Diferenta intre un angajat bun si unul cu adevarat valoros sta intr-un procent de 1% al calitatilor care nu sunt evaluate si, uneori, nici macar remarcate, dar care au un impact major asupra performantelor sale. Angajatul cu adevarat valoros este cel care nu se teme sa fie diferit, cel care are vointa si disponibilitate, dar si cel care cauta mereu sa inoveze.
Business Insider a realizat o lista de calitati care il definesc pe angajatul aflat aproape de perfectiune, intrebarea imediat urmatoare fiind: cati angajati reusesc sa indeplineasca toate aceste atribute?
Angajatul iesit din comun
Acesta pare putin “sarit de pe fix”, dar intr-un sens bun. Personalitatile neobisnuite anima atmosfera, fac ziua de lucru mult mai placuta si “condimenteaza” putin echipa.
Oamenii care nu se tem sa fie diferiti sunt cei care strang legaturile formate la birou, provoaca starea de latenta catre care orice mediu office este predispus si, adesea ofera cele mai bune idei.
Angajatul care stie sa se poarte, in functie de situatie
Angajatii foarte buni stiu cand sa invie spiritul ludic si cand sa fie seriosi, stiu cand nu e cazul sa se adreseze oficial sau cand trebuie sa se conformeze, cu alte cuvinte, stiu sa fie echilibrati.
E greu sa iti mentii un astfel de echilibru, insa angajatii cu adevarat valorosi stiu sa paseasca atenti pe drumul trasat de compania ta.
Angajatul care nu tine cont de fisa postului
Cu cat mai mica este compania, cu atat mai important este ca angajatii sa se dezvolte pe cont propriu, sa se adapteze la schimbarea de prioritati, sa faca orice este nevoie, indiferent de rol si de pozitia pecare o ocupa, doar pentru a rezolva corect lucrurile.
Angajatul care isi doreste sa demonstreze ca are potential
Automotivarea porneste adesea de la dorinta de a demonstra ca cei care se indoiesc de tine au o perceptie gresita. Educatia, inteligenta, talentul, aptitudinile, toate acestea sunt importante, insa motivarea este esentiala in cariera.
Angajatul care stie sa faca aprecieri in fata colegilor
Unul dintre factorii care contribuie la sporirea moralului mai mult decat orice altceva este aprecierea din partea unui coleg, mai ales cand acel coleg iti serveste drept model.
Angajatii de calitate stiu sa recunoasca atunci cand colegii lor au rezultate remarcabile, mai ales cand se lucreaza in echipa si cuvintele colegilor capata o greutate considerabila.
Angajatul care stie sa isi exprime nemultumirile intre patru ochi
Orice manager isi doreste ca subordonatii sa isi expuna problemele, insa unele aspecte necesita o intalnire in particular pentru a fi dezbatute. Performantele obtinute de angajatii buni le ofera, de cele mai multe ori, libertatea de a aborda subiectele controversate.
Cu toate acestea, angajatul care te iti cere o intalnire personala dupa sedinta pentru a discuta subiecte sensibile iti face un favor, atat tie cat si companiei. Te poti considera norocos sa ai un astfel de subordonat, pentru ca deschiderea unui astfel de subiect in fata grupului ar putea genera un conflict de proportii majore.
Angajatul care are mereu intrebari
Unii angajati prefera sa taca in sedintele, altii prefera sa taca si la intalnirile intre patru ochi. Angajatii cu adevarat buni reusesc sa isi dea seama care sunt ingrijorarile celorlalti, dar si problemele proiectelor in care sunt implicati.
Angajatul care se apuca din timp de treaba
Angajatii buni incep sa lucreze de la prima ora, nu pierd timpul la cafea si nici la discutii sau barfe cu colegii.
Angajatul care se gandeste mereu la metode de a face lucrurile mai bine
Unii oameni se simt rareori satisfacuti si cauta mereu noi terenuri pentru explorare. Angajatii buni sunt cu un pas inainte tuturor si gasesc modalitati de a imbunatati modul de lucru, al lor si al celorlalti, nu doar pentru ca li se cere asta, ci si pentru ca nu se pot abtine.