Pretul automobilelor vandute in Romania a scazut in 2009 cu 10%

Vineri, 09 Iulie 2010, ora 18:02
1098 citiri
Pretul automobilelor vandute in Romania a scazut in 2009 cu 10%

Preturile la automobile s-au redus cu 10,1% in 2009, in termeni reali, in Romania, intregistrand a patra scadere din Uniunea Europeana, dupa Slovenia, Slovacia si Lituania, in timp ce, la nivel comunitar, scaderea a fost de 0,6%, se arata intr-un raport al Comisiei Europene (CE) publicat vineri, informeaza NewsIn.

Astfel, potrivit raportului CE, preturile reale la automobile pentru consumatori, exprimate in monedele corespunzatoare, au scazut in 24 din cele 27 de state membre in cursul anului 2009.

Scaderea preturilor reale a fost foarte pronuntata in Slovenia (-13,4%), Lituania (-11,1%), Slovacia (-11%), Romania (-10,1%), Republica Ceha (-9,4%), Malta (-9,2%) si Bulgaria (-9,1%).

Aceste reduceri de preturi ar putea fi explicate prin faptul ca, in 2009, majoritatea noilor state membre au fost afectate mai puternic de recesiune decat UE in ansamblu.

In ceea ce priveste pietele mai mari, preturile reale au scazut cel mai mult in Spania (-4,7%), in timp ce in Italia, Germania si Franta, reducerile de preturi au fost mai moderate (-1,1%, -1% si, respectiv, -0,6%).

Raportul mentioneaza faptul ca preturile s-au mentinut in Tarile de Jos si au crescut in Regatul Unit (7,7%) si Suedia (2,7%).

Insa, potrivit raportului CE, in aceste ultime doua tari, cumparatorii au beneficiat de o reducere foarte mare a preturilor (-9,7% si, respectiv, -5%) in 2008, astfel incat, per ansamblu, beneficiaza acum de conditii mai bune decat la inceputul anului 2008.

In Regatul Unit, variatia preturilor reflecta, de asemenea, incheierea, in ianuarie 2010, a perioadei de acordare a reducerii temporare a TVA-ului.

Indicele preturilor UE pentru automobile (care reflecta preturile nominale platite de consumatori, inclusiv rabaturi, TVA si taxe de inmatriculare) a crescut in 2009 cu 1,1%, fata de cresterea cu 1,7% a preturilor de consum generale, ceea ce s-a tradus printr-o scadere a preturilor reale la automobile de 0,6%.

In schimb, preturile pentru reparatii si intretinere, precum si pentru piesele de schimb au continuat sa creasca mult peste nivelul inflatiei (1,5% si, respectiv, 0,7% in termeni reali).

"Ma bucura faptul ca, in Europa, consumatorii continua sa beneficieze de o puternica concurenta pe pietele de vanzare a automobilelor. In acelasi timp, sunt surprins sa constat ca preturile pentru reparatii si piese de schimb au continuat sa creasca in perioada de recesiune economica. Aceasta demonstreaza ca asigurarea unei concurente mai mari pe piata post-vanzare a fost alegerea corecta, care ar trebui sa duca la servicii mai eficiente spre folosul consumatorilor europeni", a declarat Joaquín Almunia, vicepresedinte al Comisiei responsabil de politica in materie de concurenta.

Raportul dat publicitatii vineri de Comisia Euroeana mai arata ca diferentele de pret intre statele membre, cum sunt exprimate in preturile de catalog ale producatorilor, au scazut semnificativ in 2009, cu o deviatie medie standard ce s-a redus de la 9,8% la 8,5% (-1,3%), cu exceptia zonei euro, unde a crescut usor de la 6% la 6,5% (+0,5%), se mai arata in raport.

Aceasta se datoreaza in principal stimularii cererii de autovehicule mai mici, generata de acordarea, in unele tari, a unor subventii destul de generoase pentru reinnoirea flotei.

In ceea ce priveste inmatricularile de automobile noi, acestea s-au intensificat in a doua jumatate a anului 2009, in principal datorita impactului schemelor de reinnoire a parcului auto dintr-o serie de state membre UE.

In total, in 2009 au fost inmatriculate 14,4 milioane de automobile noi, ceea ce nu a fost insa suficient pentru a preveni scaderea vanzarilor cu 1,6% comparativ cu 2008 si cu 9,5% comparativ cu 2007, anul premergator crizei.

Raportul privind preturile la automobile este parte a monitorizarii de catre Comisie a sectorului autovehiculelor si permite consumatorilor sa compare preturile la automobile in Europa si sa valorifice oportunitatile pe care le ofera piata unica a UE. 

Top cinci tablete lansate în 2024: Performanță, design și funcționalitate la superlativ
Top cinci tablete lansate în 2024: Performanță, design și funcționalitate la superlativ
Tabletele au devenit indispensabile pentru utilizatorii care caută echilibrul perfect între performanță și portabilitate. Anul 2024 a adus lansări impresionante, fiecare cu specificații de...
Netflix spune adio experiențelor interactive! Majoritatea titlurilor vor dispărea definitiv de pe platformă
Netflix spune adio experiențelor interactive! Majoritatea titlurilor vor dispărea definitiv de pe platformă
Netflix își retrage experiențele interactive care au permis, în ultimii ani, utilizatorilor să facă alegeri și să influențeze cursul poveștilor. Din cele 24 de titluri interactive...
#automobile, #ce, #inmatriculari, #preturi , #stiri Impact

Curs valutar

1 EUR = 4.9750 RON

0.0002

1 USD = 4.5669 RON

0.0029
  1. Elveția îi dă o lovitură puternică lui Putin: Oprește Rusia, printr-o mutare surprinzătoare
  2. Un tânăr din România și-a investit toți banii câștigați în străinătate în cultivarea unui fruct puțin cunoscut. Acum vinde sute de kilograme
  3. Prăbușirea occidentală de 250 miliarde dolari. China a provocat dezastrul pentru un gigant
  4. Statul se împrumută din nou de la români. Dobânzile oferite la ediția de titluri Tezaur, care începe pe 4 noiembrie
  5. Fenomenul ce produce isterie în lume: Oamenii au cumpărat un produs de 100 de miliarde de dolari
  6. Un producător gigant plătește despăgubiri de milioane de euro prizonierilor est-germani forţaţi să-i construiască mobilierul
  7. Se lansează o platformă pentru schimburi valutare 24/7 în România. Cui se adresează și ce avantaje oferă viitorilor clienți
  8. Lupta contra emisiilor de carbon. Două state europene se dau de partea industriei auto și vor să elimine amenzile de sute de milioane de euro
  9. Cât de mulți bani cer în plus angajații care sunt chemați la birou de companii: „Majoritatea profesioniștilor preferă munca remote”
  10. După discuțiile privind concedierile, cel mai mare producător de mașini european trece la tăieri de salarii. Care este planul pentru a ieși din criză