Patronatele avertizeaza: Impozitul forfetar va afecta grav segmentul auto

Vineri, 11 Aprilie 2014, ora 08:59
2187 citiri
Patronatele avertizeaza: Impozitul forfetar va afecta grav segmentul auto

Introducerea impozitului forfetar va avea consecinte dramatice din punct de vedere social si va provoca pierderi semnificative bugetului de stat, impactul fiind extrem de grav in cazul unitatilor de servicii din segmentul auto, se arata intr-un comunicat al Confederatiei Patronatului Roman (CPR).

"Niciuna dintre propunerile de amendare nu a fost luata in seama, iar avizele in diferite comisii au fost date in absenta reprezentantilor celor care lucreaza efectiv in domeniu. In cazul in care legea va fi adoptata de Camera Deputatilor, pierderile provocate firmelor din domeniu vor fi uriase, respingerea proiectului fiind singura decizie logica", a declarat Victor Balas, presedintele executiv al Asociatiei Specialistilor Auto din Romania (ASAR), membra a CPR.

Potrivit acestuia, aplicarea Legii impozitului forfetar ar afecta doar unitatile care functioneaza legal si care platesc deja impozit.

"Efectele imediate ar consta in inchiderea sau restrangerea activitatii majoritatii firmelor, cu efecte sociale grave, precum si trecerea in zona 'gri' sau chiar 'neagra' a mai multor ateliere. In noile conditii, este obligatorie cresterea tarifelor la manopera, cei afectati fiind clientii. Este absurd sa consideram ca un service cu trei angajati, care isi desfasoara activitatea intr-o hala de o mie de metri patrati, apartinand unui fost CAP din Tulcea, Calarasi sau Valea Jiului, poate plati un impozit forfetar de 120.000 de lei pe an, asa cum reiese din proiectul de lege", a mai spus Balas.

Acesta a precizat, totodata, ca in acest sector activeaza peste o suta de mii de oameni, iar restrangerea activitatii cu numai 20% inseamna aproximativ 20.000 de noi someri.

"In cazul a 20.000 de noi someri, efortul bugetar suplimentar ar fi de 144.000.000 de lei, considerand valoarea ajutorului mediu de somaj de 800 de lei si perioada de acordare de noua luni. Daca vom considera un salariu mediu de o mie de lei net lunar pentru angajatii care vor fi disponibilizati, angajatorul nu va mai plati taxe si impozite catre bugetul de stat de 780 de lei lunar, suma totala fiind de 187.200.000 de lei. In concluzie, aplicarea acestei legi pentru sectorul service auto ar insemna o pierdere la bugetul de stat de aproximativ 331.200.000 de lei in fiecare luna. Asadar, efortul si pierderile bugetare ar fi incomparabil mai mari decat sumele atrase ca urmare a introducerii impozitului forfetar", a subliniat presedintele executiv al ASAR.

Conform unui studiu realizat in 2013 de catre CPR, in Romania au fost autorizate 10.600 de ateliere service auto. Din acestea, mai sunt active 6.800, restul inchizandu-se sau schimbandu-si activitatea.

Senatorii au adoptat, la inceputul lunii martie a acestui an, proiectul de lege privind introducerea impozitului forfetar in Codul fiscal, prin care se modifica si completeaza Legea nr. 571/2003.

Guvernul Romaniei este initiator, iar Senatul este prima camera sesizata.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#impozit forfetar, #unitatti servicii segment auto, #service auto, #impozit forfetar Romania , #stiri Impact