Pirelli va investi 1,9 miliarde euro pana in 2015, inclusiv in Romania

Luni, 15 Noiembrie 2010, ora 15:32
1813 citiri
Pirelli va investi 1,9 miliarde euro pana in 2015, inclusiv in Romania

Producatorul italian de anvelope Pirelli va investi 1,9 miliarde euro pana in 2015, din care 1,2 miliarde intre 2011 si 2013 si 0,7 miliarde intre 2014 si 2015, pentru a asigura dezvoltarea activitatii si valorificarea optima a tendintelor pietei, potrivit unui comunicat al companiei preluat de NewsIn.

"Pe pietele mature, aceste investitii vor fi directionate in principal spre imbunatatirea sortimentului de produse si sporirea eficientei.

In aceste zone, segmentul de larg consum va absorbi 14% din totalul investitiilor, iar cel industrial 3%.

Restul investitiei va viza cresterea capacitatii de productie in economiile cu crestere rapida.

Aici, 56% din totalul fondurilor vor merge spre segmentul de larg consum, iar 27% spre cel industrial", se arata in planul industrial al Pirelli pentru perioada 2011 - 2013 si viziunea pana in 2015.

In special pe segmentul de larg consum (autoturisme si motociclete), investitia totala va fi de 1,3 miliarde euro pana in 2015, din care 800 milioane euro pana in 2013 si restul de 500 milioane euro pana in 2015.

Volumul productiei va creste cu 25% (de la 56 milioane anvelope radial la 70 milioane) intre 2010 si 2013 si cu inca 15% (la 80 milioane de unitati) pana in 2015.

Investitiile vor fi impartite intre Italia (Settimo Torinese), noile fabrici din Mexic, America Latina, Romania si China si societatea mixta din Rusia.

Pe segmentul industrial (camioane si utilaje agricole), investitia totala va fi de 600 milioane euro pana in 2015, din care 400 milioane euro pana in 2013 si alte 200 milioane euro pana in 2015.

Volumul productiei va creste cu 20% (de la 5,8 milioane unitati la 7 milioane) intre 2010 si 2013 si cu alti 15% (la 8 milioane de unitati) pana in 2015.

Investitiile vor fi directionate spre China, America Latina, Egipt, Romania (anvelope cu armatura metalica) si Rusia (anvelope pentru masini agricole) in asociere cu Russian Technologies.

Pirelli va avea o capacitate totala de productie de 77 milioane de unitati in 2013 (70 milioane pentru segmentul de larg consum si 7 milioane pentru cel industrial), fata de 61,8 milioane de unitati la sfarsitul lui 2010 (56 milioane pe larg consum si 5,8 milioane pe industrial).

In 2015, capacitatea totala va fi de aproximativ 88 milioane, din care aproximativ 80 milioane pe larg consum si 8 milioane pe industrial.

"Datorita acestor investitii, Pirelli isi va mari capacitatea de productie axata pe segmentul Premium in economiile cu crestere rapida.

Compania isi va consolida pozitia de lider pe toate segmentele de piata in America Latina, isi va imbunatati sortimentul de produse si eficienta, valorificand, in acelasi timp, toate oportunitatile care deriva din evolutia segmentului Premium pe pietele mature si pe toate celelalte piete, marind ponderea canalului 'piese de schimb' in raport cu cel de 'echipare originala'", a declarat directorul general de operatiuni al Pirelli Tyre, Francesco Gori.

In paralel cu aceste investitii, se anticipeaza o crestere a veniturilor de la peste 4,7 miliarde euro la sfarsitul anului 2010 la peste 5,1 miliarde euro in 2011 si peste 6 miliarde euro in 2013, cu o crestere medie anuala intre 2011 si 2013 de 8% (5% crestere medie anuala in volum si 3% pe componenta pret/sortiment).

La finele perioadei de 3 ani, rentabilitatea va fi reechilibrata suplimentar la nivel de macrozone geografice.

Contributia economiilor cu crestere rapida (in afara de America Latina) la realizarea rentabilitatii, care in prezent este mai mica de 20%, va creste la peste 20% in 2013 si la peste 30% in 2015.

Contributia Americii Latine, de peste 50% in prezent, va fi de peste 40% in 2013 si peste 30% in 2015.

In concluzie, contributia pietelor mature, de sub 30% in prezent, va fi sub 40% in 2013 si peste 30% in 2015.

