Romanii nu sunt receptivi la actiunile de Corporate Social Responsability ale companiilor

Duminica, 02 Decembrie 2007, ora 23:51
1670 citiri
Romanii nu sunt receptivi la actiunile de Corporate Social Responsability ale companiilor

Specialistii in comunicare au declarat, intr-un sondaj, ca romanii nu sunt receptivi la actiunile de CSR (corporate social responsibility - responsabilitate sociala corporatista) si ca presa nu mai este interesata sa scrie despre acest tip de actiuni, cum se intampla in urma cu cativa ani.Gabriela Lungu, managing partner la The Practice, este de p?rere c? adoptarea de c?tre companii a unui comportament responsabil fa?? de societate este un lucru foarte important pentru imagine, dar c? romanii nu sunt inc? sensibili la ac?iunile CSR. "Nu cred c? omul de rand este interesat de companiile implicate social sau c? face conexiuni cu acest lucru cand i?i exercit? rolul de consumator. Nu cred c? romanii i?i bazeaz? deciziile de cump?rare a unor produse in func?ie de implicarea social? a companiilor produc?toare", a declarat Gabriela Lungu.

Ea a explicat c? implicarea social? a companiilor conteaz?, in prezent, in Romania, la nivelul publicurilor mai avizate, liderii de opinie, autorit??ile, presa, partenerii de afaceri ?i comunit??ile de afaceri, in general. Gabriela Lungu a mai spus c? o companie este credibil? atunci cand face activit??i de CSR doar dac? aceste activit??i r?spund unor nevoi reale ale comunit??ii ?i dac? incearc? s? rezolve probleme greu de rezolvat de c?tre comunitate prin efort propriu. "O nou? ac?iune de CSR pe un subiect la mod? sau pe o cauz? deja preluat? de alte companii nu este credibil?. Dac? o anumit? cauz? ?i se pare relevant? ?i dore?ti s? o sus?ii, al?tur?-te celor care o fac deja! Nu crea un nou program de CSR pe respectivul subiect in dorin?a ta de a fi starul propriului program. Nu vei face decat sa disipezi eforturile", a ad?ugat Gabriela Lungu.

Crengu?a Ro?u, managing partner la DC Communication, este de p?rere c?, din p?cate, uneori proiectele de CSR sunt concentrate doar pe partea care ?ine de reputa?ia companiilor ?i mai pu?in pe beneficiul real adus comunit??ilor. "Este aceea?i meteahn? a concentr?rii pe ambalaj ?i mai pu?in pe con?inutul pachetului. Ac?iunile de CSR pot ad?uga elemente in plus bunei reputa?ii ?i pot fi vehicule de promovare. Dar numai ?i numai dac? produc efecte, dac? sunt implicate onest in rezolvarea unor probleme. Altfel se ajunge la lipsa de credibilitate", a explicat Crengu?a Ro?u.

Ea a mai spus c?, din cauz? c? in Romania po?i dezvolta la orice pas un proiect care s? schimbe in bine via?a comunit??ii, consumatorii nu sesizeaz? proiectele de CSR. "Schimb?rile pe care le pot produce companiile aduc in fapt normalitatea, nu sunt un fapt excep?ional, ca atare contribu?ia la reputa?ie este mai mic?. Prin urmare, este posibil ca la nivelul consumatorilor diferen?a s? nu fie inc? sesizabil?", a declarat Creangu?a Ro?u. Ea a mai spus c? romanii sunt preocupa?i mai mult de problemele personale, decat ale celor din jur.

Crengu?a Ro?u, managing partner la DC Communication, a mai declarat c? unele dintre ac?iunile CSR au dezam?git ?i i-au descurajat pe unii jurnali?ti s? mai acopere astfel de subiecte. "In acela?i timp, au fost ?i cateva baloane de s?pun care au dezamagit ?i atunci proiectele au devenit doar un vehicul de imagine ceea ce, spre exemplu, a descurajat pe unii dintre jurnali?ti s? mai acopere subiectele de aceast? natur?", a afirmat Crengu?a Ro?u.

