Mult timp la birou, putin dedicat muncii

Luni, 28 Septembrie 2009, ora 23:14
1880 citiri

Cine munceste chiar 8 ore pe zi? Desigur, stai 8 ore la birou, esti prezent, dar cat muncesti efectiv? Rareori numarul orelor de program corespunde cu numarul orelor de lucru.

Cercetatorii au descoperit ca angajatul obisnuit este productiv doar 4 ore pe zi. Celelalte 4 ore sunt dedicate telefoanelor si emailurilor care nu sunt neaparat necesare sau petrecerii timpului pe internet, scrie DailyMail.

Productivitatea pierduta - 20 de ore pe saptamana sau 960 pe an - pagubeste economia cu 140 de miliarde de lire sterline pe an, potrivit studiului.

Acest lucru are repercusiuni si asupra sanatatii angajatilor, trei sferturi dintre acestia considerandu-se stresati din cauza distragerilor de la birou. In urma chestionarii celor peste 1000 de angajati care au participat la studiu, a reiesit ca emailurile trimise din interiorul companiei reprezinta cea mai iritanta intrerupere de la munca.

Unul din trei angajati ar dori ca emailurile interne sa fie restrictionate - pentru ca 39% dintre aceste mesaje sunt trimise catre colegi care stau la mai putin de 10 metri unul de celalalt.

O companie care a restrictionat deja mesajele interne a descoperit cresterea productivitatii angajatilor. John Caudwell, fondatorul Phones 4U, a inlocuit emailurile interne cu intalnirile fata in fata. Caudwell sustine ca aceasta practica economiseste 3 ore pe zi si cel putin un milion de lire sterline pe luna.

Simon Ewart de la Cadillac, membru al comisiei de studiu, a spus: "Traim intr-o lume in care exista destul de multe metode de a tine legatura, iar timpul devine un lux in zilele de munca."

"Insa tehnologia, care ar fi trebuit sa accelereze evolutia lucrurilor, poate avea uneori exact efectul opus. Pierdem mult timp cu activitati inutile, dar uneori putin spatiu pentru sine este benefic, pentru a putea duce lucrurile la bun sfarsit. Ai nevoie de timp pentru a lua cele mai bune decizii."

"A fi scutit de la a raspunde la telefoane si la emailuri inseamna sa poti munci mai eficient, distragerile ocazionale fiind evitate."

"In acelasi timp, oamenii trebuie sa invete cum sa comunice eficient, iar daca ai un coleg care sta la 5 metri de tine, merita sa iti dai seama ca emailul nu este intotdeauna cel mai bun mod de a comunica."

"A venit timpul ca oamenii sa invete sau sa-si aminteasca arta conversatiei. Este interesant faptul ca aproape jumatate dintre angajati considera ca perioada cea mai productiva din zi include drumul spre si de la birou."

Cadillac a decis sa isi foloseasca seria de lux SRX drept "spatii mobile de gandire" pentru drumurile de la si catre birou. Compania sustine ca aceasta decizie poate reduce timpul irosit.
Steve Catlin, director la Cadillac, a adaugat: "In lumea de afaceri a zilelor noastre, timpul este, cel mai probabil, cea mai pretioasa comoditate. Sa fii prins in comunicari interne care iti iau ore intregi din timp este destul de frustrant."

"Stim prea bine ca ocazia de a calatori stimuleaza creativitatea. Asadar, oferim oamenilor de afaceri posibilitatea de a evada din birou intr-o , sperand astfel sa le crestem productivitatea."
Expertii spun ca cei mai productivi oameni sunt cei fericiti si satisfacuti de jobul pe care il au.

Angajatii multumiti se inteleg mai bine cu colegii. Acestia dezvolta relatii la bune la birou. Acest lucru se traduce prin:

-    Munca in echipa mai buna
-    Relatii intercolegiale mai bune
-    Relatii mai bune cu angajatii, in cazul managerilor
-    Clienti satisfacuti

Angajatii multumiti sunt mai creativi. Exista un proces cognitiv care este stimulat atunci cand oamenii se simt bine. Astfel, procesul de gandire devine mai flexibil, mai fluent si mai original.

Angajatii multumiti sunt centrati pe solutie, nu pe problema.

Angajatii multumiti au mai multa energie. Astfel, acestia devin mai eficienti.

Angajatii multumiti sunt mai optimisti. Succesul depinde intr-o mare masura de starea angajatului. Optimismul si viziunea pozitiva cresc competitivitatea si productivitatea.

Angajatii multumiti sunt mai motivati. Lipsa motivarii inseamna productivitate scazuta.

Angajatii multumiti se imbolnavesc mai rar. Bolile sunt moartea productivitatii, iar daca nu iti place jobul pe care il ai, esti predispus stresului si epuizarii emotionale.

Un alt studiu a cercetat impactul tensiunilor de la locul de munca asupra sanatatii a 21.290 de asistente medicale din SUA. Rezultatele au aratat ca femeile cu cel mai mare risc de a se imbolnavi sunt cele carora nu le place ceea ce fac. Impactul acestui stres asupra sanatatii a fost la fel de mare ca cel al fumatului si al vietii sedentare.

Angajatii multumiti invata mai repede. Cand esti fericit si relaxat, esti mult mai deschis catre nou, atitudine care creste productivitatea.

Angajatii multumiti se tem mai putin de posibilele greseli pe care le-ar putea face. Asadar, acestia gresesc mai putin, iar atunci cand o fac, tind sa invete mai mult decat cei care sunt tensionati si se tem sa nu greseasca.

Angajatii multumiti iau decizii mai bune. Oamenii nefericiti sunt in criza de timp, se concentreaza mai putin si pierd din vedere imaginea de ansamblu. Astfel, instinctele de supravietuire intra in joc si sunt predispusi la decizii aparent bune, insa doar pe termen scurt. Dimpotriva, angajatii fericiti iau decizii mai bune, mai informate si sunt capabili sa-si prioritizeze munca.

Un articol de Teodora Popa

#angajat, #birou, #cariera, #companie, #job, #munca, #ore, #productivitate, #program , #stiri Impact