Deloitte: Statutul "vedeta" al televiziunii se consolideaza pe piata media la nivel global

Miercuri, 19 Ianuarie 2011, ora 12:23
1355 citiri
Deloitte: Statutul "vedeta" al televiziunii se consolideaza pe piata media la nivel global

Televiziunea isi va consolida statutul de super-media, in 2011, sfidand profetiile pesimiste privind demodarea sa, potrivit previziunilor anuale Deloitte pentru industriile de Tehnologie, Media si Telecomunicatii (TMT), aflate la a zecea editie, anunta Mediafax.

Potrivit Deloitte, audienta din intreaga lume va urmari cu 140 de miliarde mai multe ore de televiziune in 2011, iar veniturile din serviciile pay TV in statele BRIC (Brazilia, Rusia, India, China) vor creste cu 20%.

Pe de alta parte, valorea publicitatii TV la nivel mondial va creste cu zece miliarde de dolari si numarul de telespectatori va creste cu 40 de milioane.

In ultimii cinci ani, televiziunea a asistat la cresterea veniturilor din publicitate, de la 174 de miliarde de dolari, in 2007, la 191 de miliarde de dolari estimati in 2011 - un contrast puternic prin comparatie cu veniturile din publicitate in scadere raportate de ziare (de la 126 de miliarde de dolari la 92 de miliarde de dolari, in acelasi interval de timp).

O crestere estimata de 6% in 2012 ar duce veniturile generate de publicitatea televizata dincolo de pragul de 200 de miliarde de dolari, mai mult decat dublul publicitatii atrase de publicatiile tiparite, care reprezinta al doilea mare canal publicitar.

Potrivit Deloitte, aparatele digitale de inregistrare video (DVR) vor atinge o rata de penetrare de peste 50% in gospodariile unde exista televizoare, pe doua piete importante din lume, pana la sfarsitul anului.

Cu toate acestea, analistii considera ca publicitatea televizata nu va fi aproape deloc afectata.

Chiar daca DVR-urile reprezinta o tehnologie prin care audienta poate evita pauzele publicitare, majoritatea proprietarilor de astfel de dispozitive vor continua sa urmareasca in direct cea mai mare parte a programelor televizate.

Pentru majoritatea oamenilor, televiziunea continua sa fie o experienta pasiva.

Audienta apreciaza ca are posibilitatea de a alege, dar nu si-o manifesta intotdeauna.

Interactiunea - chiar si in randul celor care au la dispozitie multiple modalitati de a controla ceea ce urmaresc - s-a limitat in general la selectarea canalelor prin intermediul telecomenzii sau, pentru utilizatorii mai sofisticati, la selectarea din meniul DVR-ului a unui continut inregistrat anterior.

Este putin probabil ca progresul tehnologic sa schimbe aceste obisnuinte de consum in viitorul apropiat, deoarece tehnologia faciliteaza, dar nu obliga.

Pe de alta parte, retelele sociale sunt estimate sa depaseasca pragul de un miliard de membri.

Totodata, ele ar putea atrage peste 2.000 de miliarde de mesaje publicitare. Totusi, veniturile din publicitate aferente vor ramane modeste, la o valoare de patru dolari per membru, insumand aproape cinci miliarde de dolari (sub 1% din veniturile publicitare globale).

Totodata, Deloitte preconizeaza ca, in 2011, industria globala de computere si jocuri video va continua sa creasca, insa in baza unor surse de venit mai diversificate.

Industria mizeaza pe venituri din vanzarea de software de 52 de miliarde de dolari, anul acesta, cu 6% peste nivelul de anul trecut, in timp ce segmentul hardware se asteapta la 13 miliarde de dolari, cu 19% mai putin.

Sectorul muzical live, in frunte cu organizatorii de festivaluri, va incepe pe cont propriu sau in parteneriat sa aprofundeze rolul de selectare si dezvoltare a talentelor, rol care pana nu demult era asumat de casele de discuri.

Segmentul "live" va identifica, investi, dezvolta si comercializa noua generatie de artisti care va umple stadioanele, printr-o multitudine de abordari, de la concursuri de talente organizate in cadrul festivalelor muzicale pana la crearea unor facilitati speciale pentru cultivarea noilor talente.

Deloitte estimeaza, de asemenea, ca veniturile generate de muzica distribuita digital vor depasi anul acesta veniturile aferente vanzarilor fizice pe cel putin o piata importanta, cel mai probabil Statele Unite ale Americii.

Acest moment indelung anticipat va fi determinat cu precadere de scaderea accentuata a vanzarilor de CD-uri si mai putin de o crestere semnificativa a abonamentelor si descarcarilor de muzica in format digital.

In ceea ce priveste segmentul tehnologiilor, potrivit Deloitte, peste 50% din unitatile vandute la nivel global nu vor mai fi PC-uri.

Daca vanzarile de PC-uri ar putea ajunge la aproape 400 de milioane de unitati, Deloitte estimeaza ca vanzarile combinate de telefoane de ultima generatie, tablete si netbook-uri vor depasi 400 de milioane de unitati.

Pana la sfarsitul lui 2011, niciun sistem de operare instalat pe tablete sau telefoane de ultima generatie nu va acumula o cota de piata dominanta.

Unele vor ajunge la peste 5%, dar niciun jucator individual nu va deveni standardul de facto, asa cum s-a intamplat pe alte segmente ale pietei de computere.

Peste un sfert dintre computerele tip tableta vor fi achizitionate de companii.

Chiar daca unii analisti le considera jucarii destinate consumului de media si consumatorilor de masa, peste zece milioane de tablete vor fi achizitionate in 2011 de catre companii. Acest volum este de asteptat sa creasca in 2012 si in anii care vor urma.