Sorana Savu, senior partner la Premium Communication, este de p?rere c? acele companii care folosesc ac?iunile CSR pentru a se promova discrediteaz? acest concept. Sorana Savu a declarat, pentru NewsIn, c? romanii nu sunt interesa?i de ac?iunile de CSR ale companiilor. "Dac? privim pia?a din Romania comparativ cu pie?ele europene mature sau cu pia?a american?, nu cred c? romanii sunt inc? receptivi la asemenea ac?iuni ale companiilor. Cat? vreme consumatorii au o sensibilitate accentuat? la pre? ?i o putere de cump?rare relativ redus?, nu au libertatea de a decide asupra unei anume m?rci bazat pe considerente sociale", a spus Sorana Savu.

Ea a mai declarat c? o companie este credibil? atunci cand face ac?iuni de CSR, dar c? problema intervine atunci cand comunic? despre ele. "Aici dicu?ia e mai complex? pentru c? presa a primit deja multe mesaje de CSR ca instrumente de promovare la pre? redus. Atat de multe, incat a conchis la un moment dat c? e cazul s? trateze mai toate proiectele de CSR cu aceea?i m?sur?. Un element care a ap?rut ins? in ultima vreme ?i va ajuta, poate, ca lucrurile s? se indrepte, este conceptul de dezvoltare durabil? care indeamn? companiile s? se implice in programe cu un impact social tot mai vast. Asemenea programe implic? ?i un angajament mult mai puternic din partea companiilor, au efecte vizibile ?i cap?t?, incetul cu incetul ?i aten?ia presei", a mai afirmat Sorana Savu.

Ioana M?noiu, managing partner la GMP PR, crede c? brandurile implicate in ac?iuni de responsabilitate social? beneficiaz? de incredere din partea comunit??ilor. "Se ?tie c? brandurile care investesc in comunitate beneficiaz? de un capital mai mare de incredere, angaja?ii companiilor responsabile social sunt mai motiva?i ?i vorbesc mai frumos despre compania lor, iar autorit??ile sunt mai deschise c?tre dialog atunci cand organiza?ia investe?te in comunitate", a declarat Ioana M?noiu.

Ea a mai spus c? activit??ile de CSR nu se bucur? de aten?ia presei. "Ac?iunile de CSR nu mai au de mult poten?ialul de ?tire de acum ca?iva ani. Presa nu mai este interesat? de lucrurile bune f?cute de o companie, decat dac? suma cheltuit? este intr-adev?r spectaculoas?. Ac?iunile de CSR sunt un "must" pentru orice companie, ?in de strategia de management ?i nu de planul de media relations", a explicat Ioana M?noiu. Ea a mai spus c? exist? un anumit nivel de favorabilitate din partea consumatorilor fa?? de companiile care au o politic? constant? de CSR.

Eliza Rogalski, PR director la Tempo Advertising, consider? c? este o strategie gre?it? ca o companie s? foloseasc? ac?iunile de CSR ca pe un mijloc de promovare. "Cred c? este gre?it s? faci CSR doar pentru c? nu mai ai nimic de spus presei. E un pic cam scump ?i are rezultate mici. CSR-ul v?zut ca practic? de business poate genera ins? o reputa?ie bun? mai ales atunci cand il comunici ?i prin alte canale decat mass media", a declarat Eliza Rogalski.

<b>Bloombiz</b>
(Sursa: <a href=http://www.newsin.ro/ target=_blank>NewsIn</a>)

<b>Bloombiz.ro Newsletter </b>
Aboneaza-te la <a href=http://newsletter.vodanet.ro/gateway/?a=YT1CbG9vbWJpel8xMiZiW109aW5mb2Jsb29tYml6XzE4 target=_blank>newsletter-ul infoBloombiz</a> ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.