CFR SA a informat marți, 14 ianuarie, că a ales oferta câștigătoare pentru proiectarea și execuția unui contract de electrificare a infrastructurii de cale ferată între București Nord și Giurgiu Nord Frontieră. Contractul are o valoare de peste 2,2 miliarde de lei, fără TVA.
Contractul a fost câștigat de Asocierea Railworks, formată din Arcada Company, lider de asociere, și Alstom Transport SA, se arată într-un mesaj al CFR distribuit pe Facebook. Evaluarea contractului era de aproape 2,26 miliarde de lei, iar oferta Railworks a fost de sub 2,11 miliarde de lei, fără TVA.
Finanțarea va fi asigurată din bugetul de stat și din finanțare nerambursabilă atrasă de CFR, iar durata pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor va fi de 36 de luni, din care 6 luni proiectare și 30 de luni execuție. Alte oferte primite au fost de la FCC Construccion SA, asocierea dintre PORR Construct și IMSAT și, respectiv, asocierea dintre ZUE, CON-A Operations și UTI Construction and Facility Management.
„Modernizarea liniei de cale ferată pe traseul Bucureşti Progresu – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră (Lotul 2), în lungime de 93,45 km (fără intervalul Vidra – Comana, inclus în Lotul 1), cuprinde inclusiv lucrări de electrificare și semnalizare, prin implementarea sistemului ERTMS”, transmite compania de căi ferate.
Printre obiectivele investiției se numără:
Reducerea timpului de călătorie, prin creșterea vitezei de circulație pe întregul tronson;Creșterea gradului de siguranță feroviară;Îmbunătățirea confortului în timpul călătoriei, gestionând în același timp reducerea emisiilor de poluanți și impactul negativ asupra mediului;Atragerea călătorilor și a transportatorilor de mărfuri de la traficul auto către traficul feroviar pe ruta CF București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră.
„Menționăm că linia de cale ferată București Nord – Giurgiu Nord Frontieră este o linie importantă în cadrul rețelei de cale ferată din România, deoarece preia traficul internațional european de pe cele 2 Coridoare centrale de pe teritoriul României și face legătura între Coridorul Rhin - Dunăre și țările din sud-estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia), prin traversarea Dunării pe Podul Prieteniei, în sectorul de graniță dintre România și Bulgaria”, se mai arată în comunicat.
...citeste mai departe despre "Calea ferată de la București la Giurgiu va fi electrificată. CFR a ales câștigătorul unui contract de 2,1 miliarde de lei" pe Ziare.com