Gigantii IT vor sa combata supra-incarcarea cu informatii

Marti, 17 Iunie 2008, ora 00:30
1986 citiri
Gigantii IT vor sa combata supra-incarcarea cu informatii

Valul prea mare de informatii care sufoca omul modern (information overload) este acum combatut de gigantii IT care au ajutat din plin la creatia lui, scrie presa americana, printre participantii la proiect numarandu-se Microsoft, Google, Intel sau IBM.

Este vorba de numarul prea

mare de mesaje e-mail, de mesaje chat, telefoane, mesaje SMS, site-uri

de vizitat si asa mai departe, activitati care consuma mare parte din

timpul de lucru al angajatilor.

 

Companiile citate au pus la

punct impreuna o entitate non-profit care se va ocupa cu studierea acestei

probleme, cu publicarea de studii despre valul de informatii si va realiza

programe si sfaturi pentru ca angajatii sa ramana foarte productivi

si sa poata face fata potopului de informatii digitale.

 

Eforturile companiilor se intensifica

intr-un moment in care tot mai multe studii arata ca uneltele tehnologice

puse la indemana angajatilor – care cresc productivitatea acestora

folosite corect – devin contraproductive din cauza valului prea mare

de detalii oferite.

 

Dupa opt luni de studiu realizat

pe angajatii proprii, Intel a descoperit ca acei angajati care au renuntat

de buna voie la accesul la diverse medii digitale au demonstrat productivitate

mai buna si creativitate pe masura. Dar cum sa faci sa opresti accesul

fara sa starnesti o revolta a angajatilor? Expertii continua sa studieze

problema, scrie International Herald Tribune.

 

Intel si alte companii experimenteaza

diverse solutii: unele grupuri de angajati verifica e-mailul mai rar

in fiecare zi, s-a redefinit modul in care se trimit informarile corporatiste,

iar oamenii trebuie sa judece de doua ori inainte sa mai forwardeze

mesaje. Un inginer Google a creat programul “Email addict” in care

participantul cand da sign-out din casuta de e-mail nu mai poate intra

la loc pentru 15 minute.

 

Companiile au realizat ca au

creat un fel de Frankenstein al informatiilor, spune Jonathan Spira,

analist la firma americana de cercetare Basex, iar acum ele ar trebui

sa foloseasca propriile unelte pentru a optimiza acest aflux de informatii.

Angajatii recunosc in general faptul ca mesajele ii intrerup tot timpul

din activitate si de aceea nu pot lucra la capacitatea maxima. Problema

care este acum subliniata o reprezinta amploarea utilizariii sistemelor

digitale intr-o zi normala de lucru.

 

Intr-o zi oarecare, un angajat

foloseste in medie aplicatia e-mail de 50 de ori, iar mesageria pe Internet

de 77 de ori, arata un studiu al companiei RescueTime, care analizeaza

comportamentul online al peste 40.000 de oameni. Angajatii viziteaza

pe zi in medie 40 de site-uri de internet, mai arata cercetatorii.

 

Cercetatorii au estimat ca

aceste pierderi de productivitate costa firmele americane circa 650

de milioane de dolari pe an, iar o parte din pierderi sunt cauzate de

timpul pierdut si de ideile pierdute din cauza intreruperilot dese.

Reducand timpul petrecut cu mesageriile digitale, angajatii sunt mai

productivi, se reduc pierderile, iar oamenii se simt mai bine, arata

studiile.