În jur de 22.000 de muncitori sunt necesari pentru a construi secțiunea montană Sărățeni-Pipirig din Autostrada Unirii (A8), conform calculelor publicate marți, 5 noiembrie, de Compania Națională de Investiții Rutiere. Pentru fiecare lot, nevoia de forță de muncă ajunge până la 7.000 de angajați, deși nu este clar din mesajul companiei pe ce durată vor fi create locurile de muncă.
Segmentul de 116 kilometri este unul dintre cele mai dificile de pe întregul traseu al Autostrăzii A8, iar necesarul de muncitori este pe măsură, arată estimările din studiul de fezabilitate, publicate de CNIR. Secțiunea include 38 de tuneluri și aproximativ 200 de viaducte. CNIR apreciază că proiectul este „o oportunitate pentru dezvoltare economică, reducerea decalajelor și a șomajului, precum și atragerea de noi investiții”.
Șeful companiei, Gabriel Budescu, susține că industria se confruntă cu un deficit de muncitori, iar companiile care depun oferte primesc punctaj suplimentar pentru angajarea persoanelor aflate în șomaj.
„Industria de profil din România, precum și cea din multe alte țări europene se confruntă cu o provocare economică și socială majoră, respectiv lipsa forței de muncă. În acest sens, CNIR acordă un punctaj suplimentar de 6 % pentru creșterea incluziunii sociale și reducerea șomajului local. Astfel, constructorii care angajează 350 de șomeri din județele Bacău, Harghita, Iași, Mureș, Neamț și Suceava vor avea punctaj suplimentar în evaluarea ofertelor pentru cele patru loturi ale autostrăzii A8”, a spus Budescu.
Necesarul de forță de muncă este 6.000 de persoane, pentru lotul 1C, Sărățeni-Joseni (32,4 km) și 3.000 de muncitori pentru 1D, Joseni-Ditrău (14,4 km). Pentru lotul 2A, Ditrău-Grințieș (37,9), cel mai lung al secțiunii montane, este nevoie de 7.000 de angajați, iar pentru ultimul lot, 2B, de la Grințieș la Pipirig, constructorul va avea nevoie de 6.000 de lucrători, conform estimărilor.
Numărul lucrătorilor necesari este aproape jumătate din cererea totală pentru tronsonul Tg. Mureș-Tg. Neamți, care se ridică la 45.000 de persoane, conform datelor citate de Economica.
...citeste mai departe despre "Cea mai dificilă secțiune din Autostrada Unirii necesită o mobilizare masivă. Câte locuri de muncă vor fi create" pe Ziare.com