Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

"Lider in slujba celorlalti": cum sa aduci succesul in compania ta?

"Lider in slujba celorlalti": cum sa aduci succesul in compania ta?

Fie ca este vorba despre o situatie de criza, sau pur si simplu o perioada normala din viata companiei, un lider trebuie sa stie cum sa se puna "in slujba celorlalti" pentru a pastra echilibrul afacerii si increderea partenerilor sai, sunt de parere expertii in HR citati de Inc.com.



Niciun lider nu isi propune sa se poarte urat cu angajatii, insa multi dintre ei gresesc prin simplul fapt ca nu analizeaza mai amanuntit situatia angajatilor si nu isi pun intrebarea daca toate nevoile lor sunt indeplinite corect.


Unii manageri urmeaza modelul "liderului aflat in slujba celorlalti" chiar fara sa realizeze acest lucru, sustin specialistii in HR citati de Inc.com.


Iata cateva sfaturi cu ajutorul carora poti sa iti reorganizezi obiceiurile personale si profesionale pentru a-ti imbunatati aptitudinile de "lider aflat in slujba celorlalti".



Construieste compania chiar pe baza acestor valori



Atunci cand conceptul de "leadership in slujba celorlalti" este o valoare fundamentala a businessului pe care il pornesti, acesta devine de-a lungul timpului o parte incorporata a strategiei de management, fiind asimilata natural de membrii companiei.



Concentreaza-te asupra problemelor companiei



Cand directionezi prea multa energie problemelor din exterior, devine tot mai greu sa iti recunosti puterile sau slabiciunile proprii si impactul pe care acestea il au asupra oamenilor din jurul tau.



Rastoarna piramida ierarhica



Faptul ca te afli in varful piramidei ierarhice da un anumit trend companiei si culturii organizationale.


Specialistii in resurse umane spun ca angajatii au tendinta de a-si indeplini sarcinile astfel incat sa fie pe placul sefilor, lasand clientii pe un loc secund, iar asta poate afecta profund imaginea si profitabilitatea companiei.


O idee buna ar fi sa plasezi o echipa de management in varful ierarhiei, iar ultimul cuvant in decizii sa il ai tu.


In acest mod, se va crea o organizatie cu o mai mare deschidere catre comunicare.



Invata sa asculti



Una din conditiile esentiale pentru a fi un "lider in slujba celorlalti" este sa stii cum sa-i asculti pe cei din jurul tau.


Poti sa renunti la unele sedinte cu echipa de management si sa petreci cateva minute cu angajatii tai, la o cafea, pentru a afla care sunt adevaratele probleme ale companiei.



Toata lumea trebuie sa faca parte din "familie"



Acest tip de leadership se aplica nu doar angajatilor ci si partenerilor de afaceri.


Liderii trebuie sa tina cont de orice detaliu care are legatura cu compania, sustin specialistii in resurse umane.


Mai mult, acestia te sfatuiesc sa depui un efort pentru a dezvolta relatii mutuale reciproc avantajoase in locul simplelor schimburi de servicii cu partenerii companiei.





Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1639 ori