Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

HR: ce se intampla cu angajatii, dupa ce isi revine economia

HR: ce se intampla cu angajatii, dupa ce isi revine economia

Perspectiva relansarii pietei muncii la sfarsitul crizei financiare ii determina pe multi dintre manageri sa isi faca griji serioase pentru soarta companiilor lor, ai caror angajati sunt tot mai hotarati sa caute un loc mai bun de munca in viitor, informeaza publicatia Entrepreneur.com.

Unul din trei americani au in plan gasirea unui nou job in momentul in care economia va iesi din recesiune, potrivit unui sondaj anual de etica la locul de munca realizat de Deloitte si citat de Entrepreneur.com.

Studiul Deloitte arata ca 48% din respondenti au declarat ca si-au pierdut increderea in angajatori, si aproape tot atatia angajati intentioneaza sa isi caute un alt job la sfarsitul crizei financiare, din cauza lipsei de comunicare din partea conducerii companiei.

Procentul este uluitor de mare, insa ar putea fi temperat de catre companii daca acestea ar investi in strategii pe termen lung de motivare si recompensare a angajatilor.

Multe companii presupun ca recompensele extravagante sunt singurele metode care au impact asupra angajatilor, insa specialistii au gasit si alte "secrete" pentru pastrarea si motivarea capitalului uman.


Managerii bine pregatiti au un efect pozitiv asupra angajatilor

Relatia dintre angajat si managerul lui este cel mai bun indicator in ceea ce priveste decizia angajatului de a ramane in continuare sau a parasi compania.
O atitudine placuta a managerului nu este suficienta, sustin specialistii.

Acesta trebuie sa comunice foarte clar catre angajati care sunt asteptarile sale, sa ofere feedback continuu in ceea ce priveste performanta si sa ofere o perspectiva de ansamblu prin care angajatul sa poata percepe corect succesul companiei.

Acest lucru ii va ajuta pe angajati sa constientizeze faptul ca munca lor este o parte importanta din intregul proiect din care fac parte.

Tine cont de opiniile angajatilor pentru a nu pierde respectul lor


Cultura corporatista descrie modul in care angajatii privesc locul lor de munca, modul in care ei inteleg domeniul din care fac parte si se vad drept parte importanta din organizatie.

Daca angajatii simt ca au dreptul sa vorbeasca liber in cadrul companiei, ei vor considera ca fac cu adevarat parte din aceasta, iar mediul poate deveni mult mai productiv, sustin expertii.

Daca o companie nu promoveaza comunicarea bidirectionala intre angajati si conducere, nu va reusi niciodata sa obtina implicarea totala a acestora, determinandu-i sa plece in cautarea unui loc adecvat asteptarilor lor.

Exprima-ti recunoasterea in fata echipei


Angajatilor le place sa stie ca sunt membri de valoare dintr-o echipa numeroasa, iar recunoasterea reusitelor are mari sanse sa asigure loialitatea acestora fata de companie.

Daca recompensele financiare nu pot fi luate in considerare in compania ta, apeleaza la promovarile in pozitii mai inalte fara modificari de salariu sau oferirea responsabilitatii asupra unor proiecte noi, care deseori inseamna mult mai mult pentru angajatii orgoliosi.

Ofera angajatilor cu cele mai bune rezultate un rol de decizie semnificativ sau asigura-le o legatura constanta cu un mentor din cadrul companiei, drept recompense pentru eforturile depuse.

Favorizeaza ideea de comunitate

Unul dintre cele mai mari avantaje ale unui business de talie mica sau mijlocie este apropierea pe care un astfel de mediu, in care toti oamenii se cunosc intre ei, o ofera.

Incurajeaza simtul de comunitate prin iesiri de grup, excursii sau chiar organizand o ora destinata special socializarii intre angajati, din cand in cand.

Simtul comunitatii poate fi un punct serios de sprijin cand corporatiile mai mari incearca sa recruteze personalul de top din compania ta.

Transparenta favorizeaza simtul increderii in companie

Impartaseste rezultatele financiare impreuna cu angajatii si solicita-le parerea in legatura cu acestea.

Daca ei vor simti ca fac parte din intregul proces de evolutie al companiei, nu numai ca vor ramane productivi, dar isi vor oferi si sustinerea fata de noile idei ale echipei de management.

Pentru a-si pastra angajatii cei mai buni, o companie trebuie sa ofere in mod regulat o imagine clara a obiectivelor stabilite, sunt de parere specialistii in HR citati de Entrepreneur.com.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1635 ori