De asemenea, in perioada de trei ani cuprinsa intre 2011 si 2013, Pirelli va implementa un plan de eficientizare in valoare de aproximativ 200 milioane euro, directionat in principal pe segmentul de larg consum si bazat pe trei piloni: productia in tari cu costuri competitive, valorificarea mai economica a capacitatii de productie prin investitii pe segmentul Premium si cresterea productivitatii.

Planurile companiei prevad totodata constructia primei fabrici Pirelli in Mexic, darea completa in folosinta a fabricii Settimo Torinese si intrarea pe piata rusa.

In Mexic, Pirelli va investi 210 milioane de dolari in urmatorii doi ani in constructia unei noi fabrici pentru producerea de anvelope de inalta performanta si ultrainalta performanta pentru autoturisme si autovehicule utilitare usoare.

Acestea vor fi destinate si pietei interne, dar in special exportului pe pietele din regiunea Nafta, in special in Statele Unite.

Noua unitate va fi data in folosinta in 2012 si va avea o capacitate de productie de aproximativ 5 milioane de unitati in 2015.

Ea se va adauga celorlalte sapte fabrici pe care Pirelli le detine deja in America Latina, va avea aproximativ 700 de angajati in momentul in care va lucra la intreaga capacitate si va fi dotata cu cea mai noua tehnologie de productie Pirelli

In cursul anului 2011, Pirelli va inaugura centrul Settimo Torinese, care va fi unitatea cea mai avansata tehnologic si cea mai eficienta a grupului, destinata productiei de anvelope ecologice de inalta performanta si ultrainalta performanta.

Acest nou centru de productie de langa Torino, care a necesitat o investitie initiala de 155 milioane euro, inglobeaza masuri care vor asigura reducerea la minimum a impactului asupra mediului si a consumului de energie si vor aplica cele mai moderne tehnologii create de Pirelli.

In momentul in care va fi complet functionala, noua unitate, care combina doua fabrici Pirelli deja existente la Settimo Torinese, va avea o capacitate care ar putea depasi 3,5 milioane de unitati, exclusiv pe segmentul Premium.

In fabrica vor lucra peste 1.000 de muncitori. "Intre 2011 si 2015, producatorii de anvelope pentru autoturisme vor investi 15 miliarde de dolari pentru cresterea capacitatii de productie, in special in China (50% din total) si India (20%), si se anticipeaza un nivel al productiei de 1,5 miliare de unitati in 2015.

Se estimeaza ca pe segmentul camioane se vor investi 10 miliarde de dolari in capacitati de productie intre 2011 si 2015, in special in China (40% din total) si India / Asia (40%), productia urmand sa atinga 164 milioane de unitati in 2015", se mai arata in planul industrial al Pirelli.

Pirelli anunta totodata ca se va concentra asupra segmentului premium in toate zonele, segment cu o dezvoltare mai rapida decat cea generala a pietei, si pe zonele cu o crestere economica accelerata.

Pana in 2015, 60% din productie se va realiza in fabrici cu o vechime de mai putin de zece ani.

Potrivit estimarilor companiei, in 2015, rentabilitatea va fi asigurata in proportie de doua treimi de economiile cu crestere rapida si America Latina.

Se prevede o crestere medie anuala pe trei ani de 8%, cu un indicator EBIT de 10,5% pana la 11,5% in 2013.

In ceea ce priveste planul de asigurare a durabilitatii, pana in 2015, consumul de apa urmeaza sa scada cu 35%, iar cel de energie cu 15%, avand drept consecinta reducerea emisiilor de dioxid de carbon.

Valoarea marcii Pirelli este estimata de Interbrand la 1,8 miliarde euro. 

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Blocarea firmelor care oferă investiții înșelătoare pe internet. Măsurile pe care ASF intenționează să le ia
Blocarea firmelor care oferă investiții înșelătoare pe internet. Măsurile pe care ASF intenționează să le ia
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) lucrează la un mecanism legislativ prin care își dorelte să blocheze entitățile neautorizate care oferă investiții în mediul online, a...
Verdict oficial în cazului celei mai așteptate autostrăzi din România. Când va fi gata A7: „Nu avem emoții!”
Verdict oficial în cazului celei mai așteptate autostrăzi din România. Când va fi gata A7: „Nu avem emoții!”
Moldova încă este singura regiune din România fără autostrăzi, care să o „lege” de restul țării. Totuși, instituțiile responsabile pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere promit...
#euro, #investitii, #pirelli , #stiri Impact