Cum s-a prăbușit industria auto în întreaga Europă. Peste 32.000 de locuri de muncă s-au pierdut în acest an

Joi, 24 Octombrie 2024, ora 07:43
1596 citiri
Cum s-a prăbușit industria auto în întreaga Europă. Peste 32.000 de locuri de muncă s-au pierdut în acest an
Zeci de mii de locuri de muncă s-au pierdut /Foto: Fordauthority.com

Industria de componente auto din Europa trece printr-o perioadă dificilă, marcând o scădere drastică a numărului de locuri de muncă. Conform datelor furnizate de CLEPA (Asociația Europeană a Producătorilor de Componente Auto), în primele șase luni ale anului 2024, companiile din acest sector au anunțat reducerea a peste 32.000 de locuri de muncă. Această scădere vine în contextul unei pierderi de aproximativ 86.000 de locuri de muncă începând din 2020.

CLEPA, care reprezintă peste 3.000 de companii europene furnizoare de piese și componente pentru industria auto, a realizat o analiză comparativă între un studiu din 2021 efectuat de PwC Strategy și realitatea economică din 2024. Rezultatele sunt îngrijorătoare, evidențiind o situație mult mai gravă decât cea anticipată acum doar trei ani, arată publicația Economica.net.

Mai puține locuri noi de muncă

Studiul CLEPA denumit „Employment Tracker” a scos în evidență faptul că, dintre cele peste 100.000 de locuri de muncă noi estimate să fie create până în 2025, doar 29.400 au devenit efectiv disponibile până la jumătatea anului 2024. Dintre acestea, doar 65% sunt legate direct de tranziția către vehiculele electrice (EV), ceea ce înseamnă că numai 20% din locurile de muncă prognozate pentru acest sector au fost materializate până în prezent.

Industria de componente auto se confruntă acum cu pierderi nete de 56.400 de locuri de muncă, un semnal clar al impactului negativ pe care transformarea tehnologică și condițiile economice actuale îl au asupra forței de muncă.

CLEPA subliniază că 57% din totalul pierderilor de locuri de muncă sunt atribuite scăderii producției, cauzată atât de cererea redusă, cât și de tranziția către vehiculele electrice, dar și de creșterea costurilor de producție. În plus, 26% din pierderi sunt legate de eliminarea treptată a motoarelor cu combustie internă (ICE), o tehnologie pe cale de dispariție în contextul noilor reglementări europene de mediu.

Studiul din 2021 efectuat de PwC anticipa crearea a 93.700 de locuri de muncă în sectorul vehiculelor electrice, însă până în 2024 au fost create doar 19.100 de locuri. De asemenea, în ceea ce privește sectorul motoarelor cu combustie internă, doar 2.070 din cele 7.500 de locuri de muncă prevăzute au fost realizate. Între timp, pierderile de locuri de muncă asociate acestui sector au ajuns la 22.600.

Impactul pe piețele din Europa

Germania, unul dintre cei mai mari producători de componente auto din Europa, a fost cel mai grav afectată, reprezentând 60% din totalul locurilor de muncă pierdute. Totuși, Germania deține doar 18% din locurile de muncă nou create în sector, în timp ce Polonia, un alt actor important, conduce cu 28% dintre noile posturi. Ungaria, la rândul său, deține 15% din noile locuri de muncă create.

În Franța, s-a înregistrat o scădere de 8% a numărului de locuri de muncă din industria de componente auto, în timp ce în Polonia această scădere a fost de aproximativ 5%.

Rolul industriei de componente auto în economia europeană

...citeste mai departe despre "Cum s-a prăbușit industria auto în întreaga Europă. Peste 32.000 de locuri de muncă s-au pierdut în acest an" pe Ziare.com

Șefii germani au găsit „vinovații” pentru eșecul economic al țării. Ce măsuri stricte au impus tinerilor care își iau concedii medicale
Șefii germani au găsit „vinovații” pentru eșecul economic al țării. Ce măsuri stricte au impus tinerilor care își iau concedii medicale
Economia Germaniei se află într-un declin structural, manifestat prin scăderea exporturilor, creșterea prețurilor la energie și pierderea competitivității în sectoare cheie. Potrivit...
După discuțiile privind concedierile, cel mai mare producător de mașini european trece la tăieri de salarii. Care este planul pentru a ieși din criză
După discuțiile privind concedierile, cel mai mare producător de mașini european trece la tăieri de salarii. Care este planul pentru a ieși din criză
Volkswagen a cerut miercuri, 30 octombrie, angajaţilor săi să accepte o reducere salarială de 10%, argumentând că aceasta este singura modalitate prin care cel mai mare producător auto...
#industria auto, #Europa, #locuri de munca, #concedieri , #Stiri Auto

Curs valutar

1 EUR = 4.9747 RON

0.0002

1 USD = 4.5814 RON

0.0057
  1. Un cunoscut hotel din România va fi preluat și modernizat de un celebru lanț hotelier american, lider mondial în industria ospitalității
  2. Șoferii români au voie să-și pună la mașini becuri LED. Condițiile legale anunțate de RAR
  3. Cât de mulți bani cer în plus angajații care sunt chemați la birou de companii: „Majoritatea profesioniștilor preferă munca remote”
  4. Se lansează o platformă pentru schimburi valutare 24/7 în România. Cui se adresează și ce avantaje oferă viitorilor clienți
  5. Cel mai mare producător auto german închide fabrici și concediază zeci de mii de oameni. Angajații, în grevă generală de luni
  6. Black Friday 2024. ANPC: Verificați atent costurile pe site-urile care afişează preţuri comparative
  7. După discuțiile privind concedierile, cel mai mare producător de mașini european trece la tăieri de salarii. Care este planul pentru a ieși din criză
  8. România va produce baterii pentru cele mai vândute mașini electrice din Europa. Când vor pleca primele livrări din uzina de la Craiova
  9. Se stabilizează RCA și CASCO. Cum arată piața asigurărilor auto în 2024, după pierderile masive suferite în ultimii trei ani
  10. Fenomenul ce produce isterie în lume: Oamenii au cumpărat un produs de 100 de miliarde de dolari