Deschiderea unei afaceri, in 12 pasi

Joi, 26 August 2010, ora 16:20
14230 citiri
Deschiderea unei afaceri, in 12 pasi

Daca vechiul  tau job nu te mai multumeste, daca tu crezi ca ai nevoie de mai multa independenta si libertate financiara, atunci este momentul sa-ti deschizi afacerea la care ai visat toata viata.

Iata ce trebuie sa faci in urmatoarele 12 luni, pentru a-ti lansa propria afacere cu succes.

Luna 1: Defineste-ti interesul si abilitatile

Incepe un proces de cautare pentru a determina care este afacerea care ti se potriveste cel mai bine.

Vei avea un avantaj daca decizi sa lansezi o afacere intr-un domeniu de activitate in care ai deja experienta.

De asemeanea, poti avea succes si intr-un domeniu in care, chiar daca nu ai experienta, te pasioneaza foarte tare. Pentru asta, vei avea nevoie de o anumita perioada de formare profesionala.

Intocmeste o lista cu aptitudinile tale, in care sa rapsunzi la urmatoarele intrebari: ce iti place sa faci in timpul tau liber, ce abilitati tehnice ai invatat sau dezvoltat, ai hobby-uri sau interese care pot fi monetizate.

Nu uita de factorul de personalitate. Iti place sa lucrezi in interior sau in exterior? Iti place sa lucrezi cu publicul?

Intreaba-i pe ceilalti oameni implicati in business-uri similare care sunt trasaturile si temperamente necesare pentru a avea succes.

Continua sa cauti pana cand gasesti o idee de afaceri care sa imbine pasiunea ta pentru munca cu talentele care iti pot aduce venituri.

Luna 2: Evalueaza ideea de afaceri

Majoritatea oamenilor au idei marete, insa afacerea lor nu are succes pe piata deoarece nu exista adepti ai produsului sau serviciului.

O cercetare amanuntita te va ajuta sa gasesti suportul necesar demararii unei afaceri.

Pune-ti urmatoarele intrebari:

Ce probleme rezolva produsul sau serviciul lansat de mine?

Cui se adreseaza?

Ideea mea urmeaza cursul de dezvoltare a societatii?

De exemplu, societatea in care traim a devenit din ce in ce mai mobila, se bazeaza pe tehnologie, diversitate culturala insa e presata de timp.

Unde se incadreaza ideea ta de afaceri?

Odata ce esti in masura sa demonstrezi viabiliatea afacerii tale, poti trece cu incredere la urmatorul pas.

Luna 3: Alege afacerea, locatia si structura sa, si da-i un nume

Studiaza carti sau alte resurse care au legatura cu afacerea pe care vrei sa o deschizi.

Gandeste-te daca spatiul gasit pentru locatia afacerii este cel pe care-l cauti.

Cum va functiona afacerea? La conducerea companiei se va afla o singura persoana, un parteneriat, o corporatie sau o societate cu raspundere limitata?

Cere sfaturi de la profesionisti cu privire la modul de a alege structura care va gestiona cel mai bine activitatea companiei.

Succesul afacerii pe piata depinde si de alegerea unui nume potrivit.

Atunci cand esti in cautarea unui nume pentru afacerea ta este bine sa iei in considerare ca acesta trebuie sa fie unul usor de retinut, relevant si in concordanta cu valorile companiei.

Luna 4: Calculeaza costurile


Un pas critic in dezvoltarea viitoarei afaceri este sa stabilesti care este capitalul necesar pornirii investitiei.

Fa o lista de cheltuieli. Noteaza echipamentul, materialele si oamenii de care ai nevoie in operarea afacerii.

Stabileste costurile care se duc pe logo-ul companie, manuale sau instrumente referitoare la vanzari si marketing, cercetari, licente, permise, capitalul de exploatare, precum si onorariile juridice.

Calculeaza cat te costa chiria, consumabilele, utilitatile, asigurarile de sanatate, taxele, accesul la Internet si alte servicii.

Stabileste care este nivelul salarial pe care il poti oferi angajatilor.

Fa un calcul si daca este nevoie, verifica inca o data numerele inainte sa incepi "vanatoare de comori".

Luna 5: Scrie planul de afaceri

Planul de afaceri este un instrument esential pentru succesul unei afaceri.

Redactarea acestuia este destul de importanta, ea reprezentand punerea pe hartie a celor mai importante idei si aspecte ale afacerii.

Structura unui plan de afaceri cuprinde 4 sectiuni: descrierea afacerii, partea de marketing, cea financiara si segementul de management.

Actele aditionale la planul de afaceri ar trebui sa includa un rezumat, documentele justificative precum si proiectiile financiare.

Redactarea unui plan te obliga sa planifici fiecare aspect al afacerii, precum si posibilele riscuri.

Dupa terminarea procesului de elaborare a planului de afaceri vei vedea daca ideea ta este una profitabila sau daca este cazul sa cauti altceva.

Luna 6: Identifica sursele de finantare

Cea mai mare parte a antreprenorilor isi finanteaza afacerea din propriile economii, imprumuturi sau credite bancare.

Poti apela la microfinantare, adica imprumuturile de valori mici acordate antreprenorilor din tarile sau zonele sarace care vor sa porneasca o afacere sau celor care nu au acces la un credit bancar si intentioneaza sa-si dezvolte productia sau serviciile.

