Până la finalul anului, șoferii vor putea circula pe 18 kilometri noi din Autostrada A1, pe secțiunea Curtea de Argeș-Pitești, a anunțat luni, 4 noiembrie, un oficial de la Ministerul Transporturilor. Secretarul de stat a lăudat mobilizarea constructorului.
Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat la Transporturi, a fost în inspecție pe șantierul Autostrăzii Pitești-Sibiu. Oficialul spune că finalizarea celor 18 kilometri va fi înfăptuită cu aproape un an înainte de termenul contractual. „Ulterior, în scurt timp de la darea în trafic a primului tronson, vom finaliza și restul lotului până la Curtea de Argeș”, adaugă Scrioșteanu.
Oficialul a făcut o trecere în revistă a lucrărilor întreprinse pe secțiunea a 5-a a Autostrăzii A1.
„Lucrări de teresamente, consolidări, ITS, iluminat, hidrotehnice, ș.a.:
A început realizarea marcajelor orizontale;Sunt în curs de finalizare lucrările de așternere a stratului de bază de asfalt AB31.5, a stratului de legătură BAD 22.4 și a stratului de uzură MAS16;Sunt în curs de finalizare lucrările de realizare a stratului de balast stabilizat cu ciment aferent suprastructurii drumului;Continuă lucrările de instalare a panourilor fonoabsorbante;Continuă lucrările de montare a parapeților metalici;Continuă execuția drenajului longitudinal, rigolei mediane șanțurilor și canalelor trapezoidale;Continuă lucrările de iluminat public;Continuă lucrările de execuție a sistemului ITS.
Lucrări la structuri:
La podul peste DJ 704H (km 92+044) se betonează grinda parapet;La podul peste canal amenajat râul Argeș (km 92+814) se montează lisele prefabricate, predalele și se lucrează la betonarea plăcii de suprabetonare;La podul peste canal râul Argeș (km 95+927) se lucrează la montarea liselor prefabricate și la betonarea grinzii parapet;La podurile peste râul Argeș (km 96+707 și km 99+398)a fost finalizată betonarea grinzii parapet;La podul peste pârâu valea Tutana (km 101+829) au început lucrările de realizare a hidroizolației;La podul peste canal amenajat râul Argeș (km 103+666) se lucrează la armarea și betonarea plăcii de suprabetonare;La podul peste râul Valsan (km 109+383) s-a finalizat montarea parapetelor metalice și a panourilor fonoabsorbante și se lucrează la montarea rosturilor de dilatație;La podul peste râul Argeș (km 110+565) s-a finalizat montarea parapetelor metalice și se lucrează la montarea rosturilor de dilatație;La podul peste drumul de exploatare (km 111+260) s-a finalizat realizarea hidroizolației;La podul peste canal amenajat râul Argeș (km 111+362) continuă lucrările de ridicare a ultimelor grinzi metalice și se montează predalele metalice;La podul peste zona mlăștinoasă (km 111+780) s-au finalizat lucrările de hidroizolație și au început lucrările de așternere a stratului de bază BA8;La pasajul peste DN7, Nod rutier Bascov (km 121+305) și podul peste canal (km 121+560) au fost finalizate lucrările;La podul peste valea Bușaga (km 0+120) s-au finalizat execuția elevațiilor și montarea grinzilor principale;La pasajul peste DJ 704H (km 0+520) s-a finalizat execuția subantretoazelor.”
În plus, oficialul de la Transporturi a prezentat și starea lucrărilor la cele trei noduri rutiere principale.
„Nod rutier Curtea de Argeș
sunt în curs de finalizare lucrările de terasamente;continuă lucrările de așternere a stratului de bază și a stratului de legătură;a fost finalizată execuția piloților la zidurile de sprijin;continuă lucrările de iluminat public.
Nod rutier Băiculești
sunt în curs de finalizare lucrările de așternere a straturilor de asfalt (bază, legătură, uzură);continuă montarea corpurilor de iluminat;continuă montarea casiurilor.
Nod rutier Bascov
sunt în curs de finalizare lucrările de terasamente;sunt în curs de finalizare lucrările de așternere a straturilor de asfalt (bază, legătură) și au început așternerea stratului de uzură;continuă lucrările de iluminat public;se montează casiurile.”
...citeste mai departe despre "O bucată de autostradă, gata mai devreme. Unde se află această rarire în infrastructura din România. „La scurt timp după, vom finaliza și restul lotului” FOTO/VIDEO