Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cum sa ramai motivat cand beneficiile dispar

Cum sa ramai motivat cand beneficiile dispar

Anul 2009 i-a facut pe angajati si pe angajatori sa alerge dupa bani – la propriu. Bugetele au fost taiate, disponibilizarile sunt de actualitate si beneficiile s-au evaporat.

La inceputul anului, 38% dintre angajatori au spus ca economia ii va forta sa ia decizii administrative radicale pe parcursul anului, potrivit unui studiu realizat de CareerBuilder.com. 65% dintre acei angajatori au indicat faptul ca vor micsora numarul evenimentelor sociale; 61% au anticipat renuntarea la calatoriile in scop de serviciu; 25% se asteptau ca beneficiile legate de sanatate sa fie reduse, iar 11% planuiau sa reduca alte beneficii. Alte domenii in care companiile au planuit sa reduca sau sa taie costurile cu privire la beneficii au inclus cafeaua, automatele cu mancare (34%), calatoriile pentru teambuilding (28%) si activitatile caritabile (21%).

Lipsa acestor beneficii ingreuneaza situatia multor angajati. Nu numai ca acestia lucreaza mai mult pentru a-si pastra joburile, dar trebuie sa invete sa faca mai mult pentru mai putin. Desi unii spun ca este greu sa iti motivezi angajatii in aceasta situatie, altii sustin ca nu ar trebui sa se concentreze strict pe aceste “imbolduri”, ci sa priveasca si imaginea de ansamblu.


“Cand beneficiile incep sa dispara, managementul renunta la ele deseori pentru a aloca resursele acolo unde este nevoie de ele, in alta parte. Banii economisiti renuntand la cumpararea cadourilor de Craciun pentru angajati, de exemplu, ar putea merge la salariul tau,” spune Tom Gimbel, fondator si CEO al LaSalle Network, firma de recrutare si personal. “Daca ar trebui sa alegi intre taierea salariului si lipsa cafelelor gratis versus disponibilizare, cei mai multi angajati ar alege prima varianta.”


Urmil “Tracy” Marshall, coordonator pentru Office of Diversity and International Affairs la Fort Valley State University, este de acord cu faptul ca este important sa nu te concentrezi pe ceea ce ti se ia. Aceasta spune ca, din cauza constrangerilor bugetare, aceste lucruri sunt inevitabile; insa in loc sa fii descurajat, poti pastra o atitudine pozitiva.


Comunicarea este cheia


Desi este de inteles faptul ca angajatii sunt deranjati de aceste evenimente, frustrati si descurajati atunci cand nu mai au parte de beneficii si prime, Kevin Sheridan, fondator si CEO al HR Solutions, firma specializata in ajutarea organizatiilor sa-si mentina angajatii devotati, spune ca angajatii au mai putine sanse sa se supere daca managementul comunica cu ei.


In realitate, 82% dintre angajatii chestionati de HR Solutions, pe plan international, spun ca este important ca organizatia lor sa le permita sa aleaga dintr-o varietate de beneficii, astfel incat sa poate raspunde nevoilor personale. Chestionarul a constinut mai mult de 3,3 milioane de raspunsuri de la 2,400 de organizatii.


“Daca liderii unei organizatii au decis intre ei care beneficii ar trebui taiate, angajatii se vor supara, iar angajamentul lor va fi afectat in mod negativ,” spune Sheridan. “Comunicarea deschisa este cheia pastrarii acestui angajament, iar angajatii vor recunoaste imediat faptul ca nu au avut nici un cuvant de spus in aceste situatii. Daca managementul si-ar intreba pur si simplu angajatorii care beneficii sunt cele mai importante pentru ei, aceasta situatie ar putea fi evitata cu usurinta.”


Atitudinea este totul


In ciuda faptului ca trebuie sa faci fata temporar catorva beneficii si prime lipsa, exista beneficii in a ramane alaturi de angajator pana cand aceste lucruri sunt reintroduse.


“Este momentul sa-ti amintesti ca nu beneficiile au fost principalul motiv pentru care ti-a placut jobul. Nimeni nu se trezeste dimineata si spune ‘Abia astept sa ajung la birou, pentru ca e cafea gratis,’” spune Paul Glen, autor si editor pe management. “Daca oamenii simt ca aceste reduceri sunt facute in speranta de a salva joburi, vor fi si mai loiali decat pana acum, deoarece vor crede ca organizatia lucreaza pentru binele lor – nu doar pentru cel al managementului.”


