Cea mai dificilă secțiune din Autostrada Unirii necesită o mobilizare masivă. Câte locuri de muncă vor fi create

Marti, 05 Noiembrie 2024, ora 16:02
373 citiri
Cea mai dificilă secțiune din Autostrada Unirii necesită o mobilizare masivă. Câte locuri de muncă vor fi create
Secțiune de autostradă în România FOTO ilustrativă Facebook/ Pro Infrastructură

În jur de 22.000 de muncitori sunt necesari pentru a construi secțiunea montană Sărățeni-Pipirig din Autostrada Unirii (A8), conform calculelor publicate marți, 5 noiembrie, de Compania Națională de Investiții Rutiere. Pentru fiecare lot, nevoia de forță de muncă ajunge până la 7.000 de angajați, deși nu este clar din mesajul companiei pe ce durată vor fi create locurile de muncă.

Segmentul de 116 kilometri este unul dintre cele mai dificile de pe întregul traseu al Autostrăzii A8, iar necesarul de muncitori este pe măsură, arată estimările din studiul de fezabilitate, publicate de CNIR. Secțiunea include 38 de tuneluri și aproximativ 200 de viaducte. CNIR apreciază că proiectul este „o oportunitate pentru dezvoltare economică, reducerea decalajelor și a șomajului, precum și atragerea de noi investiții”.

Șeful companiei, Gabriel Budescu, susține că industria se confruntă cu un deficit de muncitori, iar companiile care depun oferte primesc punctaj suplimentar pentru angajarea persoanelor aflate în șomaj.

Industria de profil din România, precum și cea din multe alte țări europene se confruntă cu o provocare economică și socială majoră, respectiv lipsa forței de muncă. În acest sens, CNIR acordă un punctaj suplimentar de 6 % pentru creșterea incluziunii sociale și reducerea șomajului local. Astfel, constructorii care angajează 350 de șomeri din județele Bacău, Harghita, Iași, Mureș, Neamț și Suceava vor avea punctaj suplimentar în evaluarea ofertelor pentru cele patru loturi ale autostrăzii A8”, a spus Budescu.

Necesarul de forță de muncă este 6.000 de persoane, pentru lotul 1C, Sărățeni-Joseni (32,4 km) și 3.000 de muncitori pentru 1D, Joseni-Ditrău (14,4 km). Pentru lotul 2A, Ditrău-Grințieș (37,9), cel mai lung al secțiunii montane, este nevoie de 7.000 de angajați, iar pentru ultimul lot, 2B, de la Grințieș la Pipirig, constructorul va avea nevoie de 6.000 de lucrători, conform estimărilor.

Numărul lucrătorilor necesari este aproape jumătate din cererea totală pentru tronsonul Tg. Mureș-Tg. Neamți, care se ridică la 45.000 de persoane, conform datelor citate de Economica.

...citeste mai departe despre "Cea mai dificilă secțiune din Autostrada Unirii necesită o mobilizare masivă. Câte locuri de muncă vor fi create" pe Ziare.com

Vești bune pentru șoferi: A fost deschisă încă o porțiune de autostradă. ”În următoarele 15 zile vor fi dați în circulație 80 - 90 de kilometri” VIDEO
Vești bune pentru șoferi: A fost deschisă încă o porțiune de autostradă. ”În următoarele 15 zile vor fi dați în circulație 80 - 90 de kilometri” VIDEO
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat că, începând de joi, 5 decembrie, de la ora 13:00, se poate circula între lotul 2 din Autostrada 0 Nord şi DN2. ”Este foarte...
#infrastructura, #autostrada A8, #Autostrada Unirii, #autostrazi Romania, #forta de munca, #constructii, #sectiune , #Stiri Macroeconomie

Curs valutar

1 EUR = 4.9717 RON

-0.0056

1 USD = 4.6980 RON

-0.0053
  1. Moneda euro ar putea trece prin ”furtuna perfectă”! Avertisment din partea analiștilor financiari
  2. Unde putem să ne investim banii dacă România intră în recesiune: ”Asta e întotdeauna cea mai sigură variantă”
  3. Dispar magazinele Profi. Tranzacția anului în comerţul alimentar
  4. „Stare de urgență în economie”, declarată în Transnistria. Reacția liderilor transnistreni după anunțul întreruperii furnizării gazului rusesc
  5. Putin, lovit în serie. Două fenomene se răspândesc în țară brusc: Vine mama tuturor relelor în Rusia
  6. Numărul angajaților bugetari a ajuns la o cifră record. Cheltuielile de personal au crescut spectaculos
  7. Țările care „toarnă” cei mai mulți bani în firmele din România. Investitorii din doar două țări au adus peste 60 de miliarde de lei în capital
  8. România, țara marilor firme. Cum domină giganții privați piața autohtonă
  9. Christine Lagarde a pus ochii pe economiile europenilor. Șefa BCE propune un standard european de economisire
  10. Leul se menține stabil, o oră după anularea alegerilor parlamentare. La ce curs se tranzacționează moneda națională