Indiferent de sursa de finantare gasita, aminteste-ti ca atunci cand faci imprumuturi trebuie sa fii cumpatat. Vei lua decizii mult mai bune in afaceri daca nu te afli sub presiunea datoriilor.

Luna 7: Incepe partea de birocratie

La centrul de afaceri din orasul tau poti cere informatii despre acordarea de licente, permise, caracteristicile tipului tau de afacere, si cum se conduce o afacere, in general.

Este important sa consulti un agent de asigurari cu experienta care sa te sfatuiasca cum sa-ti asiguri afacerea si bunurile sau cum poti folosi fondurile destinate protectiei impotriva litigiilor judiciare si dezastrelor naturale.

Luna 8: Dezvolta piata pe care urmeaza sa activezi

Un plan de marketing cuprinde strategiile si dispozitivele pe care trebuie sa le folosesti pentru a comunica cu publicul tau tinta.

Un serviciu care se adreseaza direct clientului se va axa pe cerintele clientului si modalitatile de indeplinire a acestor cerinte.

Descrierea pietei si a segmentelor in care activezi, concurenta si potentialii clienti trebuie sa se regaseasca in planul de afaceri.

Prioritizeaza-ti tacticile si incepe cu cele care crezi ca sunt cele eficiente pentru targetul pe care vrei sa il atingi.

Atunci cand lansezi un serviciu pentru client trebuie sa tii cont de satisfacerea acestuia.

Satisfacerea nevoilor si asteptarilor clientilor are un impact considerabil asupra rezultatelor economice ale firmei si asupra viabilitatii acesteia.

De aceea, pentru a satisface cerintele clientilor, ai nevoie de strategii bine puse la punct.

Daca clientii nu sunt multumiti de serviciile oferite vino cu solutii la reclamatiile primite sau inapoiaza-le banii.

Programul de evaluare a satisfactiei clientilor este fundamental pentru imbunatatirea continua a rezultatelor.

Luna 9: Atrage un numar cat mai mare de clienti


Promoveaza-ti afacerea, in interiorul industriei. Cere recomandari din partea colegilor, furnizorilor, angajatorilor anteriori sau a altor asociati.

Cere doar raspunsuri concrete. De exemplu, un broker de asigurari a dezvoltat o retea de succes prin care isi intreaba clientii daca cunosc familii care beneficiaza de doua surse de venit si care au copii mici, si nu daca cunosc pe cineva care are nevoie de o asigurare.

Pentru a-ti asigura un anumit procent de clienti, ofera consultanta gratis sau la un pret redus primilor cumparatori.

Odata ce ai auzit ca un client este multumit de serviciile oferite, roaga-l sa-ti scrie o scrisoare de recomandare pe care sa o folosesti ca material publicitar.

Luna 10: Creeaza-ti echipa

Vei avea nevoie de o echipa profesionista de muncitori, furnizori sau oameni de vanzari.

Creeaza o retea de "freelanceri" ale caror talente, cunostinte, resurse si competente pot fi folosite pentru a face fata cerintelor afacerii dumneavoastra.

Atunci cand echipa pe care o conduci este talentata si creativa creste si productivitatea.

Daca ai nevoie de personal, angajeaza mai intai stagiari, studenti sau angajati cu jumatate de norma.

Luna 11: Pune in aplicare planul de marketing


Stabileste strategia de marketing. Daca nu esti pregatit sa faci fata oportunitatilor care reies din eforturile tale de marketing, este ca si cum ai munci degeaba.

Documentatia, cartile de vizita si materialele de marketing ar trebui sa fie gata pentru distributie.

Pentru aceia dintre clienti care te contacteaza prin e-mail, activeaza un sistem de autoraspuns la intrebarile lor.

Indiferent de metodele de comunicare pe care le folosesc cumparatorii, trebuie sa dispui de materiale care pot fi trimise prin aceleasi mijloace.

Trimite un comunicat de presa pentru presa locala. Creeaza cupoane de reduceri. Urmareste rezultatele si intreaba oamenii ori de cate ori ai ocazia daca au auzit de afacerea ta.

Luna 12: Lanseaza-ti afacerea

Ai reusit sa parcurgi toate etapele necesare lansarii unei afaceri de succes. Acum detii toate permisele.

Ti-ai insemnat in calendar cateva intalniri de afaceri si evenimente. De asemenea, ai si cateva proiecte importante de realizat. Nu-ti mai ramane decat sa te bucuri de afacerea deschisa.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

În contra curentului european, românii s-au îndreptat în 2024 către mașinile diesel: Înmatriculările au crescut cu peste 31%
În contra curentului european, românii s-au îndreptat în 2024 către mașinile diesel: Înmatriculările au crescut cu peste 31%
În timp ce la nivelul pieței auto europene înmatriculările de autoturisme diesel au înregistrat declinuri anuale de 10,6% în primul trimestru și de 18,5% în luna martie 2024, în România...
Google oferă acces gratuit la unele dintre cele mai avansate instrumente de editare foto
Google oferă acces gratuit la unele dintre cele mai avansate instrumente de editare foto
Google a anunțat că va oferi acces gratuit la unele dintre cele mai avansate instrumente de editare foto din Google Photos, care anterior erau disponibile doar contra cost. Începând cu luna...
#abilitati, #afacere, #antreprenor, #capital, #clienti, #lansare , #stiri Impact