Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Europenii vor avea noi drepturi in sectorul telecomunicatiilor

Europenii vor avea noi drepturi in sectorul telecomunicatiilor

Europenii vor beneficia incepand de miercuri de noi drepturi si servicii in domeniul telefoniei mobile si Internetului, odata cu intrarea in vigoare a unor reglementari imbunatatite in sectorul telecomunicatiilor, la nivelul Uniunii Europene.

Noile reguli comunitare, menite sa asigure cresterea concurentei in sectorul telecomunicatiilorsi imbunatatirea serviciilor trebuie sa fie incluse in legislatiile nationale pana pe 25 mai, se arata intr-un comunicat al Comisiei Europene (CE).

Prevederile includ dreptul clientilor de a schimba operatorul de telecomunicatii in doar o zi, fara modificarea numarului de telefon, acces la informatii mai clare referitoare la servicii, precum si protectia mai eficienta a datelor online.

Comisia Europeana si Consiliul Autoritatilor Europene de Reglementare pentru Comunicatii Electronice (BEREC) vor avea prerogative sporite care vor spori predictibilitatea legislativa si vor permite operatorilor sa se dezvolte pe o piata de telecomunicatii pan-europeana.

CE a colaborat cu statele membre pentru introducerea fara probleme a noilor prevederi si va analiza lansarea unor proceduri de infringement impotriva tarilor care nu le-au aplicat la timp.

Reglementarile prevad posibilitatea schimbarii intr-o singura zi lucratoare a operatorului de telecomunicatii, fara renuntarea la numarul de telefon.

Durata maxima a unui contract initial cu un operator poate fi de 24 de luni, iar cea minima care poate fi oferita de furnizorul de servicii de 12 luni.

Astfel, clientii pot trece mai usor de la un operator la altul, daca ofera conditii mai avantajoase.

Operatorii vor fi obligati sa furnizeze informatii clare referitoare la serviciile operite abonatilor, inclusiv in privinta calitatii minime a acestora.

Abonatii la servicii de Internet trebuie sa primeasca informatii despre tehnicile de management al traficului si impactul asupra calitatii serviciilor.

Contractele trebuie sa prevada si detalii legate de compensatii si returnarea de fonduri, daca nivelul minim al serviciilor nu este respectat.

Operatorii trebuie sa ofere totodata o protectie mai buna fata de accesul online neautorizat la datele personale ale clientilor, precum si fata de spam-uri (e-mailuri neautorizate), si sa informeze obligatoriu clientii in cazul breselor de securitate.

Potrivit noilor reguli, autoritatile nationale de reglementare vor avea o independenta sporita si vor putea, in ultima instanta, sa oblige operatorii de telecomunicatii cu o pozitie dominanta pe piata sa separe retelele de comunicatii de servicii, pentru a permite accesul nediscriminatoriu pe piata al altor operatori.

Acest lucru va putea fi realizat fara renuntarea la proprietatea asupra activelor sau crearea unei companii separate.

Comisia va avea, in colaborare cu BEREC, prerogative sporite de supraveghere a pietellor de telecomunicatii, in domeniul concurentei.

Reglementarile revizuite in domeniul retelelor de telecomunicatii si servicii au fost adoptate oficial de Parlamentul European si Consiliul European la sfarsitul lui 2009.

Cele doua institutii au decis ca noile prevederi sa fie incluse in legislatiile nationale ale tarilor membre pana pe 25 mai 2011.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1475 ori