România urmează să depășească, în această săptămână, „borna” 100 de kilometri de autostradă și drum expres care se deschid circulației în 2024. Inaugurarea lotului 1 al Drumului Expres Craiova – Pitești este anunțată pentru finalul săptămânii și va aduce primii kilometri de drum rapid din județul Dolj (Lotul 1 Craiova – Robănești are aproape 18 kilometri).
Potrivit datelor oficiale, de la începutul anului și până acum au fost deschiși 89 de kilometri de drum de mare viteză, dar în realitate, sunt 82 de kilometri pentru că lotul 1 al Autostrăzii Buzău – Focșani a fost calculat la 4,6 kilometri, deși nu este complet deschis, iar Drumul Expres Oradea – Borș II nu are 19 kilometri la acest profil pe toată lungimea, anunță Economedia.
După deschiderea înainte de termen a lotului 2 al Autostrăzii Buzău – Focșani (31 km), o altă performanță este a asocierii Ozaltin (Turcia) – StradeBauunternehmung/MineralPort care a început lucrările între Craiova și Robănești în toamna anului trecut (șantier preluat la aproximativ 55% de la Tirrena Scavi), iar după un început neconvingător a recuperat și reușește una dintre surprizele anului.
Începând cu data de 27 noiembrie, prin deschiderea primului lot al DEx 12, conform oficialilor din Transporturi, România va avea 107 kilometri de drum de mare viteză (100 km pe calcule reale, la profil). Ozaltin este și constructorului celor două viaducte de aproape 3 kilometri pe Autostrada Transilvania, iar mobilizarea de pe DEx 12 este foarte importantă pentru realizarea viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică, un contract foarte dificil.
Sursa: YouTube.com/Marius Patrulescu DEx Craiova – Pitești Lot 1:
Tot la finalul săptămânii, CNAIR dorește deschiderea parțială și a lotului 4, de la Colonești (Olt), nod rutier cu lot 3 la Broșteni (Argeș), legătura la DN 65 Albota – Pitești. De la Broșteni, la nodul rutier cu Autostrada A1 București – Pitești mai lipsesc 12 kilometri, prin urmare, deși promisă pentru 2023 și 2024, legătura „completă” Craiova – București – Constanța nu poate fi realizată în lipsa nodului rutier de la A1 și a lotului 3 de pe Autostrada București Sud (Lot Aktor estimat pentru aprilie 2025), mai amintește sursa citată..
Astfel, de 1 Decembrie, ziua Națională a României, vor fi 127 de kilometri de Autostradă și Drum Expres inaugurați în 2024.
Ce sectoare de autostrada ar urma să se mai dea în uz anul acesta și ce întârzieri sunt marcate deja în program
Printre sectoarele de autostradă care mai trebuie date în folosință până la finalul anului 2024, se află:
Autostrada A1 București – Pitești: 15 kilometri Bascov – nod Băiculești, 20 decembrie 2024, termen pe care l-a avansat secretarul de stat Ionel Scrioșteanu.Autostrada Ploiești – Buzău: 49 de kilometri pe loturile Pizzarotti – Retter și Coni – TraceAutostrada Buzău – Focșani: 36 kilometri, lotul 3 UMB.
Întărim faptul că acestea sunt marjele asumate de constructori și de Ministerul Transporturilor. Economedia amintește că, pe de altă parte, după deschiderea celor 38 de kilometri de pe DEx12, Ministerul Transporturilor poate rata toate cele trei inaugurări mai sus menționate.
Nicio veste nouă însă despre lotul trei al Autostrăzii A0 București Sud (lotul Aktor) promis pentru 2023 și apoi pentru aprilie, septembrie și noiembrie 2024, care pare să nu mai aibă nicio șansă pentru deschidere până la finalul anului, deși Ministerul Transporturilor l-a descris drept cel mai important pentru 2024 pentru a asigura legătura A1 București – Pitești cu A2 București – Constanța.
Nu se poate deschide anul acesta nici Drumul Expres Brăila – Galați (10 km) nici Drumul Expres Tureni – A3 (5 km), mai arată sursa citată.
...citeste mai departe despre "România depășește „borna” 100 de kilometri de autostradă inaugurați în 2024. Ce segmente de drum mai pot fi dați în uz anul acesta, în scenariul optimist VIDEO" pe Ziare.com