Valul prea mare de informatii care sufoca omul modern (information overload) este acum combatut de gigantii IT care au ajutat din plin la creatia lui, scrie presa americana, printre participantii la proiect numarandu-se Microsoft, Google, Intel sau IBM.
Este vorba de numarul prea
mare de mesaje e-mail, de mesaje chat, telefoane, mesaje SMS, site-uri
de vizitat si asa mai departe, activitati care consuma mare parte din
timpul de lucru al angajatilor.
Companiile citate au pus la
punct impreuna o entitate non-profit care se va ocupa cu studierea acestei
probleme, cu publicarea de studii despre valul de informatii si va realiza
programe si sfaturi pentru ca angajatii sa ramana foarte productivi
si sa poata face fata potopului de informatii digitale.
Eforturile companiilor se intensifica
intr-un moment in care tot mai multe studii arata ca uneltele tehnologice
puse la indemana angajatilor – care cresc productivitatea acestora
folosite corect – devin contraproductive din cauza valului prea mare
de detalii oferite.
Dupa opt luni de studiu realizat
pe angajatii proprii, Intel a descoperit ca acei angajati care au renuntat
de buna voie la accesul la diverse medii digitale au demonstrat productivitate
mai buna si creativitate pe masura. Dar cum sa faci sa opresti accesul
fara sa starnesti o revolta a angajatilor? Expertii continua sa studieze
problema, scrie International Herald Tribune.
Intel si alte companii experimenteaza
diverse solutii: unele grupuri de angajati verifica e-mailul mai rar
in fiecare zi, s-a redefinit modul in care se trimit informarile corporatiste,
iar oamenii trebuie sa judece de doua ori inainte sa mai forwardeze
mesaje. Un inginer Google a creat programul “Email addict” in care
participantul cand da sign-out din casuta de e-mail nu mai poate intra
la loc pentru 15 minute.
Companiile au realizat ca au
creat un fel de Frankenstein al informatiilor, spune Jonathan Spira,
analist la firma americana de cercetare Basex, iar acum ele ar trebui
sa foloseasca propriile unelte pentru a optimiza acest aflux de informatii.
Angajatii recunosc in general faptul ca mesajele ii intrerup tot timpul
din activitate si de aceea nu pot lucra la capacitatea maxima. Problema
care este acum subliniata o reprezinta amploarea utilizariii sistemelor
digitale intr-o zi normala de lucru.
Intr-o zi oarecare, un angajat
foloseste in medie aplicatia e-mail de 50 de ori, iar mesageria pe Internet
de 77 de ori, arata un studiu al companiei RescueTime, care analizeaza
comportamentul online al peste 40.000 de oameni. Angajatii viziteaza
pe zi in medie 40 de site-uri de internet, mai arata cercetatorii.
Cercetatorii au estimat ca
aceste pierderi de productivitate costa firmele americane circa 650
de milioane de dolari pe an, iar o parte din pierderi sunt cauzate de
timpul pierdut si de ideile pierdute din cauza intreruperilot dese.
Reducand timpul petrecut cu mesageriile digitale, angajatii sunt mai
productivi, se reduc pierderile, iar oamenii se simt mai bine, arata
studiile.