Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Romanii de la oras aloca numai 1,6 la suta din venitul lunar pentru asigurari

Romanii de la oras aloca numai 1,6 la suta din venitul lunar pentru asigurari

Romanii din mediul urban aloca 1,6 la suta din veniturile lunare nete ale gospodariei pentru incheierea de asigurari, in conditiile in care 28 la suta din aceste venituri sunt alocate pentru plata utilitatilor si 27,3 la suta pentru cheltuieli generale, precum intretinerea casei si alimente, releva un studiu ING Asigurari de Viata realizat de GFK Romania in 2006, informeaza un comunicat ING.

De asemenea, romanii cheltuiesc 10,6 la suta din veniturile lunare nete pentru imbracaminte si 6,2 la suta pentru petrecerea timpului liber.

Desi primele pe cap de locuitor au avut o evolutie pozitiva, Romania detine in continuare una dintre cele mai scazute rate de prima din cadrul tarilor din Europa Centrala si de Est, valoarea acesteia fiind de 10-15 ori mai scazuta decat in state ca Cehia, Grecia sau Ungaria, potrivit Comisiei Nationale de Prognoza pentru Populatie.

"Treptat, aceasta alocare a bugetului familiei va incepe sa se schimbe. Vom asista la o diminuare a participarii statului la acoperirea cheltuielilor pentru protectia sociala, la fel cum s-a intamplat in tarile din Uniunea Europeana, ceea va implica un transfer al responsabilitatii de la stat catre individ. De aceea, este nevoie tot mai mult de protectie si de o planificare financiara atenta la nivelul fiecarui individ sau familii", a declarat Bram Boon, CEO ING Asigurari de Viata.

Potrivit unui alt studiu ING Asigurari de Viata realizat de firma independenta de cercetare Lighthouse, romanii manifesta patru atitudini diferite fata de protectia financiara si asigurarile de viata, in functie de mediul social, educatie si varsta.

O prima atitudine este tipica tinerilor intre 25 si 35 ani, care sunt preocupati de prezent si considera ca asigurarea de viata, si, in consecinta, protectia financiara, "nu sunt prioritare" la aceasta varsta.

A doua categorie include persoanele cuprinse in categoria de varsta 45-55 de ani, pentru care incheierea unei asigurari de viata echivaleaza cu a accepta apropierea mortii. Atitudinea lor este de genul "nu inca, este prea devreme pentru o asigurare de viata". Desi se gandesc foarte mult la viitor, prioritatile lor sunt sa economiseasca pentru situatii neprevazute precum intrarea in somaj sau imbolnavire, se mentioneaza in comunicat.

Persoanele cu varste cuprinse intre 35 - 45 de ani care au reusit sa isi asigure o situatie financiara confortabila, sunt increzatori in potentialul si viitorul lor si sunt intotdeauna deschisi pentru noi oportunitati de investitii, potrivit studiului citat.

A patra atitudine este tipica pentru cei ale caror ocupatii implica un risc mare pentru vietile lor, indiferent de varsta pe care o au (30-55 de ani). In cazul lor, asigurarea de viata este perceputa mai mult ca o obligatie a angajatorului, iar atitudinea este: "Da, vreau dar cine plateste pentru ea?"

Toate aceste atitudini arata ca romanii se bazeaza pe un optimism nerealist de tipul: "moartea nu este ceva ce mi se poate intampla mie sau cel putin nu in viitorul apropiat".

Ca exemplu de calcul, in cazul pachetului de protectie financiara SMART de la ING Asigurari de Viata, un client in varsta de 30 de ani, casatorit, care alege nivelul 1 al pachetului, va plati 8,3 lei pe luna pentru o suma asigurata de 10.000 lei pentru deces din orice cauza, la care se adauga o suma asigurata de 10.000 lei pentru deces din accident, 50 lei pe zi de spitalizare si 500 lei pentru interventie chirurgicala.

Pentru a raspunde nevoii de informatii de pe piata, ING Asigurari de Viata deruleaza pana la sfarsitul anului o campanie educationala privind protectia financiara prin asigurari de viata. Scopul campaniei este de a-i face pe romani constienti de riscurile lipsei de protectie financiara, atat pentru vietile lor cat si pentru familiile lor, mesajul principal fiind: Nu lasa copilului tau responsabilitatile unui adult.

Valoarea totala a asigurarilor de viata pe cap de locuitor in Romania s-a cifrat, in luna septembrie, la 37,5 lei, conform Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, citata de comunicatul ING.

Bloombiz

(Sursa: Rompres)

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 819 ori