romania sunt, spre exemplu, companii externe, ca Intel Capital, divizia de investitii a celui mai mare producator de procesoare din lume, sau Tiger Capital si, de asemenea, fonduri de investittii din Polonia si Cehia, cum sunt MCI Capital sau 3TS Capital Partners", precizeaza Ghenea.



In acelasi timp, in perioada urmatoare, investitorii din Romania ar putea sa achizitioneze magazine online mai mici. Aici, insa, inconvenientul major tine de faptul ca exista foarte putine firme profitabile. "Vom vedea pe viitor situatii in care companii mai mari vor achizitiona magazine mai mici doar pentru a le scoate de pe piata", a declarat pentru Business Standard Gabriel Vasile, directorul executiv si fondatorul PC Garage.



Potrivit lui Marius Ghenea, cea mai probabila situatie este cea in care investitorii individuali vor aloca resurse importante in acest domeniu. Per total insa falimentele magazinelor online vor duce la o scadere a increderii in comertul electronic romanesc, spun jucatorii din domeniu. Principalii jucatori pe piata romaneasca de comert electronic sunt eMAG, Cel.ro, PcFun sau MarketOnline.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1307 ori