Pe de alta parte, utilizarea aplicatiilor eGov are ca prim obiectiv imbunatatirea productivitatii activelor tehnologice existente, dar administratiile nu trebuie sa neglijeze capacitatea tehnica de a imbunatati gradul de atractivitate al tarii in fata investitorilor straini, dar si a talentelor cheie.

Comunicarea digitala eficienta si canalele de tranzactionare pot pozitiona pozitiv o tara, intr-un mod comparabil cu avantajul pe care il confera existenta unei infrastructuri fizice bine puse la punct.

Multe guverne, mai ales din tarile industrializate, se vor concentra in continuare pe costuri, dar beneficiile strategice pe termen mediu ale guvernarii digitale ar trebui sa ramana o prioritate.

Chiar daca schimbarile privind protejarea intimitatii in mediul online nu vor afecta semnificativ veniturile din 2011, companiile ar trebui sa investeasca mai mult in infrastructura menita sa asigure protectia utilizatorilor online, pentru a contrabalansa instrumentele si initiativele industriei de a imbunatati autoreglementarea si a anticipa legislatia viitoare.

Progresul tehnologic in productia de baterii poate parea lent, dar chiar si o imbunatatire de 5% poate atrage castiguri semnificative in timp.

Industria trebuie sa inoveze in continuare atat tehnologiile bazate pe litiu, cat si cele non-litiu. O conditie cheie este stabilirea unor asteptari si planificari realiste.

Totodata, Deloitte preconizeaza ca hidrogenul va avea un succes senzational in 2011.

Cu toate astea, succesul nu va veni pe piata auto, asa cum era de asteptat, ci pe piata altor aplicatii, precum generarea de energie curata in regim standby pentru industria telecom sau pentru stivuitoarele de interior, unde densitatea energiei generate de hidrogen si beneficiile de mediu contrabalanseaza restrictiile actuale impuse de costuri ridicate si lipsa unei infrastructuri de alimentare.

Pe de alta parte, implementarea retelelor wireless de noua generatie - Long Term Evolution (LTE) - ar putea sa nu se ridice la nivelul asteptarilor industriei.

Acest lucru este determinat de viabilitatea sustinuta a celor mai recente tehnologii wireless 3G, cum este High Speed Packet Access (HSPA+), si a dispozitivelor care functioneaza in acest regim.

Deloitte preconizeaza ca mai putin de 30 de operatori LTE din sase tari vor oferi servicii comerciale de acest fel pana la sfarsitul anului (130 de operatori derulau teste pe aceasta tehnologie la sfarsitul lui 2010).

De asemenea, volumul datelor incarcate sau descarcate pe dispozitive portabile prin intermediul retelelor publice Wi-FI va creste intr-un ritm mai rapid (25 - 50%) decat cel inregistrat in retelele celulare in banda larga.

Cea mai mare parte a acestei cresteri va fi reprezentata de fisiere video; este posibil ca tehnologia Wi-Fi sa devina reteaua implicita pentru aplicatiile video.

Deloitte estimeaza ca in acest an, 25% dintre marii retaileri nord-americani vor oferi clientilor acces Wi-Fi gratuit in magazinele lor.

In 2012, procentul ar trebui sa creasca pe acest continent, urmand sa se extinda si in restul lumii.

Potrivit Deloitte, in 2011, conversatiile video vor fi mai ieftine, de o calitate mai buna si mult mai accesibile decat pana acum. Utilizarea acestui serviciu va creste sustinut.

Cu toate acestea, majoritateaa convorbirilor - atat pentru utilizatorii de business, cat si pentru cei individuali, in retele fixe sau mobile - vor fi in continuare de voce.

Cea mai mare parte a celor care vor dori sa isi vada interlocutorul vor opta pentru intalniri fata in fata, in locul unei video-conferinte.

Previziunile anuale Deloitte pentru industriile de Tehnologie, Media si Telecomunicatii (TMT) se afla la a zecea editie si prezinta viziunea companiei cu privire la principalele tendinte din urmatoarele 12 - 18 luni, care ar putea avea un impact semnificativ pe termen mediu si lung asupra companiilor TMT si asupra altor industrii.

"Sectoarele TMT si impactul lor asupra modului in care traim, muncim si ne distram s-au schimbat profund in ultimii zece ani - schimbari pe care Deloitte le-a remarcat constant in rapoartele sale de-a lungul anilor.

In plus, aceste industrii au manifestat o tendinta de convergenta in ultimul deceniu, iar astazi tehnologia, media si telecomunicatiile sunt mai interconectate si mai interdependente ca oricand.

Este si motivul pentru care Previziunile din acest an au fost publicate, in premiera, intr-un singur raport, fata de trei documente separate, ca pana acum", a declarat Ahmed Hassan, partener coordonator audit, Deloitte Balcani, si liderul echipei specializate in industriile TMT.

Xiaomi a lansat pe piața din România noua tabletă Xiaomi Pad 6S Pro 12.4. Cu ce specificații vine
Xiaomi a lansat pe piața din România noua tabletă Xiaomi Pad 6S Pro 12.4. Cu ce specificații vine
Xiaomi a lansat pe piața din România noua tabletă Xiaomi Pad 6S Pro 12.4, un dispozitiv care promite un display excepțional și care este disponibil la precomandă până pe 28 aprilie prin...
Apple se pregătește să anunțe noile iPad-uri pe 7 mai
Apple se pregătește să anunțe noile iPad-uri pe 7 mai
Apple se pregătește să lanseze o nouă generație de tablete iPad într-un eveniment online programat pentru data de 7 mai. După mai bine de un an și jumătate de la ultima actualizare a...
#comunicatii, #deloitte, #internet, #studiu, #tableta, #televiziune, #tmt , #stiri Impact