Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cum folosesti puterea comunicarii online in afaceri

Cum folosesti puterea comunicarii online in afaceri

Putine companii sau branduri din mediul de afaceri romanesc reusesc sa foloseasca avantajele pe care le pune la dispozitie comunicarea online. Intr-o perioada de crestere si usoara maturizare a industriei comunicarii digitale, eficientizarea resurselor investite reprezinta o conditie obligatorie pentru atingerea de obiective concrete.

Explozia pe care a cunoscut-o ascensiunea Internetului in tarile dezvoltate a reusit sa aiba un impact puternic asupra modelelor de comunicare traditionala si a obligat brandurile si companiile care luptau pentru o pozitie competitiva sa se adapteze unor reguli noi.

In Romania se estimeaza existenta a peste 7 milioane de utilizatori Internet si desi cifrele sunt putin fortate, mediul online ofera oportunitati excelente in atingerea de obiective concrete legate de promovare, fidelizare si construirea relatiei cu clientii noi sau existenti. Internetul poate fi in multe cazuri cea mai buna alegere pentru o campanie de promovare reusind sa depaseasca semnficativ in raportul investitie/rezultate alte medii de comunicare.


Mult buzz, putine povesti de succes si multe reguli incalcate

Desi comunicarea pe Internet a intrat in atentia generala in urma cu aproape zece ani, putine companii au reusit sa foloseasca in mod eficient si constant puterea oferita de mediul electronic. Planificarea unei campanii de comunicare online poate parea simpla, insa depinde de multi factori esentiali pentru a reusi sa aduca rezultatele concrete care sa justifice investitia realizata.


La baza planificarii oricarei campanii de comunicare ar trebui sa se afle de fiecare data audienta, oamenii interesati de serviciile sau produsele pe care le promovezi. Se intalneste de prea multe ori situatia in care marketerii transmit mesaje care le starnesc interesul personal si nu pe cel al audientei careia i se adreseaza, o eroare fundamentala.


Cum consuma audienta ta informatia online, de ce subiecte este interesata, pe ce baza ia deciziile privitoare la achizitionarea produselor sau serviciilor pe care le promovezi sunt intrebari de baza la care ar trebui sa raspunzi inainte de a trece mai departe. Aproape orice afacere are resurse neexplorate in clientii fideli existenti, care pot oferi feedbackul necesar pentru a stabili profile de interes si consum ale informatiei pe care doresti sa o transmiti. Orice campanie de comunicare trebuie sa plece de la dorintele si asteptarile audientei pentru a avea succes.


Fara obiective concrete, poti considera un buget ca si irosit

Inainte de a aloca un buget pentru comunicare online trebuie sa stabilesti obiective concrete care sa justifice investitia realizata. Obiectivele de comunicare trebuie sa fie subordonate obiectivelor de business, sa fie realiste, specifice, masurabile, realizabile, si incadrate intr-o perioada concreta de timp.


Este Internetul cel mai bun mod de a rezolva o problema existenta, am suficiente avantaje competitive, pot ajunge mai rapid la rezultate, utilizand mai putine resurse? Daca poti raspunde afirmativ la intrebarile anterioare probabil ca o campanie de comunicare online este mai mult decat indicata si poti continua cu partea de planificare.

Care sunt cele mai bune instrumente si metode si cum cresti eficienta unei campanii.


In functie de specificul afacerii, de audienta, de obiectivele concrete stabilite, alegerea metodelor de comunicare online cele mai eficiente poate varia. De regula optimizarea pentru motoarele de cautare si publicitatea payperclick ofera cel mai bun return on investment , daca sunt sustinute de un website realizat in concordant cu obiectivele. Campaniile de e-mail, generarea de leaduri, optimizarea social media, sponsorizarile de sectiuni, proiectele speciale, banerele sunt alte metode care pot fi folosite cu succes. Planificarea bugetelor trebuie realizata in stricta concordanta cu beneficiile care pot fi obtinute.

Pe Internet, mai mult decat in orice alt mediu de comunicare, testarea permanenta si imbunatatirea actiunilor de comunicare pot creste dramatic eficienta unei campanii. Procesul continuu de analiza si optimizare trebuie sa fie inclus in cadrul campaniei, la fel ca si analiza finala a unei campanii, studierea rezultatelor si analizarea repetitiva a concluziilor.


Merita sa incerc puterea comunicarii online?


Cel mai bun raspuns la aceasta intrebare vine de la audienta careia i te adresezi si la modul in care ei folosesc Internetul. Daca utilizeaza Internetul, se informeaza si iau decizii de cumparare online, decizia de a investi in campanii de comunicare este justificata.


Un alt motiv pentru a acorda mai multa atentie comunicarii pe Internet ar fi modul in care aceasta a reusit sa schimbe sistemele de marketing si sa reorganizeze piete intregi, aducand noi jucatori puternici si ingropand companii care pareau nemuritoare si au ales sa ignore noile reguli.


Esti suficient de puternic in comunicare ta online?

Ciprian Gavriliu - business developer,

Agentia interactiva PlayTheBalls

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 4241 ori