Romanii nu fac comparatii intre banci

Miercuri, 03 August 2011, ora 12:05
1398 citiri
Romanii nu fac comparatii intre banci

Peste 50% dintre romanii care utilizeaza servicii bancare nu realizat nicio comparatie intre oferte inainte de a achizitiona un produs financiar, confrom NewsIn.

Mai mult, doar 41% dintre respondenti nu au citit contractul in intregime, conform unui studiu comandat de Asociatia Romana a Bancilor (ARB).

Opt din 10 utilizatori de produse bancare citesc cel putin partial contractul, iar dintre acestia 80% declara ca nu au gasit decat putine neclaritati / sau deloc in acest document, mai arata studiul "Nivelul de educatie financiara al romanilor", realizat de GfK Romania.

"Este recomandabil ca utilizatorii de produse si servicii bancare - clientii bancilor - sa citeasca in intregime contractul inainte de semnare si sa solicite lamuriri suplimentare, acolo unde se impun, in scopul clarificarii termenilor, a impactului sau riscurilor pe care le presupune asumarea prevederilor inscrise in contracte", a declarat presedintele Consiliului Director al ARB, Radu Gratian Ghetea.

Un procent de 57% din populatia bancarizata nu a efectuat nicio comparatie inainte de a achizitiona un produs financiar bancar, 8% din respondenti au efectuat comparatii cu inca o oferta, restul efectuand comparatii cu mai multe oferte de produse ale bancilor.

Chiar si in situatia contractarii de credite, studiul arata ca aproape jumatate din utilizatori nu au comparat nici macar doua oferte. Cu toate acestea, persoanele care au achizitionat credite sunt mult mai inclinate decat restul sa compare mai multe oferte.

Produsele bancare cele mai utilizate si/sau dorite de populatie sunt cardurile de debit, creditele, conturile curente si formele de economisire.

La nivelul intregii populatii, produsele bancare sunt destul de putin cunoscute. Cele mai cunoscute sunt cardul de debit si creditul bancar, dar chiar si cu acestea sunt familiari doar aproximativ patru din 10 romani, potrivit studiului.

 

#credit, #banca, #contract credit, #ghetea , #stiri Impact