Calea ferată de la București la Giurgiu va fi electrificată. CFR a ales câștigătorul unui contract de 2,1 miliarde de lei

Marti, 14 Ianuarie 2025, ora 16:02
173 citiri
Calea ferată de la București la Giurgiu va fi electrificată. CFR a ales câștigătorul unui contract de 2,1 miliarde de lei
Oferta câștigătoare este de 2,1 miliarde de lei FOTO: Facebook/CFR Infrastructura

CFR SA a informat marți, 14 ianuarie, că a ales oferta câștigătoare pentru proiectarea și execuția unui contract de electrificare a infrastructurii de cale ferată între București Nord și Giurgiu Nord Frontieră. Contractul are o valoare de peste 2,2 miliarde de lei, fără TVA.

Contractul a fost câștigat de Asocierea Railworks, formată din Arcada Company, lider de asociere, și Alstom Transport SA, se arată într-un mesaj al CFR distribuit pe Facebook. Evaluarea contractului era de aproape 2,26 miliarde de lei, iar oferta Railworks a fost de sub 2,11 miliarde de lei, fără TVA.

Finanțarea va fi asigurată din bugetul de stat și din finanțare nerambursabilă atrasă de CFR, iar durata pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor va fi de 36 de luni, din care 6 luni proiectare și 30 de luni execuție. Alte oferte primite au fost de la FCC Construccion SA, asocierea dintre PORR Construct și IMSAT și, respectiv, asocierea dintre ZUE, CON-A Operations și UTI Construction and Facility Management.

„Modernizarea liniei de cale ferată pe traseul Bucureşti Progresu – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră (Lotul 2), în lungime de 93,45 km (fără intervalul Vidra – Comana, inclus în Lotul 1), cuprinde inclusiv lucrări de electrificare și semnalizare, prin implementarea sistemului ERTMS”, transmite compania de căi ferate.

Printre obiectivele investiției se numără:

Reducerea timpului de călătorie, prin creșterea vitezei de circulație pe întregul tronson;Creșterea gradului de siguranță feroviară;Îmbunătățirea confortului în timpul călătoriei, gestionând în același timp reducerea emisiilor de poluanți și impactul negativ asupra mediului;Atragerea călătorilor și a transportatorilor de mărfuri de la traficul auto către traficul feroviar pe ruta CF București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră.

„Menționăm că linia de cale ferată București Nord – Giurgiu Nord Frontieră este o linie importantă în cadrul rețelei de cale ferată din România, deoarece preia traficul internațional european de pe cele 2 Coridoare centrale de pe teritoriul României și face legătura între Coridorul Rhin - Dunăre și țările din sud-estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia), prin traversarea Dunării pe Podul Prieteniei, în sectorul de graniță dintre România și Bulgaria”, se mai arată în comunicat.

...citeste mai departe despre "Calea ferată de la București la Giurgiu va fi electrificată. CFR a ales câștigătorul unui contract de 2,1 miliarde de lei" pe Ziare.com

PNRR-ul, un vis neîndeplinit pentru infrastructura feroviară din România. Când ar putea prima dată realist să circule trenurile noi pe căi ferate moderne
PNRR-ul, un vis neîndeplinit pentru infrastructura feroviară din România. Când ar putea prima dată realist să circule trenurile noi pe căi ferate moderne
După ani de promisiuni, miliarde de euro disponibili prin PNRR și un discurs politic centrat pe modernizarea infrastructurii, sectorul feroviar din România continuă să fie lăsat în urmă. O...
Vești excelente pentru șoferi. În curând se va putea circula de la Curtea de Argeș la București pe autostradă VIDEO
Vești excelente pentru șoferi. În curând se va putea circula de la Curtea de Argeș la București pe autostradă VIDEO
Secțiunea Pitești - Curtea de Argeș a autostrăzii Sibiu - Pitești (A1) se apropie de finalizare, a anunțat miercuri, 12 februarie, pe pagina personală de Facebook, Cristian Pistol,...
#infrastructura, #infrastructura feroviara, #CFR, #electrificare linii ferate, #transporturi, #contracte, #licitatie publica , #Stiri Macroeconomie

Curs valutar

1 EUR = 4.9770 RON

-0.0001

1 USD = 4.7980 RON

-0.0264
  1. Cele două meserii sigure în viitor, după ce mirajul joburilor în IT a fost spulberat de valul de concedieri. „Să acționăm ca un vânător”
  2. Zeci de mii de pești scăpați de la crescătorie pun în pericol mediul acvatic. Compania oferă recompense pentru prinderea peștilor
  3. Previziuni economice sumbre pentru România, de la piața imobiliară la fondurile de pensii private: ”Vor primi 20%-30% mai puțini bani decât au cotizat”
  4. Cine plătește cei mai mulți bani la stat dintre un salariat, un SRL, PFA sau IMM. „Niște criminali economici”
  5. Taxa auto pe mașini poluante revine în România. De când intră în vigoare, ca obligație pentru cererea de plată 4 din PNRR
  6. Putin simte că a venit începutul sfârșitului: ”Glonțul de argint” al SUA lovește cu tărie Rusia
  7. Nu o ducem așa de rău cum ni se spune: Economia României, printre primele 20 de țări ale lumii. Cine se mai găsește în clasamentul făcut de Universitatea Harvard
  8. Guvernul, acuzat că pregătește un ”Nordis bugetar”. Economist: ”Titanicul românesc s-a lovit de ghețarul prețurilor și se scufundă”
  9. 6 ani de închisoare pentru românii care nu respectă ultimul Ordin al ANAF. În ce condiții ar putea contribuabilii să ajungă după gratii
  10. Proiectul de lege care ar putea scăpa românii de păcănelele la parterul blocurilor. Ce șanse reale are noua inițiativă de a se strecura prin circuitul legislativ