Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Razboi impotriva importurilor auto second-hand

Razboi impotriva importurilor auto second-hand

Odata cu intrarea Romaniei in Uniunea Europeana, actualele restrictii care reglementeaza importurile de masini second-hand vor trebui eliminate deoarece, daca vehiculul este agreat de autoritatile unui stat membru, atunci el poate fi inmatriculat in oricare alt stat membru. Multi romani asteapta acest moment cu speranta, deoarece nu au resurse financiare suficiente pentru achizitionarea unei masini noi; in plus raportul calitate-pret al masinilor second-hand sosite in noile conditii ar putea fi considerat mai mult decat multumitor.Autoritatile nu privesc cu ochi buni aceasta evoluitie a pietei, in primul rand, spun ele, datorita impactului care il vor avea aceste masini, majoritatea modele mai vechi, asupra poluarii mediului si al sigurantei rutiere. Cu siguranta, insa, principala cauza a acestor aversiuni o constituie presiunea pe care o exercita producatorii si importatorii de autoturisme noi, care isi vad vanzarile viitoare amenintate.

Exemplul standard este Polonia: in aceasta tara exista un necesar de masini considerabil la momentul aderarii, ceea ce a determinat introducerea a zeci de mii de autoturisme de mana a doua aduse din UE. Rezultatul a fost colapsul vanzarilor de masini noi.

Evident ca, in lipsa unei interventii, si in Romania se va petrece la fel. Solutia autoritatilor romane? Crearea unor bariere indirecte, prin introducerea unor noi taxe si impozite pentru masinile second-hand introduse in tara, care sa determine scaderea atractivitatii acestei oferte.

Producatorii si importatorii de autoturisme cauta, impreuna cu autoritatile, solutii pentru a evita eventualele importuri masive de autoturisme second-hand care ar putea invada piata autohtona dupa aderarea la UE, invocand necesitatea protectiei mediului si siguranta in trafic. Masurile avute in vedere sunt taxarea progresiva a masinilor de ocazie in functie de vechimea masinilor si scaderea taxelor de import pentru autovehiculele noi din tarile non-UE. "Studiem, impreuna cu Ministerul Finanatelor, posibilitatea restrictionarii intrarii in tara a autovehiculelor vechi. Concluziile grupului de lucru creat in acest sens vor fi inaintate la mijlocul lunii martie", a declarat ministrul mediului, Sulfina Barbu. (>>>Gardianul)

Potrivit vicepresedintelui APIA, Nicolas Ianculescu, barierele fiscale ar putea fi introduse la trei niveluri - accize, taxa de inmatriculare si rovigneta. Barierele de natura fiscala ar putea fi aplicate la unul dintre aceste trei niveluri, cumulat la doua sau chiar la toate trei. Astfel, accizele pentru masinile de ocazie ar putea fi majorate, ar putea fi perceputa o taxa suplimentara la prima inmatriculare sau rovigneta poate fi mai scumpa pentru anumite masini, la aceleasi cilindre, in functie de diverse criterii de mediu. (>>>Curierul National)

A"Vor veni tot felul de masini, pe tot felul de canale, mai mult sau mai putin legale, platind sau nu taxele catre stat. Cel mai usor este sa faci evaziune fiscala cind te ocupi de comertul cu masini de ocazie. Lumea isi doreste masini impecabile, dar cit mai ieftine si amatorii de chilipiruri isi vor lua masini uzate, cu kilometraje false, lovite si reparate, masini in stare mecanica deplorabilaA", a apreciat Ianculescu. El a explicat ca nici o tara civilizata nu poate spune ca va opri importurile de masini de ocazie, dar sint niste limite care nu ar trebui depasite, cum s-a intimplat in cazul Poloniei. La polul opus, Ianculescu a dat exemplul Ungariei, care a introdus niste bariere fiscale, pentru a frina acest tip de comert si a-l aduce la niste limite normale. (>>>Bursa)

Viitoarea piata a masinilor second-hand va apartine, fara indoiala, dealerilor. Chiar daca romanii vor cumpara din ce in ce mai multe masini la mana a doua, ei vor invata ca achizitia unui turism de marca, cu garantie si service, se poate face numai prin firme de specialitate.

Selectie realizata de

BLOOMBIZ - PORTALUL TAU DE AFACERI!

Abonati-va la newsletter!

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1051 ori