Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Fotbalul si canicula, sanatoase pentru berari

Fotbalul si canicula, sanatoase pentru berari
Romanii au baut aproape 10 milioane de hectolitri de bere in primul semestru din acest an. Fata de anii precedenti, piata pare sa-si fi incetinit ritmul de crestere. In iunie a primit insa un sut bun de la Campionatul european de fotbal.



Companiile
multinationale din industria romaneasca a berii au inregistrat in primul
semestru vanzari de 7,9 milioane hectolitri, cu 8% mai mult decat in aceeasi
perioada a anului trecut - a anuntat, ieri, Asociatia Berarii Romaniei.



 



Asociatia,
care reuneste Heineken Romania, Ursus Breweries, InBev Romania, United Romanian
Breweries Bereprod, acopera peste 80% din productia interna de bere. Clubul
marilor berari si-a adjudecat anul acesta si un segment important de la jucatorii
independenti: Heineken, liderul greilor, cu o cota estimata la 26%, a cumparat
Bere Mures, primul producator independent, cu vanzari de 1,2 milioane de
hectolitri. O miscare tactica, in conditiile in care piata se apropie de
„nivelul de maturitate".



 



Piata a
crescut cu 5% in primele sase luni



 



In primul
semestru, piata berii a ajuns la 9,9 milioane de hectolitri, cu 5% mai mult fata
de primul semestru din 2007. „Fata de anii precedenti, cand ritmul de crestere
al pietei a fost foarte alert, observam o incetinire a acestui trend. Pentru intregul
an, desi perioada estivala de-abia a inceput, estimam in continuare o evolutie
a intregii piete de aproximativ 7%", a declarat, in comunicat, presedintele
asociatiei, Constantin Bratu.



 



Piata berii a
crescut anul trecut cu 9,6%, la 19,4 milioane de hectolitri. Vanzarile s-au mai
incalzit in iunie, o data de la temperaturile ridicate si apoi de la
campionatul de fotbal, cand consumatorii au simtit nevoia sa se cinsteasca cu o
bere in plus. Astfel, luna trecuta, „Berarii Romaniei" au vandut 1,92
milioane de hectolitri, cu 10% mai mult decat perioada similara a anului
precedent.



 



Televizorul
face casa buna cu petul



 



Fotbalul a
fost un bun prilej pentru alimentarea celui mai dinamic segment al pietei –
berea la pet, cea care se bea acasa, cu prietenii, in fata televizorului.
Ultimele date statistice arata ca, in 2007, segmentul pet a inregistrat cea mai
mare crestere ca volum de vanzari, de 32,4% fata de 2006. Pentru intregul an
2007, cota de piata a „bidonului de bere" a fost de 44,4%, in timp ce
segmentul berii la sticla a avut o cota de 42,5%.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1075 ori