Semnal de alarmă tras de un fost secretar de stat legat de defrișările de pe Valea Oltului. „Curg bolovani la foc automat” VIDEO

Marti, 09 Iulie 2024, ora 17:09
465 citiri

Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, trage un semnal de alarmă cu privire la lucrările de defrișare care au loc pe Valea Oltului, în vederea construcției autostrăzii Sibiu – Pitești. Acesta a atenționat că în acest moment „curg bolovani pe drumul național la foc automat” și se întreabă „ce se va întâmpla când vor începe lucrările pe bune la autostradă?”

Cosma atrage atenția că ar putea apărea pericole pentru șoferi, pentru că ar putea cădea bolovani și în următoarele luni, odată ce nu vor mai exista copaci care să îi susțină, și datorită unor episoade de ploaie, vânt, cicluri de îngheț-dezgheț care afectează rocile proaspăt descoperite, relatează Economedia.

Potrivit acestuia, soluția pe termen scurt, mediu și lung pentru a evita pericole pentru șoferi ulterior deschiderii circulației este un drum provizoriu pe cealaltă parte a Oltului, pe acel sector sensibil de 7 km dintre Boița și Lazaret.

Mesajul specialistului se aliniază cu o soluție similară propusă anterior de Asociația Pro Infrastructură, și anume devierea traficului în zona afectată prin mutarea DN7 pe celălalt mal al Oltului cu un pod temporar și folosirea infrastructurii existente, arată sursa citată. La momentul respectiv, Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a răspuns că ar fi dificilă construirea unui pod peste Olt și mutarea traficului pe un drum județean neasfaltat.

Semnalul de alarmă tras de Horațiu Cosma pe Facebook:

„Pasul 1: A închis Grindeanu Valea Oltului.

Pasul 2: Câteva utilaje s-au apucat timid de făcut drumuri de șantier pe versanți și pregătit defrișarea copacilor.

Pasul 3: Curg bolovani pe drumul național la foc automat (Doamne ferește să continuă să cadă și la noapte, după redeschiderea circulației).

Pasul 4: Să presupunem că, în cazul fericit, continuă în următoarea lună acest ”dans” cu stânci căzând ziua pe carosabil și oprindu-se miraculos noaptea.

Teoretic, peste o lună versantul va fi chelit de copaci și brăzdat de drumuri săpate prin stâncă, deasupra drumului național pe care se va relua complet circulația.

Se nasc niște întrebări legitime:

1. Ce va sta în calea altor bolovani să o ia la vale spre mașini peste 2, 3, 5 sau 7 luni, după episoade de ploaie, vânt, cicluri de îngheț-dezgheț care afectează rocile proaspăt descoperite?

2. Ce se va întâmpla când vor începe lucrările pe bune la autostradă, când zeci de utilaje se vor apuca de săpat cu totul acel versant? Se va închide din nou Valea Oltului 4 ani cât durează șantierul?

3. S-a gândit Sorin Grindeanu la pașii următori, la eventualele riscuri, la consecințe? Evident că nu.

Soluția pe termen scurt, mediu și lung este una singură: un drum provizoriu pe cealaltă parte a Oltului pe acel sector sensibil de 7km dintre Boița și Lazaret.

Există legislație de urgență pentru asta. Guvernul poate da ordonanță de urgență într-o zi, dacă e cazul. O astfel de lucrare trebuie să înceapă imediat și se poate face în câteva săptămâni.

Costă nimic în comparație cu daunele produse românilor prin închiderea Văii Oltului. Doar să vrea să muncească Ciolacu și Grindeanu”.

...citeste mai departe despre "Semnal de alarmă tras de un fost secretar de stat legat de defrișările de pe Valea Oltului. „Curg bolovani la foc automat” VIDEO" pe Ziare.com

Undă verde pentru opt pasaje rutiere şi pietonale noi la Oradea. Când vor începe lucrările și cât costă proiectele
Undă verde pentru opt pasaje rutiere şi pietonale noi la Oradea. Când vor începe lucrările și cât costă proiectele
Opt pasaje rutiere şi pietonale noi va avea Oradea după ce Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a emis avizul final pentru acestea, a informat joi, 18 iulie,...
Autostrada Unirii suferă noi amânări. Contractul de aproape 4 miliarde de lei care stă fără constructor
Autostrada Unirii suferă noi amânări. Contractul de aproape 4 miliarde de lei care stă fără constructor
Compania de Drumuri a prelungit, din nou, pentru 24 iulie, respectiv 31 iulie, depunerea ofertelor pentru proiectarea și execuția loturilor de munte Pipirig – Leghin și Miercurea Nirajului –...
#infrastructura, #Valea Oltului, #Valea Oltului circulatie, #valea oltului inchisa, #Valea Oltului blocata, #Pro Infrastructura , #Stiri Macroeconomie

Curs valutar

1 EUR = 4.9709 RON

0.0017

1 USD = 4.5670 RON

0.0202
  1. Profeție despre viitorul omenirii: România și Polonia, creștere masivă în următorii 30 de ani. "E în interesul strategic al SUA"
  2. Un expert de la Berkeley anunță prăbușirea Rusiei: SUA îl lovesc pe Putin, tăindu-l de la o resursă americană vitală
  3. Care este stadiul lucrărilor pe Valea Oltului după aproape o săptămână de la închiderea circulației. Anunțul directorului CNAIR FOTO
  4. O multinațională prezentă în România anunță concedieri în masă. Val de tăieri la nivel mondial
  5. Cea mai impresionantă autostradă din lume, care surprinde prin lățimea ei. Unde a fost construită și câte benzi are VIDEO
  6. Intră în vigoare noile bilete pentru trenuri metropolitane, valabile în toată țara. "Oferă libertate călătorului"
  7. Noi taxe și impozite în România. Anunț teribil de la un fost secretar de stat al Guvernului: „Nu sunt liniștit pentru 2025"
  8. S-a dat startul licitației pentru execuția unei o noi autostrăzi. Va avea 62 de kilometri și ar trebui să fie gata în 30 de luni FOTO
  9. Al 2-lea ”tigru” al Europei lovit de un șoc economic: 500.000 de români expuși periculos
  10. Situația datoriei publice a României pe termen scurt ne împinge spre catastrofă. Rezervele valutare ale BNR nu fac față împrumuturilor