Elemente esentiale pentru un mediu de lucru productiv

Miercuri, 08 Septembrie 2010, ora 12:50
9494 citiri
Elemente esentiale pentru un mediu de lucru productiv

Mediul in care angajatul isi indeplineste sarcinile lasa o amprenta vizibila in calitatea rezultatelor sale. Pe langa un management eficient, angajatul are nevoie si de un spatiu de lucru placut, care sa il inspire in activitatile zilnice si care sa ii usureze eforturile depuse pentru concretizarea obiectivelor, sustin specialistii in resurse umane citati de Inc.com. 

Chiar daca in aceasta perioada pretul de inchiriere capteaza toata atentia, cateva mici investitii de timp si bani ar putea sa transforme biroul intr-un spatiu mult mai productiv.

Caldura si lumina

Temperatura este principalul motiv pentru care angajatii se plang, iar specialistii au gasit cateva modalitati prin care o companie poate sa depaseasca aceste probleme.

Asigura-te ca temperatura poate fi controlata de catre cei care se afla in birou si ca exista eventual zone de temperatura controlate de un numar restrans de persoane.

Incearca sa afli care este parerea celor care stau in respectivul birou in legatura cu temperatura in diferite anotimpuri.

Alege unul dintre membrii echipei  ca mediator intre echipa si management chiar pe tema temperaturilor.

Acesta trebuie sa comunice prompt in scris orice problema care apare in legatura cu aerul prea rece sau prea cald, ferestre cu probleme si orice alt detaliu de acest gen.

Daca personalul este mai greu de multumit in ceea ce priveste temperatura, lumina este un aspect mai usor de controlat.

Procesul incepe in momentul alegerii si aranjarii spatiului de lucru.

Fiecare angajat ar trebui sa lucreze in lumina naturala, iar daca este dificil sa oferi birouri individuale, atunci fa un minim de efort pentru a oferi un spatiu comun bine iluminat.

Cauta si alte optiuni pentru iluminatul individual, nu numai lumina fluorescenta.

Asigura iluminatul in functie de sarcini pentru a nu afecta sanatatea ochilor angajatilor.

In acest sens, contabilul care lucreaza toata ziua cu hartii va trebui sa primeasca mai multa lumina naturala decat un director care isi petrece majoritatea timpului in conferinte telefonice sau activitati de management, potrivit specialistilor in HR.

Spatiul deschis vs. spatiul inchis

Birourile compartimentate limiteaza colaborarea intre colegi si incetinesc perioada de raspuns pentru nevoile clientilor, arata studiile in domeniu citate de Inc.com.

Pentru a crea un spatiu favorabil comunicarii de orice tip, renunta la barierele dintre birouri si aloca spatii dedicate special intalnirilor intre angajati, atat pentru a servi pranzul cat si pentru a lucra impreuna.

Pentru situatia in care cineva care lucreaza in acest mediu deschis are nevoie sa se concentreze la un proiect important sau sa coordoneze o teleconferinta, exista variante de rezolvare a problemei, potrivit expertilor in HR.

Cea mai buna solutie ar fi “rezervarea” unui birou strict pentru zilele in care este necesara utilizarea lui.

Aceste birouri pot fi mai mici ca spatiu, insa trebuie sa fie cat se poate de functionale.

Ca orice alt birou, aici trebuie sa existe sisteme de telefonie, echipament tehnologic  si iluminat adecvat pentru o zi de munca.

Flexibilitatea

Spatiile flexibile sunt cele mai productive, chiar daca in companii cel mai des intalnite birouri sunt cele cu spatiu fix.

Ca sa creezi spatii flexibile pentru birouri, ai nevoie de un spatiu de lucru de o dimensiune medie care sa aiba componente intersanjabile pe care le poti ajusta nevoilor fiecarui angajat.

Birourile “flexibile” elimina din start frustarile corporatiste cauzate de mutarile fizice provocate de promovari sau  schimbari de pozitii.

Intr-un spatiu universal va fi mereu loc si pentru angajatii care nu lucreaza zilnic intr-un birou, ci isi indeplinesc sarcinile pe teren.

Sustenabilitatea

Sustenabilitatea unui mediu confortabil de lucru se concretizeaza prin sisteme care limiteaza consumul de energie, includ din ce in ce mai multa lumina naturala si sustin programele de reciclare, iar toate aceste aspecte alimenteaza mandria angajatilor de a munci intr-un mediu cat mai eco.

Designul ergonomic

Specialistii au realizat foarte multe studii in ceea ce priveste impactul pe care scaunele de la birou, inaltimea biroului, forma tastaturii sau utilizarea telefonului il au asupra confortului si sanatatii angajatilor.

Companiile ar trebui sa profite de concluziile acestora si sa analizeze mai atent designul mobilei pe care o aleg pentru a respecta nevoile si obiceiurile angajatilor.

Sfaturile unui consultant specializat in design ergonomic ar putea reduce din numarul zilelor pentru concediu medical si va ajuta la pastrarea productivitatii, pierduta de obicei din cauza disconfortului.

Echipamentul tehnic

Echipamentul Wi-Fi nu trebuie sa lipseasca din spatiul office, atunci cand vrei sa creezi un spatiu cat mai flexibil pentru angajati.

Pozitionarea birourilor nu mai trebuie sa fie facuta in functie de cablurile de internet, sustin specialistii citati de Inc.com.

Tot atat de important in procesul de creare a unui spatiu flexibil este sa te asiguri ca tehnologia utilizata la birou poate fi accesata si de acasa, de catre fiecare angajat, fie ca se intampla ocazional sau in mod regulat.

Personalitatea, exprimata prin decor

Intr-o situatie ideala, spatiul din birouri reflecta personalitatea si cultura organizationala.

Culoarea peretilor, decoratiunile si mediul confortabil poate imbunatati imaginea brandului dar si productivitatea angajatilor care petrec in acest loc mai mult timp decat acasa, in timpul saptamanii.

Personalitatea biroului poate fi adaptata, odata cu evolutia companiei, fara eforturi financiare considerabile, sustin specialistii in HR citati de Inc. com.

#birou, #office, #productiv, #spatiu , #stiri Impact