In plus, potrivit studiului efectuat de HR Solutions, 37% dintre angajati s-au gandit sa-si dea demisia in ultimele 6 luni. 23% au spus ca s-au gandit sa plece din cauza banilor; 18% din cauza unui manager sau supervizor; 15% din cauza promovarilor profesionale; si 5% din cauza beneficiilor. 39% au luat acest lucru in considerare din alte motive.


“Aceste date sunt importante mai ales pentru ca multe organizatii au taiat beneficiile in ultimele 6 luni, iar acest lucru arata ca majoritatea angajatilor nu s-a gandit sa demisioneze din cauza lipsei acestora,” spune Sheridan. “Acesti angajati recunosc avantajele pastrarii jobului, cu sau fara beneficii, pentru alte avantaje, precum dezvoltarea profesionala si compensatiile. De asemenea, cum isi va reveni economia, multe dintre beneficii vor fi reevaluate; angajatii care raman in cadrul acestor companii nu vor fi lipsiti de beneficii pentru totdeauna.”


Angajatii ar trebui sa-si aminteasca, de asemenea, si ca ar putea exista consecinte in cazul abandonarii unui job doar pentru ca nu mai este cafeaua gratis sau pentru ca nu se mai deconteaza transportul. Daca te gandesti sa demisionezi din aceste motive, asigura-te ca beneficiile lipsa atarna mai greu decat orice avansare profesionala posibila sau orice oportunitate pe care ai putea-o primi daca ramai.


“In climatul economic actual, ar putea sa fie foarte greu sa-ti gasesti un alt loc de munca si nu exista nici o garantie ca, daca iti gasesti unul, acela va avea cafea gratis,” spune Glen. “De asemenea, la un nou job, chiar daca este bun, angajatul va fi nou, deci pe nisipuri miscatoare pentru o perioada, lucru care il va trece in capul listei de disponibilizari.”


Daca ai ramas fara prime sau beneficii in ultimele luni si ai nevoie sa fii motivat, retine urmatoarele sfaturi oferite de experti:


1.    Treci peste


“Cu cat vorbesti mai mult despre asta cu colegii tai, cu atat mai mult vei avea resentimente, ii vei determina si pe ceilalti sa adopte o atitudine negativa si vei fi din ce in ce mai putin productiv, lucru care nu va ajuta compania sa iti ofere ceea ce ti s-a luat,” spune Aubrey Daniels, autoarea a "Oops! 13 Management Practices That Waste Time and Money (and what to do instead)."

2.    Gaseste o motivatie


Sheridan incurajeaza angajatii sa gaseasca motivatii prin intermediul planning-ului profesional, cu ajutorul managerilor, interactionand cu colegii sau invatand se arate mandru ca lucreaza pentru compania respectiva. De exemplu, un angajat ar putea sa se ofere voluntar pentru a orienta candidatii care vor sa lucreze pentru companie.


3.    Creeaza-ti propriile beneficii


Dr. Nancy Irwin, speaker motivational si scriitoare, spune ca angajatii pot aduce cu randul cafea, covrigi sau chipsuri, pentru a umple golul lasat de beneficiile de care au fost privati.


4.    Intelege ce iti este inca oferit si profita


Darcy Eikenberg, presedinte si ofiter de creatie la Coach Darcy LLC, isi aminteste de un client care nu s-a inscris la un curs, deoarece credea ca taxa de participare nu a mai putut fi eliminata. Ulterior, clientul a realizat ca un coleg participa la cursul respectiv si ca il plateste printr-un program al companiei, domeniu inca neatins de reducerea costurilor. “Intereseaza-te de programele companiei tale, de politicile si discounturile pe care le ofera, pentru ca sigur exista ceva ce poti folosi acum,” spune aceasta.


5.    Concentreaza-te pe solutie, nu pe problema


Concentreaza-te pe actiunile de astazi, care vor avea un impact asupra succesului si dezvoltarii companiei maine, spune Jonathan Berger, director de resurse umane la Direct Agents, companie de publicitate.


“Profita de acest moment ca de o oportunitate de a oferi noi idei managerilor tai si de a lua in primire un rol activ si antreprenorial, pentru a ajuta compania sa depaseasca vremurile dificile. Daca faci o treaba buna, ai putea sa fii recompensat pentru eforturile tale, atunci cand lucrurile se imbunatatesc,” spune acesta.


“In plus, acceptand noi provocari si oportunitati, iti poti dezvolta mai mult abilitatile si poti deveni mai valoros pentru orice organizatie.”



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1425 ori