Renunta la prima pagina!

Vineri, 04 Iulie 2008, ora 00:06
2139 citiri
Renunta la prima pagina!

Stii care este diferenta, in ceea ce priveste impactul de marketing, intre un articol de pe prima pagina a unui cotidian national si o lista mai mica de oameni care te stiu, te plac si sunt gata sa cumpere de la tine? Iata un mic test de marketing pentru tine: imagineaza-ti ca ti s-a dat sa alegi intre doua oportunitati de marketing. Varianta unu reprezinta sansa de a ti se publica un articol, care te infatiseaza intr-o lumina buna, pe prima pagina a unui ziar citit de sute de mii de oameni din intreaga tara. Varianta a doua este posibilitatea de a comunica direct si continuu cu 1.000 de oameni care te stiu, te plac si au incredere in tine. Ce varianta ai alege?


Sper ca ai spus ca varianta cu lista de 1.000 de persoane. Iata de ce:


Cu toate ca, la prima vedere, sansa ca despre firma ta sa afle sute de mii de oameni pare a fi cea mai buna dintre cele doua posibilitati, aceasta este totusi, in dezavantaj fata de cea cu lista de persoane cu care sa comunici.


Potrivit expertului in marketing Bernadette Doyle, in primul rand, este in dezavantaj din punct de vedere al relevantei. Faptul ca te vad mii de oameni poate parea impresionant, insa cati dintre ei pot, in realitate, sa iti devina clienti? Mai exact, cati dintre ei cauta in acest moment produsele pe care le ai tu de oferit?


Al doilea dezavantaj este timing-ul. Expunerea ofertei la scara mare, insa doar pentru scurt timp, nu va avea efect decat asupra oamenilor care cauta lucurirle pe care le ai tu de oferit. Cum ramane, insa, cu oamenii care ar putea fi interesati, insa nu au o nevoie imediata de produsul tau? Daca nu ai pus la punct un sistem de adunare a datelor de contact ale celor "interesati, dar nu chiar acum" si de contactare a acestora, tocmai ai ratat o sansa mare.


 In al treilea rand, este vorba de incredere si credibilitate. Chiar daca sustinerea unui ziar national va conferi o oarecare greutate mesajului tau, vor exista, totusi, oameni care vor ezita sa te caute. Este nevoie de timp pentru dezvoltarea unei relatii cu acei oameni, relatie care sa culmineze cu o vanzare.


"Sa te faci cunoscut" este un lucru important, insa nu este o garantie a succesului.


Sau, altfel spus, faima nu inseamna neaparat si bani. Se fii cunoscut este un element crucial pentru succes, insa ce este cu adevarat important este sa te cunoasca cine trebuie. Iar acest lucru inseamna sa fii cunoscut de oamenii care doresc produsele pe care tu le vinzi sau care pot convinge si au credibilitate in fata celor care le doresc. Si chiar sa fie asa, tot nu este de ajuns. Daca vrei ca relatia ta cu acesti oameni sa iti aduca vanzari si profit, ei trebuie sa inteleaga ce oferi si sa aiba destul incredere in tine incat sa vina si sa cumpere.


Pe scurt, invreme ce atentia unui ziar este o oportunitate singulara, care poate sau nu sa genereze vanzari, o relatie continua cu 1.000 de oameni care te stiu, te plac si au incredere in tine reprezinta baza unei afaceri de succes. Serveste-i cum trebuie si nu numai ca iti vor deveni clienti, dar vor cumpara de mai multe ori si iti vor deveni "fani", recomandandu-te si altora.


Vrei sa lansezi un nou produs sau serviciu? Gandeste-te cat de bine ar fi daca ai avea deja un grup de potentiali clienti carora sa il oferi.


O lista de astfel de oameni e ca o polita de asigurare pentru afacerea ta. Asta pentru ca o oferta buna facuta unui grup de oameni care au intrat deja in contact cu tine va da rezultate mai bune decat incercarea de a gasi noi potentiali clienti carora sa le vinzi produsul. Daca stai si te intrebi "de unde imi vin veniturile luna asta?", insamna ca nu ti-ai dat inca seama de puterea construirii unei liste.


Asa ca actioneaza azi! Strange date ale fostilor clienti si ale unora potentiali si fa o baza de date. Oamenii care au mai avut de-a face cu tine vor cumpara mai degraba decat cei pe care ii contactezi pentru prima oara. Ai ceva de oferit AZI care sa aduca bani sau sa provoace interes? Atunci nu mai ezita. Odata ce ti-ai facut list, gandeste-te la o strategie de pastrare a unui contact continuu cu oamenii din lista. De exemplu, cateva lucruri marunte trimise des au un efect mai mare decat, sa zicem, mesaje mari trimise de patru ori pe an.


Un articol de Teodora Popa