Singapore Airlines preia primul Airbus 380

Marti, 16 Octombrie 2007, ora 10:33
1127 citiri
Singapore Airlines preia primul Airbus 380

Airbus si Singapore Airlines au inaugurat ieri o noua era in aviatia civila prin preluarea de catre operatorul orasului-stat asiatic a aeronavei A380, cel mai mare avion de linie din lume.

Cunoscuta ca lider mondial in privinta serviciilor pentru pasageri, Singapore Airlines si-a dotat A380-ul la standarde de lux suprem, cu cabine private, fotoliile cele mai mari si sistemele de divertisment cele mai sofisticate.

Singapore Airlines primeste A380-ul cu o intarziere de doi ani, ceea ce a dus la pierderi de miliarde pentru producatorul paneuropean. EADS, compania-mama a Airbus, se mai confrunta si cu un scandal legat de posibile tranzactii ilegale ale actiunilor sale la ordinul unor fosti directori ai companiei.

In ciuda acestor factori, atmosfera in Toulouse era festiva, iar Chew Chon Seng, directorul executiv al Singapore Airlines, a declarat ca A380 devine "noua regina a cerurilor", detronand modelul Boeing 747. Pana ieri, asa-zisul Jumbo Jet a fost cel mai mare avion de linie de la lansarea sa, in 1969.

Britanicul Julian Hayword a platit 73.000 de euro pentru doua bilete, vrand sa intree in istorie odata cu primul zbor al celui mai mare avion din lume pe ruta Singapore-Sydney .

Trei clase, 500 de locuri

Spre deosebire de "cocoasa" Boeingului 747, Airbusul A380 are doua punti pe toata lungimea fuzelajului si poate transporta peste 800 de pasageri daca ar fi configurat intr-o singura clasa de confort. Majoritatea liniilor aeriene estimeaza insa ca vor pune in jur de 500 de locuri in A380, in trei clase.

Pe langa dimensiunile impresionante - varful ampenajului vertical ajunge la nivelul etajului opt al unui imobil, in timp ce doua balene albastre ar avea loc in interiorul fuzelajului -, aeronava A380 incorporeaza multiple inovatii in privinta impactului ecologic.

Gigantul zburator are nevoie de numai 3 litri de combustibil pentru a transporta un pasager pe o distanta de 100 de kilometri, iar cele patru motoare Rolls-Royce Trent 900 ale sale sunt cu mult mai silentioase decat cele ale aeronavelor care circula la ora actuala.

Intarzierile de doi ani in livrarea A380-ului au fost cauzate de unele defecte de proiectare care au facut ca sutele de kilometri de cablu din fiecare avion sa nu se potriveasca asa cum ar fi trebuit. Rezultatul: pierderi de miliarde de euro, dar si un impuls pentru Airbus, obligat sa vanda mult mai multe avioane decat prevazuse initial, inainte sa-si poate recupera cele 18 miliarde de dolari cheltuite pe dezvoltarea A380-ului.

Continuarea in <a href=http://www.evz.ro/article.php?artid=326862>Evenimentul Zilei</a>

<b>Bloombiz</b>

<b>Bloombiz.ro Newsletter </b>

Aboneaza-te la <a href=http://newsletter.vodanet.ro/gateway/?a=YT1CbG9vbWJpel8xMiZiW109aW5mb2Jsb29tYml6XzE4 target=_blank>newsletter-ul infoBloombiz</a> ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.

HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
Evoluția Cifrei De Afaceri Din Comerțul Cu Ridicata Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule si motociclete) a scăzut, in luna ianuarie, cu 20%...
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) a virat suma de 286.390.685,13 lei, în vederea decontării facturilor pentru 237 de obiective finanţate prin Programul...