Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cum sa eviti gripa la locul de munca

Cum sa eviti gripa la locul de munca

Toata lumea a avut gripa macar o data in viata. Tusea, durerea in gat si durerile muscular sunt o povara, mai ales cand ai obligatii si termene-limita de respectat. Insa acum, cand virusul H1N1 ameninta sa atinga oamenii de peste tot, este cu atat mai important sa incerci sa ramai sanatos.

Totusi, este destul de dificil sa faci asta, mai ales la locul de munca. Transportul in comun, butoanele de la lift, clantele de la usa, telefonul si calculatorul – toate te pot expune germenilor.

Un studiu recent al autorilor cartii “Influencer”, o carte despre schimbarile comportamentale, a descoperit ca cei mai multi oameni nu stiu nici macar cum sa se incurajeze pe sine sau pe ceilalti sa faca lucruri simple, precum spalatul mainilor. Potrivit studiului:


• Unul din 5 adulti nu se spala pe maini dupa ce foloseste toaleta


• Doar 15% dintre adulti se spala pe maini dupa ce tusesc sau stranuta


• Trei din 4 adulti nu se spala pe maini inainte de masa


Aceste date subliniaza faptul ca este usor sa imprastii microbii, mai ales la birou.


“Particulele virale pot fi proiectate pana la 7 metri prin intermediul picaturilor produse prin stranut sau tuse.  Daca persoana bolnava tuseste cu mana la gura, acea mana va transfera particulele infectioase pe orice obiect pe care il atinge, precum clanta usii, butoanele de la lift si altele. O alta persoana care atinge acele suprafete si apoi pune mana pe fata, va transfera virusul in caile respiratorii,” spune Dr. Margaret Lewin, director medical al Cinergy Health.


“Daca persoana bolnava tuseste in maneca bluzei sau intr-un servetel, care este imediat aruncat, putine particule pot ajunge la cei din jur.”


Desi angajatii sunt cu siguranta constienti de modul de transmitere a microbilor, se pare ca nu fac tot ce le sta in putinta pentru a impiedica acest lucru. Medicii sustin ca economia determina angajatii sa nu-si ia liber daca se imbolnavesc si, in acelasi timp, aceasta contribuie si la boala in sine.


“Angajatii sunt mult mai stresati la locul de munca, fiind obligati sa lucreze mai mult, poate sa lucreze si de acasa, renuntand astfel la concedii. Stresul adaugat conduce la un stil de viata nesanatos, precum lipsa somnului si nutritia neadecvata. Acest lucru slabeste sistemul imunitar al angajatilor si ii expune unui risc mai mare de a se imbolnavi,” spune Donna Huagland, CVS MinuteClinic.


“Daca detii un post de supervizare, asigura-te ca angajatii tai stiu ca nu vor fi penalizati daca se imbolnavesc si aleg sa stea acasa. Un angajat bolnav este sursa de greseli si performanta scazuta. Iar daca acesta, la randul sau, raspandeste microbii in birou si imbolnaveste si alti angajati, poate avea un impact major asupra productivitatii intregului birou.”


Oprirea raspandirii virusului


Desigur, cea mai buna cale de a opri raspandirea microbilor este sa stai acasa atunci cand esti bolnav. Insa uneori, termenele-limita trebuie respectate si sedintele trebuie tinute, indiferent de ce se intampla cu sistemul tau imunitar.


Daca esti bolnav, dar simti ca nu poti lipsi o zi de la birou, Huagland sugereaza sa iei in considerare posibilitatea de a lucra de acasa. Daca nu se poate, gaseste o modalitate de a-ti face treaba la birou, in acelasi timp evitand contactul cu ceilalti, pe cat posibil. Lucreaza intr-o incapere inchisa sau poarta o masca chirurgicala, pentru a preveni raspandirea virusului.


De asemenea, Lewin sugereaza evitarea zonelor cu risc inalt sau a situatiilor in care ai contact strans cu altii, precum sedintele, lifturile, baile sau cantinele. De asemenea, ar trebui sa fii constient si in cazul zonelor in care imparti cu altii echipamente precum cuptoarele cu microunde, manerele frigiderelor, butoanele automatelor de cafea, telefoanele sau tastaturile calculatoarelor.


Preventia


Ca pentru orice alta boala, preventia este esentiala. Expertii sfatuiesc angajatii sa se vaccineze impotriva gripei, atunci cand este posibil. Totusi, intre timp, CareerBuilder ofera angajatilor urmatoarele 10 sfaturi despre cum sa ramana sanatosi si sa impiedice raspandirea mirobilor la birou:


1.    Daca stii ca ai gripa sau orice alta boala contagioasa, stai acasa, cand este posibil.


2.    Odihneste-te si adopta o dieta echilibrata, care sa includa multe fructe si legume. Nutritia adecvata ajuta la intarirea sistemului imunitar.


3.    Acopera-ti gura si nasul cu un servetel atunci cand tusesti sau stranuti si arunca servetelul la gunoi.


4.    Tuseste si stranuta in dreptul cotului, nu in maini, atunci cand nu ai un servetel la indemana.


5.    Foloseste dezinfectante pentru maini, pe baza de alcool, si servetele clorinate si invata cum si cand sa le folosesti adecvat.


6.    Minimalizeaza nevoia de a interactiona fata in fata cu colegii tai, utilizand e-mail-ul sau participand la conferinte telefonice. Ia-ti mancare la pachet in loc sa folosesti bufetul.


7.    Abtine-te de la dorinta de a-ti atinge ochii, gura sau nasul. Virusul se poate cantona numai in mucoasele acestor organe.


8.    Medicii incurajeaza vaccinarea, pentru a te proteja de mai multe tulpini virale. Ia in considerare toate optiunile.


9.    Incearca sa pastrezi no distanta de cel putin 4 metri intre tine si colegii tai, de preferat mai mult de 7 metri. Daca este posibil, lucreaza in ture, pentru a scadea numarul de angajati din preajma ta.


10.    Revizuieste politicile organizatiei cu privire la imbolnaviri si modifica-le daca este necesar. Vorbeste cu seful tau, pentru a te asigura ca nu vei fi penalizat daca stai acasa pana te insanatosesti.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2083 ori