Cum sa fii indispensabil pentru angajatorul tau

Miercuri, 15 Aprilie 2009, ora 12:27
2076 citiri
Cum sa fii indispensabil pentru angajatorul tau

Sa fii vazut ca fiind esential in compania in care lucrezi este cheia pentru a-ti pastra jobul, insa este vital si pentru a avansa in momentul in care economia isi va reveni. Dezvolta-ti abilitatile care te fac valoros si indispensabil. Fii vizibil, asuma-ti responsabilitati si concentreaza-te pe profit. Contribuie la dezvoltarea companiei, in ciuda situatiei economice actuale.

Sa fii perceput ca fiind esential este intotdeauna un obiectiv important pentru angajat, insa este si mai important in cadrul situatiei economice actuale, in care disponibilizarile devin din ce in ce mai des intalnite.

Economia globala are un impact major asupra Orientului Mijlociu si nu numai, angajatorii continuand sa anunte si mai multe disponibilizari si inghetari salariale.

Bugetele companiilor devin din ce in ce mai restranse, iar acest lucru ii determina pe angajati sa-si doreasca sa devina din ce in ce mai indispensabili pentru organizatiile in care lucreaza.

Sa fii considerat esential este cheia pentru a-ti pastra locul de munca, insa este, de asemenea, vital pentru a te situa la un nivel potrivit avansarii in cariera in momentul in care economia isi va reveni, spune Ashly Pinnington, profesor de menegement al resurselor umane si decan al Facultatii de Afaceri, la British University, Dubai.

Acesta subliniaza faptul ca in pietele emergente, rata prabusirii si cea a revenirii economice poate fi mai volatila si mai rapida decat in cazul altor piete, lucru care face si mai importanta nevoia de pozitionare a angajatului.

Pinnington a spus, pentru internationalstudentsclub.org, ca recesiunea a reprezentat un moment bun pentru toata lumea de a se gandi si de aduce schimbari in cariera, astfel incat sa fie pe o pozitie potrivita pentru a merge inainte, odata ce economia isi va reveni.

Asadar, cum faci sa devii indispensabil pentru compania la care lucrezi? Pinnington ofera urmatoarele sfaturi:

•    Dezvolta-ti capitalul uman

Cea mai evidenta initiativa pentru angajati este sa-si dezvolte capitalul uman. Acest lucru presupune imbunatatirea abilitatilor, a expertizei si a calificarilor.
Modalitatile prin care poti realiza acest lucru include urmarirea oportunitatilor de training sau participarea la cursuri care ofera certificate recunoscute.

•    Dezvolta-ti capitalul social

Acest punct se refera la dezvoltarea imaginii personale in cadrul companiei, largindu-ti reteaua sociala si implicarea in diverse proiecte, emanand incredere si optimism.
Dezvoltarea capitalului social presupune mai multe lucruri, in functie de marimea organizatiei. Intr-o companie mica, inseamna dezvoltarea relatiilor sociale cu cativa jucatori-cheie si asigurarea ca acestia sunt increzatori cand vine vorba de a-ti atribui diverse sarcini.

In organizatii mai mari, inseamna identificarea departamentelor, echipelor si proiectelor care sunt mai integrale si mai stabile decat cele la care lucrezi in prezent. De asemenea, acest lucru presupune si identificarea oamenilor importanti pentru bunul mers al lucrurilor si dezvoltarea unei relatii profesionale cu acestia.

•    Fii generalist

Sa devii indispensabil inseamna, de asemenea, sa iti dezvolti noi abilitati pe care sa le oferi angajatorului tau. Pinnington a subliniat faptul ca cei mai importanti oameni intr-o companie au, de cele mai multe ori, abilitati specifice organizatiei respective sau abilitati generale, ceea ce inseamna ca li se pot atribui sarcini mai variate.

Iti poti creste valoarea in fata companiei, devenind o persoana care poate indeplini mai multe sarcini, pentru diverse departamente, lucru care este apreciat, mai ales intr-o organizatie in care se fac disponibilizari.

•    Concentreaza-te pe succesul companiei

Oamenii care lucreaza in companie de cel mai mult timp, si mai ales cei cu functii de conducere, pierd deseori din vedere problemele de strategie si de business si simt ca sunt indispensabili doar pentru ca sunt loiali si angajati cu vechime.

Ceea ce nu realizeaza insa este faptul ca si-au pierdut preocuparea fata de cele mai importante griji ale managerilor si directorilor. Oamenii trebuie sa stie clar care sunt factorii-cheie pentru atingerea succesului afacerii lor, dar si indicatorii-cheie ai venitului si retentia clientilor, aspecte frecvent ignorate in zilele noastre. Asigura-te ca poti identifica aceste probleme si ca-ti poti aduce contributia cand vine vorba de rezolvarea lor.

•    Fii mai vizibil

Cauta modalitati de a fi creativ si de a lua initiativa si asigura-te ca esti observat. “Este surprinzator cum unii oameni evita sa isi afiseze realizarile, iar acest lucru este extrem de important pentru promovarea personala si profesionala.”
Unii oameni, fie din cauza personalitatii sau a lipsei de incredere in sine, nu se autoevalueaza si deseori nu spun lucrurile evidente despre cum au contribuit la cresterea profitului.

•    Fii lider

Chiar daca nu esti manager, este la fel de important sa fii privit ca un lider. Chiar daca nu ai un rol foarte important, daca esti vazut ca fiind o persoana care emana motivatie si are o atitudine pozitiva, arati faptul ca exerciti un grad de comportament de lider care poate sa nu fie de la sine inteles la acest nivel.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#angajator indispensabil cariera companie job , #stiri Impact