Romania, destinatie de business. Cat au cheltuit strainii aici, in 2013

Luni, 17 Martie 2014, ora 10:24
1400 citiri
Romania, destinatie de business. Cat au cheltuit strainii aici, in 2013
Foto: wikimedia.org

Cei 1,71 milioane de turistri straini care au vizitat anul trecut Romania, majoritatea in interes de afaceri, au cheltuit 4,79 miliarde lei (1,08 mld.euro), cea mai mare pondere fiind detinuta de sumele alocate pentru cazare, potrivit datelor anuntate luni de Institutul National de Statistica (INS).

"Principalul motiv al sejurului petrecut de turistii nerezidenti in Romania l-a reprezentat afacerile, participarea la congrese, conferinte, cursuri, targuri si expozitii (58,0% din numarul total de turisti nerezidenti), cheltuielile acestora reprezentand 66,4% din total.

Cel de al doilea motiv al sejurului petrecut de nerezidenti in Romania l-a reprezentat calatoriile in scop particular (42,0% din numarul total de turisti nerezidenti), cheltuielile acestora reprezentand 33,6% din total.

Calatoriile in scop particuar includ calatoriile pentru vacante, cumparaturi, evenimente culturale si sportive, vizitarea prietenilor si rudelor, tratament medical, religie, tranzit, alte activitati", arata INS, intr-un comunicat.

Din totalul cheltuielilor pentru afaceri, ponderea cea mai mare o reprezinta cheltuielile pentru cazare (55,1%), fiind preferata in special cazarea cu mic dejun inclus (84,1%).

Cheltuielile turistilor nerezidenti in restaurante si baruri au fost de 15,6% iar cele pentru cumparaturi au reprezentat 8,7%. Din totalul cheltuielilor pentru cumparaturi 41,3% au reprezentat cheltuielile pentru cumpararea alimentelor si bauturilor, urmate de cheltuielile pentru cumpararea de cadouri si suveniruri (34,3%).

Cheltuielile pentru inchirierea de autoturisme au avut o pondere de 60,8% din totalul cheltuielilor pentru transport iar cheltuielile pentru accesul in parcuri de distractii, targuri, cazinouri, sali de jocuri mecanice au reprezentat 56% din totalul cheltuielilor pentru recreere.

Ca si in cazul calatoriilor pentru afaceri, cea mai mare pondere in totalul cheltuielilor efectuate de turistii nerezidenti sositi in Romania in scop particular o reprezinta cheltuielile pentru cazare (44,4%) din care cazarea cu mic dejun inclus detine ponderea principala (76,1%). Cheltuielile efectuate in baruri si restaurante au avut o pondere de 13,7%, iar cheltuielile pentru cumparaturi au reprezentat 14,2% din totalul cheltuielilor turistilor nerezidenti sositi in Romania in interes personal.

Cheltuielile pentru inchirierea de autoturisme au avut o pondere de 45,3% din totalul cheltuielilor pentru transport, iar cheltuielile pentru accesul in parcuri de distractii, targuri, cazinouri, sali de jocuri mecanice au reprezentat 74,8% din totalul cheltuielilor pentru recreere.

Din totalul nerezidentilor sositi in Romania, 38,4% si-au organizat sejurul prin agentii de turism, iar 34,3% si-au organizat singuri sejurul.

Principalul mijloc de transport utilizat de turistii nerezidenti pentru a sosi in Romania a fost avionul (74,4% din numarul total de turisti). Autoturismele proprii au fost utilizate de 12,5% din numarul total de turisti, urmate de autocare si autobuze cu 9,2%, alte mijloace ( tren, ambarcatiuni fluviale, autoturisme inchiriate, motociclete etc.) 3,9%.

Din totalul turistilor straini, cei mai multi au provenit din Germania (228.590), Italia (181.900) si Franta (118.650).

Datele Eurostat arata ca desi numarul de nopti petrecute de turistii straini in structurile de cazare din Romania a crescut anul trecut cu 5,1% turismul romanesc este in continuare cu mult in urma statelor vecine, mai putin de una din cinci innoptari revenind vizitatorilor din afara tarii. Turistii straini au petrecut anul trecut in Romania 3,5 milioane de nopti, printre cele mai scazute niveluri din UE, de peste patru ori sub rezultatele Ungariei sau Bulgariei.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Un alt obiectiv al Green Deal pare să fie lăsat uitării: Ponderea transportului rutier de mărfuri a crescut în zece ani
Un alt obiectiv al Green Deal pare să fie lăsat uitării: Ponderea transportului rutier de mărfuri a crescut în zece ani
Comisia Europeană își propunea, prin Green Deal, ecologizarea transportului de marfă, prin urmare, atragerea a cât mai multe companii de transport de marfă pe calea ferată. Însă în...
De ce a renunțat Alfa Romeo la numele "Milano" pentru un nou SUV. Care este noul nume ales de companie
De ce a renunțat Alfa Romeo la numele "Milano" pentru un nou SUV. Care este noul nume ales de companie
Producătorul auto Stellantis a cedat după o confruntare cu autoritățile italiene și a redenumit SUV-ul al cărui nume a fost contestant. Alfa Romeo Milano a stârnit controverse imediat după...
#turisti romania, #romania destinatie afaceri , #stiri INS