Vanzarile pe cateva dintre destinatiile de vacanta devenite clasice in aceasta perioada au fost serios afectate din cauza ca romanii au taiat drastic din bugetele de concediu. Totusi, tour-operatorii romani prezenti zilele acestea la Targul de
Turism de la Londra sustin ca imaginea de ansamblu oferita de industria
turistica europeana la cel mai mare eveniment de profil al toamnei este
departe de a sugera falimentul .
Marius Usturoiu, patronul agentiei Mareea, a declarat ca marile firme europene din domeniul turismului incearca la Londra sa se reorienteze spre vacante ceva mai ieftine, care sa corespunda bugetelor "de avarie" pe care nemtii, englezii sau francezii le vor aloca in 2009 pentru concedii.
Totodata, directorul general al agentiei Romantic Travel, Mircea
Poenaru, a declarat ca imaginea oferita de vanzarile realizate pana in
acest moment arata ca fiecare categorie sociala si-a redus serios
pretentiile, fata de anul trecut.
El a mai precizat ca agentiile romanesti se asteapta sa poata evalua corect impactul crizei economice abia dupa Anul Nou.
Prudenta cu care romanii isi fac rezervarile pentru concediul de iarna
a afectat direct cursele charter spre destinatiile foarte populare.
Martin Bikfalvi, patronul agentiei Calibra din Cluj, unul dintre cei
mai importanti tour-operatori care vand in Romania vacante in Egipt, a
declarat pentru Gandul ca numarul zborurilor a fost redus considerabil, in conditiile in care agentiile n-au mai putut conta pe un numar minim de turisti.